RC onderdelen verven

Zwarte kunststoffen onderdelen een andere kleur geven gaat dat echt niet, of is het resultaat teleurstellend, want dat vindt ik weer interessant, iemand daar ervaring mee. Dat het met wit goed gaat dat snap ik wel.

per het werkt echt absoluut niet met zwarte delen. ik heb en oten ook eens geprobeerd. maar het lukt niet. om de kleur echt het beste over te laten komen moet je echt witte delen hebben.

hier even een linkje welke verpakking je moet hebben en welke kleuren er zijn voor deze verpakking.
http://www.dylon.nl/products/verven/multi-purpose-tins/

je kan alleen maar dingen "donkerder" maken met deze methode... een bekende en unfortunate limitatie

Nou, dat vroeg ik mij eigen dus af, vandaar dat ik hier ook de vraag stelden. Aangezien de firma Dylon kennelijk daar anders over denkt, alleen heeft men het hier over textiel, heeft iemand de Pre-Dye wel eens op Nylon velgen oid uitgeprobeerd? Inmiddels heb ik het spul gekocht, om het tzt zelf maar uit te testen.

Als u iets van kleur wilt veranderen dat reeds een sterke kleur heeft (bijv. zwart naar beige) dan kunt u beter eerst DYLON Pre-Dye gebruiken. Pre-Dye verwijdert de kleur waardoor u vanuit een lichte basis uw textiel kunt verven in iedere willekeurige kleur.

hmmm nouja ik had nog nooit van dat pre-dye spul gehoord en de persoon (squirrel) wiens gegevens ik overnam noemde het niet in zijn video... i say test that stuff and give us the 4-1-1:P

Als iemand het geprobeerd heeft wil ik het wel horen. maar als ik velgen koop zijn het toch altijd witte dus verf ik ze altijd makkelijk. maar ik ben benieuwd.

ik heb even 2 foto's van de velgen die ik geverft heb.

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
100% zeker de kleine blikjes. Ik doe dit al een paar jaar (een hele tijd geleden ook al een tut voor geschreven). Als je ze zwart wil maken werkt bijna elk kleur onderdeel. Wil je ze in een andere kleur hebben werkt een wit onderdeel het beste. Je kan gekleurde onderdelen gebruiken, maar dan heb je 9 van de 10 keer een kleurafwijking, wat niet persé slecht hoef te zijn.

@ Nard,

FF het begin lezen mijn velgen zijn nog net zo mooi als toen ze uit de pan kwamen. Ik kreeg wel de tip hoe minder water hoe sterker de kleur!

Groet

@ nusti, okay thanks!! Ik wil witte, grijze en gele onderdelen zwart maken :)

@ diver, heb de hele thread gelezen. Hoe minder water hoe zwarter het zwart wat logisch is. Ook ga ik zout gebruiken om het sneller in te laten trekken.

ik gebruik meestal 2 blikjes op een iets grotere pan dan diver gebruikt. De blikjes kosten helemaal niets. Ik gebruik de hoeveelheid zout (gewoon keukenzout) die op het "recept" bij de blikjes zit.
ongeveer 15-20 minuten laten zitten om het goed in te laten trekken. De laatste keer heb ik in 1 keer 8 truggywielen een spoiler en wat kleine onderdelen gedaan.

Ik wil:

4 * witte 3.2'' velgen
8 * gele 3.2'' velgen
1 * vleugel
klein chassis (om te testen)

en vast nog wat ander klein spul dat ik vind.

Back