rc offroad, wat kies ik?

Maar als ik zo lees weet je zelf al wat je wilt hebben vanaf het begin af aan, en dan zou ik gewoon die keuze volgen...

Suc6

ja de merv is eigenlijk mijn eerste keus, maar je leest zoveel nadelen. dat ik niet meer weet of het nu een goede keus is.

en wat ook wel meespeelt, is dat ik een mooie aanbieding gezien heb met lipo's en laders. maar om nou alleen om een aanbieding een auto te kopen, is ook niet echt de beste keus

Beste Sam
Even iets over de degelijkheid van traxxas.
Uit mijn ervaring vind ik traxxas pas degelijk op het moment dat er een aantal belangrijke upgrades zijn aangebracht ( voor elke auto geld dat ).
Zelf ben ik begonnen met een traxxas bandit dat werd later een rustler daarna vxl .
En na 3 jaar is dat wagentje van €190 euro uitgegroeid tot iets van €1000+ (" echt waar )
Conclusie het is degelijk maar er moeten meestal wat aanpassingen aan gebeuren.

Vat het niet verkeerd op maar wat mankeerde er aan je Bandit, de degelijkheid dan?

Zover ik weet zijn de Bandit en de Rustler bijna hetzelfde. Ik heb de VXL en heb geen behoefte aan aanpassingen.

Ik heb banden voor onroad en offroad gekocht, samen 70 euro.

Af en toe wat stuk, heb de auto al meer dan een jaar en 3 onderdelen gebroken, totale schade heeft ongeveer 30 euro gekost.

Upgrades/onderdelen als tandwielen, ESC fan etc. heeft ongeveer 30 euro gekost.

In 1 jaar tijd dus 130 euro, maar daarmee is mijn auto ook compleet.

Met de onroad banden doe ik denk ik wel anderhalf jaar. Met de offroad banden denk ik een jaar. De fan blijft netjes werken neem ik aan, tandwielen strip ik bijna nooit meer.

Dus per jaar ongeveer 40-50 euro aan onderhoud incl. schades.

Dat valt nog behoorlijk mee hoor. Aan mijn HPI Bullet, die na veel kleine stootjes al stuk was, heb ik in anderhalf jaar tijd meer dan 250 euro uitgegeven.

Kortom, jij zal hem helemaal geupgrade hebben. Nice, maar voor veel mensen is dat echt niet nodig. Het enige wat ik op mijn Rustler mis is eigenlijk vierwielaandrijving zodat ik op offroad wat meer grip zou hebben, maar aan de andere kant past achterwielaandrijving ook wel erbij. Ik heb ook een Stampede gekocht, hij moet een van deze dagen binnenkomen. Hopelijk doet die het beter op offroad.

1:16 is wel klein. Ik wilde ook eerst een 1:16 maar vond hem echt duur voor het formaat. De Rustler is wat dat betreft perfect qua prijs.

en waar heb je die aanbieding dan gezien ?
geloof dat kengetal 076 den bosch is

076 is breda en omstreken

volgens mij was die aanbieding op rcoutlet.nl
kon je voor 60 euro een extra pakket aanshaffen.
dan kom je op 390 met 2 lipo's dus dat beviel me wel

Vat het niet verkeerd op maar wat mankeerde er aan je Bandit, de degelijkheid dan?

Af en toe wat stuk, heb de auto al meer dan een jaar en 3 onderdelen gebroken, totale schade heeft ongeveer 30 euro gekost.

Upgrades/onderdelen als tandwielen, ESC fan etc. heeft ongeveer 30 euro gekost.

Dat valt nog behoorlijk mee hoor. Aan mijn HPI Bullet, die na veel kleine stootjes al stuk was, heb ik in anderhalf jaar tijd meer dan 250 euro uitgegeven.

1:16 is wel klein. Ik wilde ook eerst een 1:16 maar vond hem echt duur voor het formaat. De Rustler is wat dat betreft perfect qua prijs.

dus onderhoud en schade aan traxxes valt dus wel mee in vergelijking met
hpi

en zou 1:16 te klein zijn, op de manier van: dat gaat vervelen ofzo?

Vervelen misschien niet direct,alhoewel er op minder plaatsen mee te rijden valt door minder ground clearance.Maar vooral het sleutelwerk is een stuk lastiger,kleinere onderdelen enz...Ik vind zo'n 1/16 model leuk voor erbij en misschien wanneer je iets ervaren bent met de hobby en het sleutelen aan je voertuigen enz. De 1/10 lijn van traxxas is zo simpel qua techniek,eigenlijk als je deze wagens goed bekijkt zie je echt dat deze gemaakt zijn puur voor de mensen die gewoon willen rijden en niet teveel willen sleutelen of het liever niet te moeilijk hebben.Zie het als de Nokia van de rc wagens,die gsm's zijn ook het simpelste ter wereld in hun menu's en gebruik e.d. maar laat maar eens een goeie oude 3310 vallen van de trap,komt niks aan.

076 is breda en omstreken

volgens mij was die aanbieding op rcoutlet.nl
kon je voor 60 euro een extra pakket aanshaffen.
dan kom je op 390 met 2 lipo's dus dat beviel me wel

dus onderhoud en schade aan traxxes valt dus wel mee in vergelijking met
hpi

en zou 1:16 te klein zijn, op de manier van: dat gaat vervelen ofzo?

1:16 gaat denk ik wel vervelen maar weet het niet zeker omdat ik er nooit een heb gehad. Ik zat in het begin ook te kijken naar de kleinere E-Revo maar hij was echt veel te klein. 1:10 is precies goed.

en hoe zit het met degelijkheid en betrouwbaarheid van merken als lrp, maverick en carson? aangezien die een stuk goedkoper zijn in aanschaf?

Beetje een wazig antwoord Bryan, je spreekt hier weer niet uit eigen ervaring maar "vanhorenzeggen".
Daar heeft de Topicstarter natuurlijk niks aan.
Het is beter dat je spreekt als je daadwerkelijk zelf (of van dichtbij) ervaringen hebt met de genoemde merken!

LRP s10 reeks is leuk en zeker niet slecht geprijsd maar zij pakken de winst dan weer op hun onderdelen.Die kosten echt teveel.

LRP s10 reeks is leuk en zeker niet slecht geprijsd maar zij pakken de winst dan weer op hun onderdelen.Die kosten echt teveel.

ik zat te denken aan die s10 4wd sc truck. zou ik daar snel wat aan kapot rijden? lopen de kosten dan snel op? zodat het weinig nut heeft om voor een goedkope aanschafprijs te gaan?

Dat ligt helemaal aan je rijstijl. Ik heb al een tijdje de Blast BX, tot nu toe alleen een probleempje gehad met de afstelling van een differentieel, zat teveel speling op. En voor de rest vooral slijtage. Het messing motortandwiel gaat niet lang leven als je een sterkere motor erin zet, maar dat zijn de kosten niet. Rij je echter regelmatig vol gas tegen een stoeprand, dan kan het een dure zaak worden.

Persoonlijk zou ik zo weer een LRP kopen als ik het over moest doen, maar voor een beginner, met meer kans op schade, is een Team C misschien handiger, ook goede auto's, maar onderdelen zijn wat goedkoper.

Wat je bij de Blast ook kan doen is naast de auto een bouwdoos kopen, die zaten zo rond de 80 euro of zo. Als je bedenkt dat ze voor 1 differentieel in de handel al 35 euro durven te vragen, is een bouwdoos erbij kopen voor onderdelen al snel interessant. Of een 2e auto, en de zender etc verkopen, zodat je alleen de kale auto over zal houden.

Persoonlijk zou ik zo weer een LRP kopen als ik het over moest doen, maar voor een beginner, met meer kans op schade, is een Team C misschien handiger, ook goede auto's, maar onderdelen zijn wat goedkoper.

Wat je bij de Blast ook kan doen is naast de auto een bouwdoos kopen, die zaten zo rond de 80 euro of zo. Als je bedenkt dat ze voor 1 differentieel in de handel al 35 euro durven te vragen, is een bouwdoos erbij kopen voor onderdelen al snel interessant. Of een 2e auto, en de zender etc verkopen, zodat je alleen de kale auto over zal houden.

zijn de onderdelen van lrp dan zoveel duurder dan de rest? en hoe zit het met de verkrijgbaarheid?

en wat ik me dan ook nog afvroeg: kwa rijeigenschappen, wat is dan leuker om te rijden, en/of beter voor een beginner. een truggy, sc, mt, of st?

en als ik dan naar de slash kijk, kan ik dan beter gaan voor een 2wd of 4wd?

bij 4wd zit ik al gauw aan de 400/500 zonder accu en lader. is de slash dan ook de betere in zijn prijsklassen in vergelijking met bijv. hpi of losi

Als je even kijkt naar de onderdelen die lrp levert dan zie je dat een setje draagarmpjes al gauw 10 euro of iets meer kunnen kosten.
Ik heb mijn Blast weg gedaan om te vervangen door een rustler en voor diezelfde prijs heb ik nu armen van RPM.Dus even veel geld kwijt maar wel 10 keer meer kwaliteit.
Gewoon origineel setje armen zal iets meer dan de helft kosten dan die van de blast.
Diffs kosten voor de blast bijvoorbeeld rond de 33 euro gemiddeld,voor de rustler 17 euro :)
Verkrijgbaarheid is via internet goed en er zijn wel wat shops in NL die de onderdelen hebben of kunnen bestellen heb ik al gezien.Hier in Belgie was dat ook al veel moeilijker dus dat was dan ook een beetje de reden dat hij weg moest.Op die dure onderdelen dan nog eens verzending betalen e.d. ...4wd is in mijn ogen het beste om te beginnen met rijden,meer controle over de wagen.Als het op sleutelen aankomt is 2wd weer beter omdat je minder bewegende delen hebt en dus minder onderhoud moet doen,en ook makkelijker om aan te sleutelen.De slash is leuk maar tegenover bijvoorbeeld mijn rustler gaat deze wel makkelijker overkop.Een hpi firestorm is bijvoorbeeld ook wel een leuke wagen maar 2wd zoals de rustler.De hpi savage is een beest en super stevig,enige wat mijn kammeraad eraan heeft veranderd is een bulletproof diff omdat hij de originele aan gort had gereden. (mamba op 5s :D) Met Losi heb ik spijtig genoeg (nog) geen ervaring.
Als ik eerlijk mag zijn zou ik misschien toch niet voor de Blast gaan mits je nog niet echt over rij- en stuurkunsten beschikt.Ik vond het een zeer leuke wagen maar was wel blij dat ik toch al over wat kennis beschik om bepaalde onderdelen te kunnen herstellen of zelf opnieuw te maken en dus ook beter.Moest dit mijn eerste wagen geweest zijn dan had ik de hobby waarschijnlijk zeer snel terug opgegeven.Ze zijn zeker niet slecht,maar standaard uit de doos kunnen ze toch wat verbeteringen gebruiken vind ik en zonder kennis van zaken wordt het al gauw veel minder leuk.

zijn de onderdelen van lrp dan zoveel duurder dan de rest? en hoe zit het met de verkrijgbaarheid?

en wat ik me dan ook nog afvroeg: kwa rijeigenschappen, wat is dan leuker om te rijden, en/of beter voor een beginner. een truggy, sc, mt, of st?

en als ik dan naar de slash kijk, kan ik dan beter gaan voor een 2wd of 4wd?

bij 4wd zit ik al gauw aan de 400/500 zonder accu en lader. is de slash dan ook de betere in zijn prijsklassen in vergelijking met bijv. hpi of losi

Het is erg scheef met de onderdelen prijzen bij LRP. Alu dempers van LRP zijn 20 euro per paar, maar koop je de originele kunststof dempers in onderdelen, dan ben je voor de complete set 7.95 + 5.95 + 13 + 14.95 + 8,95 +5,95 + 5,95 kwijt = 62,70. Dan heb je de kunstsstof dempers in onderdelen, terwijl de alu versie, die beter is, je voor de hele auto 40 euro zou kosten.

Koop je de standaard dempers compleet, dan zijn de kunststof achterdempers net zo duur als de alu achterdempers, alleen de kunststof voordempers zijn iets goedkoper dan de alu versie. Het is dus goed opletten, soms is een samengesteld onderdeel al snel goedkoper dan wat losse dingen. Een kit of roller zit vaak rond de 80 euro bij LRP, dat geld ben je al bijna kwijt aan de dempers...

Proficiat met je aankoop, hopelijk beleef je er veel fun mee. Plaatjes vinden we op het forum altijd leuk, filmpjes nog leuker.

beste sam ik zou gaan voor een traxxas heb er in het weekend ook eentje gekocht en ben er zeer tevreden over al veel gebotst en nog geen schram zeer water proof en zeer leuk ik heb momenteel de lsash dakar edition maar ze kantelen niet snel alleen als je de verhoging eronder zet grt

Back