RC-project

Mijn vader wil voor een klant in een binnenspeeltuin een RC-project maken, waarbij de kinderen zelf kunnen rijden met die dingen. Hij dacht eerst aan een soort van werf waar de kinderen met kraanauto's en dergelijke kunnen spelen. Ik heb echter in M-Auto gezien dat die heeeeel duur zijn. Een andere optie is 1/10-1/6 wagens, maar dan geen nitro's. Die klant heeft een zeer groot budget, en wou liefst grote auto's zien, waarbij ik spontaan dacht aan de Carson Schättenjäger: groot en elektro. Wat zouden jullie aanraden, zowel voor de kraanwagens/laadwagens/... en de gewone auto's? Let wel het moet professioneel gerief zijn!

Proffessioneel? Denk je dat dat bestaat? Dat er mensen 'werken' met RC- graafmachines?

Het is en blijft hobby materiaal, en proffessioneel bestaat gewoon niet..

Kinderen met een 1:6 Carson :?: Lijkt me best wel gevaarlijk, of wordt het een afgesloten terrein waar ze achter glas kunnen sturen?

Lijkt mij een beetje op pretpark praktijken. Je kent ze wel. Er hangt een stuur aan de muur waar je een euro in kan gooien. Op het stuur staat een nummer, en de boot met het zelfde nummer mag je besturen. Dit hebben ze best lang in Duinrel zo gehad.
Laatst kwam iemand met zo'n boot de winkel in gelopen. En die dingen werken vrij simpel. Ieder heeft zoals een echte RC boot zijn eigen kanaal. Ze werken op 2 motoren (dat is het sturen), en die krengen zijn ontzettend robuust. Dat ze zo robuust zijn maakt ze ook ontzettend zwaar. Maak er een mooie stoot band om heen, en je hebt RC-fool-proof-boten. :D

Dit idee valt natuurlijk ook in auto's uit te voeren. Ik denk alleen dat een model uit de winkel (Tamiya, Xray, Carson) Veel te zwak en te nauwkeurig zijn. Je moet denk ik zelf een simpel en sterk chassis ontwerpen. Geen poespas, gewoon vooruit, achteruit en sturen. Zo lang de voertuigen maar niet immens hard gaan. Zodra ze hard gaan komt er al snel "schade" en "slijtage" bij kijken.

Anders een keer een bezoekje aan Duinrell. Daar hebben (hadden???) ze dit vroeger met zowel boten als vrachtwagens.

Groet Robert

jah heel veel pretparken hebben van die dingen, vrachtauto's enzo waarvan je de aanhangwagen kan aankoppelen en afhaken, bootjes, noem maar op..weet alleen niet of er graafmachines van zijn...maar bel eens op naar een pretpark vraag je informatie over die dingen en eventueel een leverancier :)

succes ermee!

Bart_Banaan zei:
Proffessioneel? Denk je dat dat bestaat? Dat er mensen 'werken' met RC- graafmachines?

Onder professioneel versta ik het niet-Nikko spul...
Ik ga nu eens kijken bij Stahl Modellbau

ja.... probleem met deze ideeen is het opladedn van de accu, je kan van die guppies niet verwachten dat ze hem naar een oplaadpunt terug rijden...
je kan het clodbuster idee aanhangen, niet te snel en vrij stevig maar ik denk dat je beter iets van metaal kan maken want je kan er zeker van zijn dat er iets stuk gaat (waarschijnlijk al binnen een dag..)

Ja, de accu's moeten dus zeker een halve dag meegaan zonder laadbeurt...
En die grote trucks van Stahl Modellbau zullen wel sterk genoeg zijn, die gaan niet stuk.

Bart_Banaan zei:

Bij ons in de stad wordt een flat gebouwd, en daar werken ze wel even met een op afstand bestuurde hijskraan. Ik fiets er elke dag langs als ik naar school fiets, en heel vaak staan er bouwvakkers met zo'n groot apparaat met stuurknuppeltjes erop om hun nek naar boven te koekeloeren en die kraan heen en weer te bewegen.

Back