Rc paraglider met matras vlieger van de action.

Beste mede hobby'isten,

Ik ben zelf aan een project begonnen om een rc paraglider te maken kan dit scherm ook met een matras vlieger van de action van 4 euro. ik dacht dan de besturing te maken van een ander rc voertuig en dan i.p.v. waar de draden van de wielen aanzitten daar de draden aanmaken voor de propellor. en met een servo aan een stokje aan allebij de draden van de vlieger zodat als ik naar links stuur hij aan de linker touw trekt van de vlieger bijv.

Gr Niels

Ik ben dan van plan om het printplaatje uit een ander rc voertuig te halen en waar dan de kabel aan zit voor de wielen een propellor met motor. maar welke motor kan ik hier het beste voor gebruiken (wel graag zo goedkoop mogelijk). Ik zat zelf al te kijken op aliexpress.com

Gr Niels

Ik zag al veel paragliders compleet aangeboden op het internet vooral via china. Maar waar kan ik een complete van zo'n 50-100 euro kopen in Nederland? I.v.m. de lange levensduur van china.

Gr Niels

Ik zag al veel paragliders compleet aangeboden op het internet vooral via china. Maar waar kan ik een complete van zo'n 50-100 euro kopen in Nederland? I.v.m. de lange levensduur van china.

Gr Niels

De levensduur van china spul is niet heel lang....
Jij bedoelt de verzendtijd om het van china naar hier te krijgen.

Maar op marktplaats staan ze regelmatig aangeboden.
Gold rosita paracopter

Ik ben dan van plan om het printplaatje uit een ander rc voertuig te halen en waar dan de kabel aan zit voor de wielen een propellor met motor. maar welke motor kan ik hier het beste voor gebruiken (wel graag zo goedkoop mogelijk). Ik zat zelf al te kijken op aliexpress.com

Gr Niels

Hallo Niels,
Als ik je verhaal zo lees heb ik het vermoeden dat je nog niet veel kaas hebt gegeten van de electronica in het RC gebeuren.
Motoren en bijbehorende regelaars komt relatief nauw.
Zomaar even een printplaatje uit een ander voertuig halen en daar zomaar een andere motor aan verbinden is vragen om problemen.
Verdiep je eerst even in de algemene electronica van regelaars en motoren.Mijn vermoeden is dat jouw manier van werken alleen maar een teleurstelling oplevert.

Grt Hans

matrasvlieger_assorti.jpg

Links onderin is de vlieger die ik heb.

Ik heb nu ook de gold rosita op aliexpress.com aangeschaft en komt naar ongeveer een maand aan.
Kan ik deze vlieger ombouwen naar een paraglide scherm.
zo ja mat moet ik er dan aan doen?

Gr Niels

hallo nielsst 413, ik ga zelf ook met paragliding beginnen, ik zou zeggen , kost wat maar dan heb je ook wat, kijk eens bij hacker paragliders

tis geen action spul of zoiets, kost ook niet weinig , maar wel iets waar je jaren plezier aan beleeft, een hobby kost nu eenmaal geld
m v g
erwin50

He Niels en Erwin, kijk eens op modelbouwmarkt.nl
Een nieuwe site voor rc gebeuren,daar staan een paar zeer mooie paragliders op ,deze heb ik zelf gebouwd en ze zijn zeker niet duur als je het vergelijkt met die rosita gliders uit China en die ik zelf heb gebouwd zijn ook een stuk groter.
Dan heb je gelijk ook borstellose motors en ESC ipv de dingen die je uit jou oude auto's haalt.
Ron van Sommeren schreef het al " eigen gemaakte paraglider " .
En ja die hacker dingen zijn flink duur en ze zullen zeker een mooie vliegprestatie neerzetten, maar wat een geld ben je dan kwijt.
Al mijn ervaringen staan op dit forum, en ook mooie filmpjes.

Back