RC Schaal Helikopter H145D3

Beste allen,

Ik ben nieuw op dit forum maar wil een Topic beginnen over de H145D3 in RC(schaalmodel) variant! Graag stel ik de vraag of het verstandig is via deze website te kopen? https://shop.makerfire.com/products/rc-helicopter-c190-rc-era?variant=45232689021172
Ik heb alles goed bekeken maar zie dat de website veilig LIJKT. En daar hebben ze dus schaal 1:28 of 1:30 van de H145D3(H145 met 5 rotorbladen). Voor meer info kun je de link hierboven gebruiken of mij dit vragen, ik weet wat specificaties en anders kan ik die nakijken.

Graag zou ik alvast allen willen bedanken voor de eventuele hulp!!! Hopelijk is dit duidelijk, heb nog nooit zo'n topic gemaakt

Ik zie geen telefoonnummer, dan is het opletten.

Voor een par euro durf ik dat wel, maar niet voor grotere bedragen.
Denk ook aan je import tarief/belasting

Gr
Arie

Ik zie geen telefoonnummer, dan is het opletten.

Voor een par euro durf ik dat wel, maar niet voor grotere bedragen.
Denk ook aan je import tarief/belasting

Gr
Arie

Dankjewel voor de snelle en fijne informatieve reactie!! Ik ben erg blij ik het hier heb kunnen vragen! Graag haak ik even in op uw/je reactie;

Is dat zo? Dat omdat er geen telefoon nummer bij staat het al ietwat enger is? Ik geef U/je helemaal gelijk dat het wel erg opletten is, vooral met zulke grote bedragen! De site is ook Chinees(wel redelijk goed Engels maar het blijft een Chinese onderneming). Inderdaad komen er waarschijnlijk veel import kosten overheen, belasting betaal je je sowieso blauw aan

Graag wil ik U/Je nogmaals bedanken!!!

Ikheb 1 keer bij een website besteld (DE) waar het telefoonnummer een fax of zo bleek, en daar kwamen de spullen dus niet. Maar gelukkig hebben ze daar een goede opsporingsdienst, en is het goed gekomen.
Ben daar wel wat voozichtiger van geworden ;)
Je kan proberen van te voren contact te leggen, dan heb je in ieder geval een lijntje uit staan.

Gr
Arie

Dat klinkt ook wel erg raar, dat het telefoonnummer een fax bleek te zijn, oei dat is niet goed! Erg vervelend ook, sowieso. Aaah dus ze hebben het kunnen opsporen? Altijd goed. Ik ben erg blij om te horen dat het alsnog goed gekomen was ;) Ik geloof na dat verhaal ook zeker dat je er voorzichtiger door geworden bent. Klopt, daar ben ik het helemaal mee eens, met dit advies, men kan ze chatten, appen zelfs dmv een groep, ze hebben Facebook, Instagram, X etc etc etc. En op de eigen site hebben ze een chat, daar kan men terecht. Dankjewel voor het delen van je verhaal en het geven van het advies!

Leuk speelgoed, zoek een soortgelijk model bij een modelbouw winkel of web shop , kan je er ook van op aan dat je hem kan herstellen na een crash en onderdelen kan kopen

Leuk speelgoed, zoek een soortgelijk model bij een modelbouw winkel of web shop , kan je er ook van op aan dat je hem kan herstellen na een crash en onderdelen kan kopen

zeker weten! Inderdaad wel een slimmer idee! Ik heb sowieso thuis wel een EC 145 (Schaalmodel) maar mist de accu van, komt omdat die bol kwam te staan dus weg is gemoeten, de accu bedoel ik dan, nu even een betrouwbare site vinden voor de juiste accu te bestellen… En kijken of ik een brevet of vergunning kan krijgen, want de heli weegt meer dan 400 gram en heb mij laten vertellen je dan je heli kan/moet verzekeren en/of een vergunning hebben, en brevet. Dankjewel voor de tips! Ik geef U/Je ook helemaal gelijk!

Beste allen,

Ik ben nieuw op dit forum maar wil een Topic beginnen over de H145D3 in RC(schaalmodel) variant! Graag stel ik de vraag of het verstandig is via deze website te kopen? https://shop.makerfire.com/products/rc-helicopter-c190-rc-era?variant=45232689021172
Ik heb alles goed bekeken maar zie dat de website veilig LIJKT. En daar hebben ze dus schaal 1:28 of 1:30 van de H145D3(H145 met 5 rotorbladen). Voor meer info kun je de link hierboven gebruiken of mij dit vragen, ik weet wat specificaties en anders kan ik die nakijken.

Graag zou ik alvast allen willen bedanken voor de eventuele hulp!!! Hopelijk is dit duidelijk, heb nog nooit zo'n topic gemaakt

Leuk ding, maar in principe niet meer dan "speelgoed", in die zin, dat het nul vaardigheid vereist en ook maar een vrij lage "leerzaamheidsfactor" heeft.
Maar ik denk wel dat je dat ding relatief veilig kunt kopen.

Heb even gegoogeld, dezelfde heli is ook bij de grootte chinese site's te koop zoals Banggood en Ali.
Zou hem dan liever daar halen

Leuk ding, maar in principe niet meer dan "speelgoed", in die zin, dat het nul vaardigheid vereist en ook maar een vrij lage "leerzaamheidsfactor" heeft.
Maar ik denk wel dat je dat ding relatief veilig kunt kopen.

Zeker, ziet er uit als een leuk ding, maar ik geef je wel gelijk. Klopt! Er zijn niet veel vaardigheden nodig om deze te kunnen vliegen. Ik hoor inderdaad verschillende meningen over de site. Ik durf er niet HELEMAAL zeker van te zijn, dus ik zal altijd natuurlijk goed research doen alvorens ik daar wat kopen zou. Dankjewel voor de reactie!

Ik kon niet zien of ik op deze reactie al gereageerd had... Anders gewoon even opnieuw;

Zeker weten! Oei, dat is een lastige, dan moet men die al laten importeren(wil graag de H145D3 elektrisch of met turbine). Heb er toentertijd wel eens een gevonden via het net en dat was een H145D2, prachtig! Zelf heb ik wel een EC145 van Robbe Solopro 229, die heeft een keer een reparatie gehad(main rotor as) en de accu stond bol dus moet een andere zien te bestellen(accu), klopt wel wat je zegt, ja. Dan kan ik er onderdelen van bestellen en hem herstellen na een eventuele hard landing of crash. Dankjewel voor de adviezen!

Heb even gegoogeld, dezelfde heli is ook bij de grootte chinese site's te koop zoals Banggood en Ali.
Zou hem dan liever daar halen

Aaaah kijk eens aan, het is dus in feite Ali spul, mmmm dan moet ik maar eens zien of ik dat helemaal vertrouw.. Elektrische apparatuur zou ik daar ook niet heel snel vandaan halen. Ik zal sowieso eens even kijken wat AliExpress er van heeft, van dit soort dingen. Dankjewel dat je het ook even gegoogeld hebt, fijn dat iedereen hier zo mee denkt

Aaaah kijk eens aan, het is dus in feite Ali spul, mmmm dan moet ik maar eens zien of ik dat helemaal vertrouw.
Dat is een drogredenering. Want:

Zelf heb ik wel een EC145 van Robbe Solopro 229,
De Robbe SoloPro is dezelfde als de Nine Eagles SoloPro, is alleen een ander stickertje. Zo'n ding word echt niet slechter van het nine Eagles stickertje of beter van het Robbe stickertje.

Er wordt HEEL VEEL van dit soort spul onder zowel honky-tonky merken als ook gerenommeerde merknamen verkocht. Ik zie vrij sterke gelijkenissen tussen het rotorsysteem van de H145 die jij op het oog hebt, en de BO105 die destijds via E-flite onder de merknaam Blade verkocht werd. Ik denk eerlijk gezegd dat ze uit dezelfde fabriek komen.

Nou is 240 Euro natuurlijk wel geld, maar relatief gezien, voor een RC heli is het echt helemaal niks. Daar moet je wel je verwachtingspatroon op aanpassen.

Je kunt ze altijd even bezoeken. :)
upload_2024-6-23_9-49-53.png

Verder met Brutus. Zoek iets waar (snel) onderdelen voor te krijgen zijn. Niks is ergerlijke dan na een foutje moeten wachten op onderdelen.

Ik heb allang zo een helietje op mijn lijstje staan en heb naar aanleiding van dit draadje de knoop doorgehakt en een EC 135 besteld van Pichler bij Conrad. Ben erg benieuwd!

Dat is een drogredenering. Want:

De Robbe SoloPro is dezelfde als de Nine Eagles SoloPro, is alleen een ander stickertje. Zo'n ding word echt niet slechter van het nine Eagles stickertje of beter van het Robbe stickertje.

Er wordt HEEL VEEL van dit soort spul onder zowel honky-tonky merken als ook gerenommeerde merknamen verkocht. Ik zie vrij sterke gelijkenissen tussen het rotorsysteem van de H145 die jij op het oog hebt, en de BO105 die destijds via E-flite onder de merknaam Blade verkocht werd. Ik denk eerlijk gezegd dat ze uit dezelfde fabriek komen.

Nou is 240 Euro natuurlijk wel geld, maar relatief gezien, voor een RC heli is het echt helemaal niks. Daar moet je wel je verwachtingspatroon op aanpassen.

Ik bedoelde de H145 D3(Die van Markerfire) die ik heeeeel graag eigenlijk erbij wil kopen! Wat ik bedoelde te zeggen is dat ik elektra normaal niet gauw zou kopen vanaf zulke sites zoals Ali/Wish/Temu etc etc etc.

Aaaah zo, dat begrijp ik inderdaad dat de Robbe SoloPro dezelfde is als de Nine Eagles SoloPro, precies, natuurlijk wel net ietwat anders. Nee daar geef ik u/je gelijk in, daar word zo’n ding niet beter of slechter door, helemaal mee eens!

Klopt helemaal! Er worden genoeg honky-tonky merken verkocht zoals u/je deze benoemd, maar inderdaad ook gerenommeerde merknamen. Aaaah zo, kijk eens aan dat komt dus sterk overeen met de BO 105 van E-flite met merknaam Blade(zal deze eens gaan googelen). Wil inderdaad die H145 super graag!!! Misschien kan ik toch het risico lopen?! Dan komen ze waarschijnlijk uit de zelfde fabriek, ja.

Klopt, 240 euro is inderdaad wel geld, maar ik geef u/je gelijk dat het voor een RC heli niks is, qua geld. Klopt helemaal!

Dankjewel voor de feedback! Dat is super dat zoveel mensen me helpen hier mee of in ieder geval met adviezen en tips.

Je kunt ze altijd even bezoeken. :)
Bekijk bijlage 585910

Verder met Brutus. Zoek iets waar (snel) onderdelen voor te krijgen zijn. Niks is ergerlijke dan na een foutje moeten wachten op onderdelen.

Klopt helemaal! Ik heb hun site sowieso en hun Facebook etc. Hun bezoeken word wel een lastige in Hongkong ;) Maar ik begrijp wat u/je bedoeld. Ik zal sowieso alvorens het kopen nog eens wat research doen! Een email sturen is altijd een goed plan!!! Dankjwel :)

Ik heb allang zo een helietje op mijn lijstje staan en heb naar aanleiding van dit draadje de knoop doorgehakt en een EC 135 besteld van Pichler bij Conrad. Ben erg benieuwd!

Wat leuk om te horen dat zo’n heli allang op je lijstje stond en dat je naar aanleiding van dit de knoop hebt doorgehakt! EC 135 is ook machtig mooi!!!! Ben erg benieuwd, ik zal die wel eens opzoeken op Conrad :D Ik ben erg benieuwd wat je ervan vinden gaat, ja :) Ik wil super graag zo’n H145 D3 of H145 D2… :P Hopelijk is de site. Safe en koop ik hem uiteindelijk, haha

Ik kreeg hem vandaag binnen dus snel kijken.
Best een mooi helietje met fraaie details.
IMG_20240626_200115.jpg
IMG_20240626_195551.jpg
IMG_20240626_193906.jpg

Accuutje wordt via de afneembare neus er ingeschoven en zit meteen connected.
Vliegen doet hij ook en haalt 15 minuten.

Wat een gave heli! Goed om te lezen dat hij het doet en de accu erbij zat en erin te schuiven is via de neus, het is geen bloed eigen Ec 135 ik zie een beetje H145 en EC135, heeft weg van beide. Wat gaaf dat hij ook goed vliegt! 15 minuten? Dat is heel netjes!!! Het is er een van de ADAC, gaaf! Hopelijk heeft u/heb je er lang plezier van!! Ik moet zeggen erg mooie heli!! En goeie details

Back