RC Powers flying schoolbus

aangezien ik wel van gekke vliegende dingen houdt :rolling:
( ik heb al een vliegende meeuw en een heks van depron)
heb ik gisteravond de knoop maar eens doorgehakt en de tekening van de flying schoolbus van rc powers besteld.

BusPIC99.jpg

De tekening (pdf) keurig ontvangen middels een wachtwoord en onder het eten koken maar eens uitgeprint op stevig papier.
Morgen op het werk ga ik de tekening samenstellen en de delen uitsnijden zodat ik goede mallen heb.

aangezien de tekeningen per februari 2011 niet meer te koop zijn kun je me pm-en als je de pdf file wilt hebben.

ik heb niet heel veel haast maar zal geregeld dit draadje van nieuw leesvoer en natuurlijk foto's voorzien.

Groetsels Gerard :pim:

Laatst bewerkt:
Leuk! Als ik aan het filmpje denk schiet ik nog steeds in de lach! Misschien kun je er iets geks aan toevoegen.. Een beweegbare klapdeur ofzo :p

gisteravond toen de koters op bed lagen en de vrouw voor de tv zat te genieten van een zwijmelfilm, heb ik de tekening samengesteld (geprint op heel dik papier zodat ik stevige snijmalllen heb) alle depron delen gesneden en de ramen en striping getekend. nu nog een aantal houten delen zagen voor de wielophanging en winglock meganisme. het alluminium voor het landings gestel heb ik vandaag gescoord bij een bouwmarkt (dat zeg ik), nu op het werk maar eens in de boutjes en moertjes bak grabbelen naar geschikt spul om een en ander vast te kunnen zetten. diverse magneetjes voor acculuik en inspectieluik heb ik reeds.

morgen maar eens opzoek naar een spuitbus gele acrylverf, ik denk dat ik daar eens de action maar voor bezoek.

ik zal ook eens een paar foto's maken maar dat ga ik morgen doen, vanavond eerst clubavond (vliegen en bitterballen vreten) en als ik een beetje optijd terug ben dan ga ik het landingsgestel vast buigen.

@markjuhh, op de site van rc powers is al heel veel info te vinden over afmetingen e.d. ook de foto's daar geven al een goede indruk over de afmetingen en ach, die 9 euro had ik er wel voor over.

Groetsels Gerard.

[mod]Op verzoek TS opgeschoond.

@ Gerard,
het zelf "modereren" zal alleen worden toegepast in de bouwdraadjes en is nog niet aktief.

Grt,
Berto.[/mod]

ik heb alle onderdelen uitgesneden en de lijnnen getekend die na het spuiten zwart ingekleurd gaan worden.

dsc0077kp.jpg

op diverse plaatsen het depron afgeschuind en in de vleugels een koolstof buis van 4mm gelijmd, wel eerst uithollen natuurlijk.

dsc0080r.jpg

ook het landingsgestel heb ik gebogen van 1,5 x 10 mm aluminium van de bouwmarkt, het voorste is hoger dan de achterste anders kan de bus niet opstijgen (volgens de boys van rc powers)

dsc0078r.jpg

het landingsgestel wordt weer gemonteerd op de houten plaatjes die ik reeds gelijmd heb op de bodemplaat.

dsc0079tg.jpg

nu moet ik tijd vinden om de delen geel te gaan spuiten met acrylverf.

tot zover, Gerard.

even het stof van dit topic afblazen, pfffffffffffff, kan ik weer verder .

ik had alle delen gespoten met acrylverf uit spuitbus maar dat gaf nou niet bepaald het gewenste resultaat, alle delen waren kromgetrokken. vanavond ben ik maar begonnen om de delen opnieuw te snijden.
Als de bus klaar is dan ga ik het met een kwastje verven.

ik zal proberen veel foto's te plaatsen.

Gerard.

de nieuwe zijwanden uitgesneden.
let op verschil tussen links en rechts, de uitsparing voor het winglock meganisme is verschillend. de foto's brengen meer duidelijkheid.

dsc01408jf.jpg

dsc01409kd.jpg

tot zover maar weer, straks weer verder knutselen, nu eerst de koters naar bed brengen :bye:

Acryl spuitbus

De acryl spuitbussen van de Action zijn niet Depronproof. Alleen als je voorzichtig van ruime afstand spuit in dunne laagjes wil het wel lukken.
Ben wel benieuwd hoe het nu na ruim vier maanden staat :)

ik wil ook graag beginnen nu ik matriaal aan het verzamelen ben kom ik erachter dat de modelbouw winkel geen depron heeft waar kan ik dit kopen

ja, ik heb al depron besteld het komt waarscheinlijk over 2,3 weken binnen nu even de tekeningen uitprinten en knipen.

Back