Beste Sam
Even iets over de degelijkheid van traxxas.
Uit mijn ervaring vind ik traxxas pas degelijk op het moment dat er een aantal belangrijke upgrades zijn aangebracht ( voor elke auto geld dat ).
Zelf ben ik begonnen met een traxxas bandit dat werd later een rustler daarna vxl .
En na 3 jaar is dat wagentje van €190 euro uitgegroeid tot iets van €1000+ (" echt waar )
Conclusie het is degelijk maar er moeten meestal wat aanpassingen aan gebeuren.
Vat het niet verkeerd op maar wat mankeerde er aan je Bandit, de degelijkheid dan?
Zover ik weet zijn de Bandit en de Rustler bijna hetzelfde. Ik heb de VXL en heb geen behoefte aan aanpassingen.
Ik heb banden voor onroad en offroad gekocht, samen 70 euro.
Af en toe wat stuk, heb de auto al meer dan een jaar en 3 onderdelen gebroken, totale schade heeft ongeveer 30 euro gekost.
Upgrades/onderdelen als tandwielen, ESC fan etc. heeft ongeveer 30 euro gekost.
In 1 jaar tijd dus 130 euro, maar daarmee is mijn auto ook compleet.
Met de onroad banden doe ik denk ik wel anderhalf jaar. Met de offroad banden denk ik een jaar. De fan blijft netjes werken neem ik aan, tandwielen strip ik bijna nooit meer.
Dus per jaar ongeveer 40-50 euro aan onderhoud incl. schades.
Dat valt nog behoorlijk mee hoor. Aan mijn HPI Bullet, die na veel kleine stootjes al stuk was, heb ik in anderhalf jaar tijd meer dan 250 euro uitgegeven.
Kortom, jij zal hem helemaal geupgrade hebben. Nice, maar voor veel mensen is dat echt niet nodig. Het enige wat ik op mijn Rustler mis is eigenlijk vierwielaandrijving zodat ik op offroad wat meer grip zou hebben, maar aan de andere kant past achterwielaandrijving ook wel erbij. Ik heb ook een Stampede gekocht, hij moet een van deze dagen binnenkomen. Hopelijk doet die het beter op offroad.
1:16 is wel klein. Ik wilde ook eerst een 1:16 maar vond hem echt duur voor het formaat. De Rustler is wat dat betreft perfect qua prijs.