Rc offroad Den Bosch en omgeving

Discussie in 'Meeting's' gestart door d3nn1s, 17 okt 2013.

  1. d3nn1s

    d3nn1s

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    714
    Hallo, zijn er nog meer mensen die graag offroad willen rijden met ons? Wij hebben een whatsapp-groep van 8 personen die regelmatig gaan rijden. Lijkt het je leu. Om met meerdere mensen te bashen of racen, laat het hier weten. We rijden met vanalles, nitro, electro, traxxas, mugen, tamiya, Xray, hpi noem maar op. Dus hulp is er ook.

    Met groet,
    Dennis
     
  2. fasteddy

    fasteddy

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    44
    hey dennis, weer n keer wat afspreken als t weer t toelaat?

    zijn er nog meer mensen die mee willen?
     
  3. MarkyB

    MarkyB

    Lid geworden:
    30 aug 2009
    Berichten:
    399
    Locatie:
    Online
    :thumbsup: Keer een manege zo gek zien te krijgen...
     
  4. d3nn1s

    d3nn1s

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    714
    Vaak mag een manege niet door de mooie herrie van de nitro motoren. Dan flippen die paarden allemaal
     
  5. stefan76

    stefan76

    Lid geworden:
    19 jan 2014
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Schijndel
    Wij hebben een groepje rijders in Schijndel, wij hebben ook een locatie waar wij elke zondag rijden kom eens een keer langs.
    kijk ook eens op onze Facebook site
    rc club middelrode
     
  6. Edwin*

    Edwin* Guest

    Hey mannen,

    zou graag s met jullie gaan rijden. Alleen moet ik weer een nieuwe auto aanschaffen.

    :help:

    Twijffel tussen weer een sct of een buggy. En dan 1/10 of 1/8.
    Wel electrisch iig. (ik had n slash4x4 maar weggedaan)

    De TLR 22-4 2.0, Losi SCTE 2.0 of TLR 8IGHT 3.0 1/8 lijkt me wel redelijk. Bij pkracing heb ik ook nog een Xray XB9E luxary 1/8 en Xray XB4 1/10 gezien.

    Of hebben jullie betere ervaringen?

    Maar dan nog motor, esc, ontvanger en zender, lipo lader... Zucht, zoveel keuzes.

    Graag hoor ik jullie ervaringen.

    Groeten Edwin

    Xray XB9E - Luxury 1/8 Xray XB9E - Luxury 1/8
     
  7. d3nn1s

    d3nn1s

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    714
    Hoi Edwin en Stefan,

    Ik heb de pagina van fb van jullie club al geliked, en hou het in de gaten. Ik kom snel een x kijken.

    Wat voor auto is wel persoonlijk... Iedereen heeft een voorkeur hier en zal die ook vlug als de beste bestempelen. Gezien de merken die je opnoemt weet je wel waar de meer professionelere wedstrijden mee gereden worden. Xray, mugen, losi, team c, serpent, jq en nog een enkele.

    Voor onderdelen van xray kan ik je snel helpen, losi en mugen zal je wat sneller moeten gaan bestellen via webshops. Ik en Eddy rijden met de xb4 regelmatig in Mio Oss. De meeste rijden met speedpassion combo is me opgevallen.

    Een vriend van ons heeft een zo goed als nieuwe xb9 te koop (295€), moet je alleen nog een ombouwsetje bij kopen. Ook voor een nieuwe xray moet je het me laten weten, ik kan je wel helpen. De xb4 (1:10) zag ik ook al op mp staan, wat of hoe heb ik geen idee van.

    Met short course heb ik geen verstand van, persoonlijk vind ik die niet zo mooi.

    Lipo en lipolader; ik heb een imax b6, zoals 50% van de mensen hier denk ik. Lipo is maar net wat je aan prijs/kwaliteit (merk) wilt. Hk heeft goede en niet dure, maar gens ace bvb is ook goed.


    Zender en ontvanger, je kunt het zo gek maken als je zelf wilt.

    Wat wil je het liefst gaan doen, bashen? Wedstrijden rijden? Beetje van alles? Wil je graag op een baan rijden, is vaak 1:10 de beste keuze in de omgeving. MAC Vlijmen ligt in de buurt en daar mag alleen met 1:10 gereden worden.
    In Helmond en Oss op de baan mag ook 1:8.

    Met bashen zou ik eerder voor een 1:8 schaal gaan, die komen wat makkelijker door gras, los zand heen. Mark en Sten rijden met een hpi vorza flux. Mooi grote en brede wagen. Komt ook (haast) overal doorheen en is met onderdelen overal te verkrijgen.

    Succes!
     
  8. Edwin*

    Edwin* Guest

    Bedankt voor je reactie dennis, ga denk ik liever voor een buggy, wil ook graag op een baan rijden dus alleen basher valt af. Is de vorza race waardig te krijgen? Is alleen rtr verkrijgbaar dacht ik.

    de xray is een leuk aanbod maar ik begin liever blanco met een kit. Leuk om weer eens te bouwen etc... Kap spuiten..

    twijffel nog wel tussen 1/10 en 1/8. Is toch allemaal weer net een stapje duurder. Maar kan denk ik wel weer de kracht van brushless beter aan ivm brokken (lol).

    Voordeel 1/8 is dan toch dat je er ook idd eens buiten de baan mee weg komt.

    Ik pijns nog even verder en hopelijk kunnen we snel eens een keer rijden...
     
  9. MarkyB

    MarkyB

    Lid geworden:
    30 aug 2009
    Berichten:
    399
    Locatie:
    Online
    Wat is 'race waardig'? Met een Vorza kan je alle kanten op, alleen ik race niet :)
     
  10. d3nn1s

    d3nn1s

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    714
    De meeste wedstrijden electro worden geloof ik met 1:10 schaal gedaan. Je kunt met een 1:10 wel op een 1:8 baan, maar andersom is best krap.

    De meeste wedstrijdmerken om ze zo te noemen zijn allemaal kits.
    Bij een Xray xb4 heb je saddlepacks nodig, bij de xb9E standaard sticks
     
  11. Edwin*

    Edwin* Guest

    Idd MarkyB, wat is racewaardig... Zal mn keuze binnenkort plaatsen. kan er weer gescheurd worden.
     
  12. d3nn1s

    d3nn1s

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    714
    Laat maar weten als je voor een xray kiest, dan zal ik je helpen
     
  13. Edwin*

    Edwin* Guest

    bedankt alvast iig voor het aanbod, hou het zeker in gedachten.
     
  14. Edwin*

    Edwin* Guest

    MarkyB, is het mogelijk (als je dat ok vind) om eens te kijken naar die vorza? Ik twijffel als gruwelijke noob of ik het verschil qua rijden tussen een full bread racer bijv. de xray of de vorza al goed merk. Qua prijs lees ik dat de vorza voor een rtr al een aardige setup is die met kleine aanpassingen als racer in te zetten is om ervaring op te doen.

    Hoor wel of dat mogelijk is. Misschien als jullie ergens gaan rijden binnenkort of zo...
     
  15. Edwin*

    Edwin* Guest

    Ps, merk jij iets van de speling op het stuurgeheel. Dat lees ik nog wel eens?
     
  16. MarkyB

    MarkyB

    Lid geworden:
    30 aug 2009
    Berichten:
    399
    Locatie:
    Online
    Prima. Vraag aan Dennis of hij je even kan toevoegen in de whatsapp groep, dan komen we elkaar zeker een keer tegen.
     
  17. fasteddy

    fasteddy

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    44
    Aanstaande zondag willen dennis en ik gaan kijken/rijden in schijndel.
    De hele garage gaat mee, zijn er nog meer mensen die mee willen?
     
  18. fasteddy

    fasteddy

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    44
    Edwin ,ik zou voor n 1:8 gaan. Heb zelf al ong 20 auto's gehad maar mn mugen blijft toch wel het degelijkst. Ook voor wedstrijden/bashen.
    Laag zwaartepunt en unbrakeable..
     
  19. Edwin*

    Edwin* Guest

    Ok, ga morgen op pad dus hoop wat te hebben morgen. Word idd wel 1:8.
     
  20. d3nn1s

    d3nn1s

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    714
    Succes, we zijn benieuwd naar wat je hebt gehaald
     

Deel Deze Pagina