RC-n00b met Traxxas-vs-HBX dilemma

Dan kan je beter die Mini E-Revo VXL (MERV) met 2,4GHz in Nederland kopen voor 1 euro meer en waarschijnlijk wel lagere kosten voor het verzenden. PKRacing.nl heeft hem voor 319 euro.

Voor 289 euro heb je hem met de 27MHz zender.

ik zou toch voor de 1/10 auto's gaan.. niet kleiner.
kleinere auto's zijn lichter en ik persoonlijk vind het zenuachtiger rijden..

maar misschien komt dit van mijn Heli verleden.

kleine helicopters zijn stukken moeilijker in de lucht te houden dan grotere zwaardere modellen.

grotere / zwaardere modelen vliegen beter en minder zenuachtig.

in ieder geval zal de Stampede helemaal geen slechte keus zijn. :) Heb zelf een E-Maxx, een E-revo, Mini E-Revo, Slash en Slash 4x4 van traxxas. stuk voor stuk goede wagens. (hoewel ik moet zeggen dat ik met de Slash 4x4 tot nu toe de meeste problemen heb gehad.)

Het lijkt mij als je bij een plaatselijke winkel gaat kijken dat er ook wel een korting te regelen moet zijn aangezien je 2 auto's te gelijk wilt aanschaffen. Wat mij ook een mooie optie lijkt is een slash en een slash 4x4 ;)

Na lang beraad zullen het toch 2 Stampedes worden.

Het rol-probleem kan men blijkbaar reduceren door de body te verlagen + schokdempers aan te passen, dus dat komt wel snor...

Heb eens bij Hobbyking liggen kijken, maar alle interessante lipo's zijn nooit in stock...:rolleyes:

Duurt dat lang voor die weer bijgevuld worden, of is dat een wachtverhaal van weken ?

Bij mijn plaatselijke dealer kan ik volgende week een aanbieding bekomen van
een Bionic lader "Laser X6" + 2x Bionic 2sp1 4000 mah 30C voor 175 euro

hier een linkje naar dezelfde aanbieding maar dan ergens anders:
http://www.rcracingtwente.nl/epages...tPath=/Shops/480822358/Products/BC-CHA-4000TR

Is dit een deftige deal + zijn die Bionics zijn meerprijs wel waard ?

Hoe lang ongeveer kan een noob (rustig) bashen met een 4000mah in een VXL Stampede ?

thanx !

Laatst bewerkt:
Met een beetje zoekwerk is een 2e hands slash voor 150 euro te vinden, 2 ook nog wel. Blijfte er 400 euro over voor upgrades en lipo's etc etc.
Wellicht ook een optie.

Kben ook van plan om mn slash te verkopen. Dus misschien als hij toch 2 slash koopt. heb ik der alvast 1 voor hem.:-D
Met een beetje zoekwerk is een 2e hands slash voor 150 euro te vinden, 2 ook nog wel. Blijfte er 400 euro over voor upgrades en lipo's etc etc.
Wellicht ook een optie.

Ik heb de Stampede waar ik later een brushless set up heb gezet, en het ding is echt waanzinnig leuk om mee te crossen. op 2S vliegt dat ding al over het gras, zand, steentjes, asfalt, en wheelies geen enkel probleem. De Slash zal mijn voldende aankoop zijn denk ik. Ik zou absoluut voor Traxxas gaan.

[mod]
Toppie openings post!
[/mod]

Oke, Stamped eis een goede keus, heb hem zelf ook ;)
Nee, oke, nu objectief, waarom ik er een heb,

Erg goede funfactor. De de dikke banden absorberen heel goed de schokken, van stoepranjes en crashes. Zeker helpt het speciale traxxas kunststof hierbij. Maar heb al heel wat rustler aandrijfassen, schokbrekers, en stubaxles, en hus zijen breken, terwijl ik met de stamede hetzelfde doe en hier alles heel blijft.

De vxl BL set is goed te doseren, en erg linear van opzet, erg prettig....
Kosten van de onderdelen zijn erg goedkoop, zeker een pluspunt.

Als je een pede koopt, neem dan ook de wide rpm rustler bumper erbij! en eventueel de RPM schoktowers voor voor en achter....
De rest origineel laten!

Via modelsport.co.uk, heb je een zeer gunstige aankoop prijs voor 2 wagens.

Laatst bewerkt:
@ Emil, dat dacht ik ook, maar geloof het of niet PK-Racing is goedkoper :o
Hmmm, hij vraagt 365 voor een Stampede VXL & mijn dealer vraagt 350...

Psygho zei:
Als je een pede koopt, neem dan ook de wide rpm rustler bumper erbij! en eventueel de RPM schoktowers voor voor en achter....
De rest origineel laten!
Die bumper ga ik idd zowiezo erbij kopen, de shoktowers ga ik nog wat wachten tot ze kapot zijn..
De body-lower-mod doe ik wel, de rest blijft voorlopig origineel :cool:

Bij Modelsport.uk kosten 2 stuks omgerekend met verzending inbegrepen een 650 euro, 50 euro goedkoper dus,
maar is me de moeite & zorgen niet waard om van de UK af te laten komen.
Mijn dealer zit slechts 5km hier vandaan...

Die Bionic aanbieding vond ik ook duur, maar naar 't schijnt behoren deze batterijen tot de top (de tests liegen er niet om)
Bij HobbyKing zijn de interessante Lipo's nooit op stock & hen geen zin om nog weken te wachten, vandaar...

Bedankt voor alle respons zover :worship:

Veel plezier ermee, maar dat zal zeker lukken...
Sommigen proppen er een beetje lood in de neus, dan komt hij wat minder snel omhoog, en is hij beter te controleren op offroad.. Heb zelf nooit de intentie gehad, om dit te doen....

Edit, even vergeten, als je veel op verhard rijd, is de traxxas kogellager wheeliebar wheels upgrade een uitkomst!
Geen hard krassen geluid meer met wheelies! Het is wel even wennen, omdat je nu aan het geluid niet meer kan horen of je al wat gas bij moet geven, maar dit went snel.... Nu moet alles op je gevoel, omdat de wieltjes super smooth over het verharde rollen, echt zalig....

En ook vergeten, als je veel op onverhard rijd, is de dichte RPM gear cover een uitkomst...
Nou dat was het wel qua nuttige hopups volgens mij.... (hmm ik heb al deze hopups bedenk ik me)

De body verlaag truck zou ik niet doen.. Nu heb je mooi de plastick steunen van de body die ook mooi dienst doen als rolbar, en ook dus veel klappen opvangt....

Laatst bewerkt:
Die Bionic aanbieding vond ik ook duur, maar naar 't schijnt behoren deze batterijen tot de top (de tests liegen er niet om)
Bij HobbyKing zijn de interessante Lipo's nooit op stock & hen geen zin om nog weken te wachten, vandaar...

Bedankt voor alle respons zover :worship:

Die interessante lipo's zijn dusdanig in trek dat de voorraden ook altijd snel weer aangevuld worden ;)

En de Turnigy's , Zippy's en Flight-Max hebben onderhand wel bewezen ook mee te kunnen met de top maar dan voor een heeeel stuk vriendelijkere prijs :mrgreen:

Zou het gezien het prijsverschil toch overwegen.

2 lipo's is niks als je met z'n 2'en gaat rijden ;)

Eventjes een update:

Heb ondertussen mijn bestelling geannuleerd en heb (ipv 2 Vxl Stampedes) een Slash 4X4 VXL + Stampede VXL besteld.

De Stampede komt pas volgende week binnen, maar de Slash 4x4 heb ik ondertussen al.

Voorlopig nog op standaard 3000 Nimh, maar wat een geweld zeg !
Het ding rijdt fantastisch, rij-eigenschappen zijn heel realistisch :o

Minpunt is wel het "putje" van de driveshaft, na slechts 3 runs telkens een steentje erin ...
Heel teleurstellend dat Traxxas hier geen van fabriek uit geen stopseltje heeft voorzien :(

Na het lezen van verscheidene threads heb ik er ondertussen ook al een stukje gesneden schuim in gestopt, nu alleen de voorkant nog (krimpkous-mod).

Maar wat ik daar allemaal las baart me toch zorgen of deze truck wel iets is voor een beginner zoals ik :???::
Steeds berichten over driveshaftproblemen, bearing-problemen, gebogen assen, veel onderhoud :mad:
Iets waar ik niet meteen naar uit zit te kijken...

Volgende aanschaf wordt meteen een luchtcompressor om de boel na elke run uit te blazen :D
(compacte olieloze of eentje met tankje, iemand raad ? :p)

Alleszins al bedankt voor de reacties, heb ondertussen al veel opgestoken van dit forum !

Ja ik lees ook veel problemen met de Slash 4x4, niet echt Traxxas like imo.

Maar leuk om te lezen dat de wagen bevalt. Geloof ons LiPo gaat nog VEEL harder dan die NiMH. Toen ik van mijn 4500mAh NiMH naar mijn 2S LiPo ging wist ik niet wat me overkwam. Het leek alsof ik een hele andere / veeeel snellere auto had gekregen.

Mede door deze "problemen"van de 4x4 heb ik hem niet gekocht, had hem willen hebben, voor het echte race werk, 4x4 altijd goed, maar teveel ooogjes aan.....

Ben blij met de pede....

Back