Rc tank aandrijving

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door mauricepak, 15 mei 2016.

  1. mauricepak

    mauricepak

    Lid geworden:
    29 jul 2013
    Berichten:
    30
    Locatie:
    westland
    hallo ,

    ik heb een paar vragen,
    1, ik heb een tank regelaar( de multi fuction unit )
    ik vroeg me eigen af hoe of ik daar nu ook een zwaardere motor op aan kan sluiten want ik heb best een zware tank met zware rupsbanden en de normalen motoren die kunnen het niet aan ,ik heb nog 4 andere motoren liggen waar van 2 van een auto zijn en daar zit ook een regelaar bij maar dan kan ik de tank niet links/rechts laten gaan met die regelaar ,en bij de andere 2 motoren zit helemaal niks bij ! maar van deze 2 motoren weet ik eigenlijk niet zo veel ,wat voor accu moet der bij wat trekken ze wat kunnen ze aan ? ik heb ze gekregen!

    ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen met dit project
    hier een aantal foto's (TIPS zijn altijd welkom :))


    IMG_20160513_182549.jpg
    De motoren zonder regelaar,
    IMG_20160515_142606.jpg IMG_20160515_142624.jpg
    de motoren met regelaar
    IMG_20160515_142655.jpg
    de regelaar
    IMG_20160515_142702.jpg IMG_20160515_142558.jpg
     
  2. Arthur Hermans

    Arthur Hermans

    Lid geworden:
    21 feb 2005
    Berichten:
    292
    Locatie:
    Wijchen
    Als je de DMD regelaar van Tamiya hebt kan je (geloof ik) motoren aansluiten die maximaal 3Ah nodig hebben.
    De motoren die je laat zien hebben veel meer nodig. Het zal dus niet gaan.
    Je moet trouwens nog een aardige vertraging gebruiken tussen de motoren en de aandrijfwielen.
    Je moet immers veel koppel hebben en niet zo zeer veel snelheid.
    Op de foto kan ik niet beoordelen hoe groot en zwaar de tank is maar ik heb het idee dat de motoren die je laat zien ook niet sterk genoeg zijn.
    Kijk anders ook eens naar motoren met vertragingen die voor fietsen en rolstoelen worden gebruikt.
    Kijk hoeveel vermogen die motoren hebben en koop daar voor de juiste regelaar.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
     
  3. mikeman

    mikeman

    Lid geworden:
    11 jun 2004
    Berichten:
    249
    Locatie:
    sittard
    Leuk project :)
    Zie er inderdaad uit naar wat groters als 1/16 dus wat zijn de maten en welke bovenbouw wil je gaan maken?
     

Deel Deze Pagina