Situatie:
33-jarige papa wil zich samen met zijn zoontje (7j) in de RC-hobby smijten
Ervaring:
Nikko Evolution WRC Subaru Impreza 1:10 (kleine kan er ook al heel goed mee overweg)
+ een Taiyo MT 1:16 van +-21 jaar oud
Budget:
700 euro
Nodig:
- 2 deftige Electro Monster Trucks (Nitro is geen optie)
Waarom MT ? Om op een zo "divers" mogelijk terrein te kunnen bashen
(wil zo weinig mogelijk beperkingen qua terrein, dus op gras is zeker al een must)
Wil meteen voor RTR + Brushless gaan omdat we niet meteen gaan sleutelen of "upgraden" (daar is er ook geen tijd voor)
Ik had gedacht om voor 2 VXL Stampede's te gaan, maar dan is het budget meteen op (2x 350 Euro) & blijft er niets over om 2 Lipo's + lader te financieren.
Maar daarna kwam ik de HBX Xmissile Pro Brushless (Bonzer-upgrade) tegen & ik hoor jullie wss al zeggen: blijf van die Chinese bagger af !
Echter na het bekijken van vele youtube-filmpjes was ik toch al bijna gewonnen voor deze truck...
Specs zijn ook vrij indrukwekkend (voor 209 euro/st) :
+ Brushless motor + ESC
+ vele Alu-onderdelen
+ 8 Alu schokdempers
+ Uiterlijk ook niet mis + spare parts beschikbaar in dezelfde winkel
- Nadeel is nog geen 2.4ghz zender
Maar het (voor mij) meest belangrijke punt is dat het een MT is met 4WD en dat zou de handling & het bochtenwerk alleen maar ten goede komen.
+ de Stampede heeft nogal de reputatie om over te tippen in de bochten, vandaar...
Ik weet dat er hier veel Traxxas-fanaten zitten, maar toch had ik graag een objectieve kijk gekregen op deze situatie...
Dus indien er mensen ervaringen hebben met de HBX, dan hoor ik het graag !
Alvast bedankt
!
33-jarige papa wil zich samen met zijn zoontje (7j) in de RC-hobby smijten
Ervaring:
Nikko Evolution WRC Subaru Impreza 1:10 (kleine kan er ook al heel goed mee overweg)
+ een Taiyo MT 1:16 van +-21 jaar oud

Budget:
700 euro
Nodig:
- 2 deftige Electro Monster Trucks (Nitro is geen optie)
Waarom MT ? Om op een zo "divers" mogelijk terrein te kunnen bashen
(wil zo weinig mogelijk beperkingen qua terrein, dus op gras is zeker al een must)
Wil meteen voor RTR + Brushless gaan omdat we niet meteen gaan sleutelen of "upgraden" (daar is er ook geen tijd voor)
Ik had gedacht om voor 2 VXL Stampede's te gaan, maar dan is het budget meteen op (2x 350 Euro) & blijft er niets over om 2 Lipo's + lader te financieren.
Maar daarna kwam ik de HBX Xmissile Pro Brushless (Bonzer-upgrade) tegen & ik hoor jullie wss al zeggen: blijf van die Chinese bagger af !
Echter na het bekijken van vele youtube-filmpjes was ik toch al bijna gewonnen voor deze truck...
Specs zijn ook vrij indrukwekkend (voor 209 euro/st) :
+ Brushless motor + ESC
+ vele Alu-onderdelen
+ 8 Alu schokdempers
+ Uiterlijk ook niet mis + spare parts beschikbaar in dezelfde winkel
- Nadeel is nog geen 2.4ghz zender
Maar het (voor mij) meest belangrijke punt is dat het een MT is met 4WD en dat zou de handling & het bochtenwerk alleen maar ten goede komen.
+ de Stampede heeft nogal de reputatie om over te tippen in de bochten, vandaar...
Ik weet dat er hier veel Traxxas-fanaten zitten, maar toch had ik graag een objectieve kijk gekregen op deze situatie...
Dus indien er mensen ervaringen hebben met de HBX, dan hoor ik het graag !
Alvast bedankt