RC-Timer Lite voor de iPhone gratis in de AppStore

screenshot.jpg

Vanaf morgen is RC-Timer Pro versie in de AppStore die als extra heeft dat alle gegevens in een database worden opgeslagen, daarnaast is de 'Talking timer' functionaliteit toegevoegd. Tenslotte (maar dat heb ik ook aan de Lite versie toegevoegd, update volgt snel) start de werktijd als je eerste vlucht start (als je dat wilt).

De Pro versie krijgt ook een update: "shake to launch" en "shake to land".

En dan moet het volgende er ook nog in:Ik wil natuurlijk de F3K piloten tevreden stellen, en als jij zegt dat het cruciaal is, dan moet ik daar naar luisteren, vind ik.

Ik zou de minuten-weergave kunnen wijzigen naar een aflopende tijd. Moet die dan 'regelbaar' zijn i.p.v. 2 minuten?

Leon

Goed werk Wubbe!

Als je hem regelbaar maakt kun je hem per taak zelf anders instellen (bv op 2 minuten voor de 5x2 taak, 5 minuten voor de 2x5 taak etc.). Je komt dan al een heel eind in de buurt van het gebruik in een taak zonder dat je zoals Ralf alle taken moet programmeren.

Ik zie een paar opties (zijn er vast meer);
- de tijd (met van zelfsprekend als max de werktijd) zou je bv in een tweede slider erbij kunnen zetten boven de werktijd
- In de settings kiezen of je de tijd in seconden of minuten wilt zien (overigens zou ik dewerktijd altijd in minuten laten staan, setting heeft daar dus geen effect op). Hierdoor creer je plek in de balk (flight x). Het mooiste zou zijn als je dan bv links de afteltijd zet en rechts de opteltijd en er tussen in (maar dit is een extratje) ook een balkje laat zien dat langzaam naar 0 gaat en bv in de laatste 30 seconden rood wordt.

Ik twijfel over het nut van de tekst 'flight x' mag voor mij ook gewoon een klein cijfer zijn in een hoekje of bv een vertikaal streepje tussen de rest en het cijfer.

wat ook handig is is ergens een eenvoudige reset knop zodat je snel kunt resetten (evt met bevestiging zodat dit niet per ongeluk gebeurt).

Super dat je die shake functie erin hebt gezet.

Was het niet gelukt om de tijd waar je nu bezig mee bent groot in de bovenste helft te zetten (bv 1/3 beeld reserveren voor de actuele 'ronde') en dan de 'history' eronder te zetten(zoals je het nu hebt)? Als dit niet lukt evt op een andere manier iets regelen dat de actuele tijd altijd op dezelfd plek blijft staan; is in de stress best lastig als het steeds op een andere plek staat omdat er iets anders bij komt. Minimum scenario wellecht actueel aangeven met bv rode achtergrond.

p.s.Wat gaat ie kosten?

Laatst bewerkt door een moderator:
Goed werk Wubbe!
Nou, Goswijn. Als 'super user' geef je wel erg duidelijke specificaties voor volgende versies :thumbsup:
Als je hem regelbaar maakt kun je hem per taak zelf anders instellen (bv op 2 minuten voor de 5x2 taak, 5 minuten voor de 2x5 taak etc.). Je komt dan al een heel eind in de buurt van het gebruik in een taak zonder dat je zoals Ralf alle taken moet programmeren.

Ik zie een paar opties (zijn er vast meer);
- de tijd (met vanzelfsprekend als max de werktijd) zou je bv in een tweede slider erbij kunnen zetten boven de werktijd
- In de settings kiezen of je de tijd in seconden of minuten wilt zien (overigens zou ik de werktijd altijd in minuten laten staan, setting heeft daar dus geen effect op). Hierdoor creer je plek in de balk (flight x). Het mooiste zou zijn als je dan bv links de afteltijd zet en rechts de opteltijd en er tussen in (maar dit is een extratje) ook een balkje laat zien dat langzaam naar 0 gaat en bv in de laatste 30 seconden rood wordt.
Hoe ik dat ga inbouwen moet ik nog even over nadenken. 2 progress bars onderin? Een progress bar in de rij zelf? Alles is mogelijk natuurlijk maar ik wil de applicatie zo simpel mogelijk houden terwijl je toch zoveel mogelijk taken kunt ondersteunen. Ik kom hier nog op terug.
Ik twijfel over het nut van de tekst 'flight x' mag voor mij ook gewoon een klein cijfer zijn in een hoekje of bv een vertikaal streepje tussen de rest en het cijfer.
Daar zit wat in. Het 'vluchtnummer' kun je inderdaad weergeven zonder dat het zoveel ruimte inneemt.
wat ook handig is is ergens een eenvoudige reset knop zodat je snel kunt resetten (evt met bevestiging zodat dit niet per ongeluk gebeurt).
Wat wil je dan precies ge-reset hebben? Bedoel je een soort 'undo knop' als je per ongeluk hebt geklikt?
Super dat je die shake functie erin hebt gezet.
Die bleek achteraf heel eenvoudig.
Was het niet gelukt om de tijd waar je nu bezig mee bent groot in de bovenste helft te zetten (bv 1/3 beeld reserveren voor de actuele 'ronde') en dan de 'history' eronder te zetten(zoals je het nu hebt)? Als dit niet lukt evt op een andere manier iets regelen dat de actuele tijd altijd op dezelfd plek blijft staan; is in de stress best lastig als het steeds op een andere plek staat omdat er iets anders bij komt. Minimum scenario wellicht actueel aangeven met bv rode achtergrond.
De actuele tijd heeft nu al een andere achtergrondkleur. Ik heb nu uitgevonden dat niet alle rijen dezelfde hoogte hoeven te hebben, de 'actuele' rij wordt straks dus groter. Lijkt me voldoende zo.

p.s.Wat gaat ie kosten?
Hij is nu al te installeren: € 1,59. Ik moet het van de aantallen hebben :rolleyes:

Nou ja rijk, € 1.590,- is toch niet echt rijk ;)
Enne, bij mij haalt Apple er nog eens 30% vanaf. Ik houd € 1,11 over :(

Hoe ik dat ga inbouwen moet ik nog even over nadenken. 2 progress bars onderin? Een progress bar in de rij zelf? Alles is mogelijk natuurlijk maar ik wil de applicatie zo simpel mogelijk houden terwijl je toch zoveel mogelijk taken kunt ondersteunen. Ik kom hier nog op terug.

Zou top zijn!

Wat wil je dan precies ge-reset hebben? Bedoel je een soort 'undo knop' als je per ongeluk hebt geklikt?

Ik bedoel alles reset; je bent klaar met de ronde (bv de complete 5x2) en je begint weer aan iets anders (bv 3x3) of je hebt per ongeluk al gestart; dan wil je alles kunnen resetten ('leegmaken').

Gisteravond was ie er nog niet, vandaag vergeten te kijken. Ik neem aan dat je de 'countdown' stem wel uit kunt zetten?

Geen iPhone?

Stel, je hebt geen iPhone maar een Android toestel.
Geen nood. Vitaliy Ryumshyn heeft een soortgelijke applicatie (ook voor f3b en f3j) gemaakt voor Android toestellen.

Downloaden kun je hier: admin's blog | F3X-Timer

device_hvga_h_1.png

Zo kunnen Vitaly en ik de hele wereld bedienen :mrgreen:

RC-Timer Pro 2.0 is beschikbaar

RC-Timer Pro 2.0 is nu beschikbaar.

Verbeteringen:
  • Beter uiterlijk
  • Nieuwe rounde ('+') button. Dit maakt een nieuwe vliegronde (voor F3K, F3K Mini, F3J, F3B and 'Traning Mode')
  • Ondersteunt F3K, F3J, F3B (een beetje...), Free (training mode) disciplines. Dit houdt in dat bijvoorbeeld voor taak 'A' (laatste ronde, F3K) alle taken behalve de laatste niet ongeldig zijn.
  • Er is nu een 'Target time'. Een tijd die je moet halen bij de volgende vlucht. Deze target time wordt berekend aan de hand van de al taak en de gedane vluchten.
  • 'Swipe left' aan de rechterkant van het scherm maakt een vlucht ongeldig , opnieuw een 'swipe left' maakt de vlucht weer geldig.
  • Einde werktijd stopt automatisch de vluchttijd.
  • 30 seconden na einde werktijd en nog steeds aan het vliegen maakt de huidige vlucht ongeldig.
  • Tap op de (i) knop bovenaan laat de FAI regels voor de huidige taak zien, met de mogelijhheid om naar andere takente scrollen
  • Tap op de settings knop onderaan rechts toont het instellingen venster.

Installatie instructie:
Omdat de database in de applcatie gewijzigd is eerst de applicatie van je iPhone compleet verwijderen. Daarna via iTunes weer installeren.

rc-timer-pro-20.png

Veel plezier er mee :p

Laatst bewerkt:
Natuurlijk gelijk ge-upgrade!

Ziet er allemaal goed uit al heb ik e.e.a. nog niet uitvoerig kunnen testen. Wel alvast een belangrijke 'bug';

Als je de vliegtijd start, start niet automatisch de werktijd. Dat is wel essentieel. Bij bvv 5x2 heb je niet de tijd om de twee tijden achter elkaar te starten, dat is gelijk.

Zal nog wat meer testen!

Super werk in ieder geval

Is er al...

Als je de vliegtijd start, start niet automatisch de werktijd. Dat is wel essentieel. Bij bvv 5x2 heb je niet de tijd om de twee tijden achter elkaar te starten, dat is gelijk.
Dat weet ik.

Ga naar de settings-pagina en zet de schakelaar bij "Auto start worktime" om :)

mzl.wluxjvno.320x480-75.jpg

Laatst bewerkt:

Hier word dus gauw wel even een seconde gesmokkeld. Ik heb het nog nooit een probleem gevonden om vliegtijd en starttijd onafhankelijk van elkaar in te drukken en zo zou het ook moeten. Als dit met een I phone of met een palm niet zou kunnen zouden ze eigenlijk verbannen moeten worden. Het verklaard misschien wel de korte grondtijden die sommige piloten op de klok krijgen.

Alex, is dat niet een beetje onzin? Als ik in beide handen een stopwatch neem en ze tegelijkertijd indruk moet ik dan ook verbannen worden?

Dat lijkt me niet de 'schuld' van een Palm of iPhone.

Alex, is dat niet een beetje onzin? Als ik in beide handen een stopwatch neem en ze tegelijkertijd indruk moet ik dan ook verbannen worden?

Dat lijkt me niet de 'schuld' van een Palm of iPhone.

Het moet natuurlijk wel mogelijk zijn om de werktijd en de vliegtijd appart te starten ook als daar slechts een paar tienden tussen zit. Anders zou met met 2 van deze apparaten moeten aantreden om het voor elkaar te krijgen zoals wij met 2 of zelfs 3 stopwatches werken

Alex, natuurlijk kan dat :)
Gewoon "Auto start work time" uitzetten in de instellingen. Of de werktijd eerder starten dan de vliegtijd.

Laatst bewerkt:
Hallo Leon,

Weet jij ook of ik de timer voor de android phones nog ergens kan downloaden? Ik heb het geprobeerd bij Vitality, maar dat lukt niet.

Mvg, Jorn

Google?

Weet jij ook of ik de timer voor de android phones nog ergens kan downloaden? Ik heb het geprobeerd bij Vitality, maar dat lukt niet.
  1. Go to 'Market' on your Android-powered device.
  2. Select 'Search'.
  3. Enter 'F3K timer' into the search field.
  4. Once you've found the 'F3K timer' app, touch to install.
  5. Follow the onscreen instructions to proceed with the installation.
En ik heb niet eens een Android telefoon :rolleyes:

Ja dat heb ik al geprobeerd, maar via die weg wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd. Ik ben geen begenadigd computer deskundige, maar met een beetje boerenverstand moet het toch lukken? Mij lukt het voor als nog niet. Ik blijf nog even stoeien, handige tips zijn welkom. Anders ben ik volgend weekend in Haarlem (ik denk erovere na of ik de Flamingo meeneem voor LVS).

Back