RC "Tini"

• Topicstarter Topicstarter Smoerel
  • Startdatum Startdatum
S

Smoerel

Guest
Goedendag,

Even voorstellen, ik ben het broertje van Koentjuh1990. Ik ben 15 jaar en woon in petten.

Dankzij mijn broer ben ik begonnen met mijn eigen RC scheepje welk een soort schuit model heeft. Hiervoor heb ik mijn RC Elektro Helikopter uit elkaar geschroefd en het aandrijf mechanisme voor de rotor er uit gehaald (ik vloog er nooit meer mee en het stond maar te verstoffen).

Zij is zo'n 80 cm lang 22cm breed (boven) en 10 cm diep. de bedoeling is dat het een vrachtschip achtig uiterlijk gaat krijgen maar dat is nog maar afwachten van de vaar-eigenschappen.

Ik begon met de spanten, deze heb ik om de 6-5 cm geplaats, 14 stuks als het goed is ;), deze heb ik gemaakt door eerst grofweg de contour te zagen en vervolgens ze aan elkaar te schroeven (op de voor en achterkant na) om ze daarna te bewerken met een bandschuurmachine en schuurpapier.

Hierna heeft mijn broer (die zeer precies is maar niet netjes :P) de spanten uitgelijnt waarop wij met 3mm balsa de boel beplankt hebben, dit was redelijk gemakkelijk omdat het middenstuk 1 recht stuk is.

Eerst wilde ik er graag 2 schroeven in hebben maar omdat ik er te laat achter kwam dat deze scheef en niet evenver uitstaken heb ik de achterkant "ontplankt" de boel er uit gesloopt en de achterkant er opnieuw ingezet voor een nieuwe "single schroef" poging.

De naam "Tini" komt van mijn oud-tante die recentelijk overleden is, ik mocht haar graag en mijn moeder was een "huis herstel" project begonnen, ik wilde wel een keer mee en van het een kwam het ander oftewijl ik ging dus vaker mee ;)

Dit was het dan voor vanavond, ik heb hier nog plezierig wat schoolwerk liggen, aangezien morgen mijn laatste schooldag is (proefwerk inhaal dag) moet de boel dus klaarzijn

Mvg, Smoerel

Met zown klein broertje kom je er wel.
Hij haalt mij zo het beste uit de verf :p. ( niet waar )
Eigenlijk zou ik wel foto's willen zien broertje :D.
Mvg, je broer ;)

p.s. newbie heb ik je ook niet op het modelbrouwers forum gezien????

Back