RC Trialtruck

Afgelopen week ben ik begonnen met het bouwen van een trialtruck op basis van het Tamiya CC-01 chassis (voorheen XC).
Helaas ben ik in al mijn enthousiastme vergeten tussentijdse foto's te maken.... :oops: :oops:
Als basis dient dus het CC-01 chassis, hier pas ik allereerst niets op aan....eerst maar es kijken of ik het trialrijden een btje onder de knie kan krijgen.
Als cabine heb ik gekozen voor een MB Actros cabine van Bruder, de opbouw ben ik nog niet over uit......
Ga vanavond ff een foto maken van de vorderingen tot nu toe.
Nog een vraag: Ik heb een 3 kanaalszender van conrad waarbij ik eigenlijk verlichting op het derde kanaal wil aansluiten. Hoe gaat dat in zijn werk?!

GreeZz Sjon

Je zal iets specifieker moeten zijn dan "een 3 kanaals van conrad"

De meeste 3 kanaals zenders kunnen het 3° kanaal slechts gebruiken als programmeerbaar mix-kanaal op 1 van de andere 2 kanalen, maar is niet afzonderlijk te bedienen (dus onbruikbaar van jou functie)

Hoewel er links of rechts wel een uitzondering is waarbij het 3° kanaal effectief een schakelbaar kanaal is (aan/uit)

Dus effe juiste model opgeven!!!

Ja, dat had ik zelf ook kunnen bedenken...mijn excusus !! Gaat om de:
3 KANAAL FM NOVA PLUS 40 MHZ
2 proportionele kanalen en 1 schakelkanaal
StoringsbestendigeFM-modulatie
Afstandsbediening
Ontvanger
Batterijbox
Schakelkabel

Uitvoering:
Zender met laadbus
Trimfunctie voor beide kanalen
Proportionele besturing
Extra schakelkanaal
Servo-reverse (looprichting omkeerbaar)
Ontvanger BEC
Afm. (lxbxh) 42 x 28 x 23 mm
Gewicht 18 g.

Technische specificaties:
Frequentie 40 MHz
3 kanalen
Instelkoppel servo 28 Ncm
Pulsmodulatie PPM
Voedingsspanning 9,6 - 12 V=
HF-modulatie FM.

Foto's.....

thumb_DSCN3309.JPG

thumb_DSCN3311.JPG

of check: http://foto.modelbouwforum.nl/thumbnails.php?album=2032

Gister weer bezig geweest, heb de opbouw zover dat het erop past. Ben bezig om nu verlict=hting in de koplampen aan te brengen. Hiervoor gebuik ik (ook) oude kerstboomverlichting.
Van't weekend ff kijken of we de rollbar voor elkaar kunnen boksen.
Foto's plaats ik van't weekend ff !!!

GreeZz

** Ik heb een 3 kanaalszender van conrad waarbij ik eigenlijk verlichting op het derde kanaal wil aansluiten. Hoe gaat dat in zijn werk **

Niemand die me hier bij kan helpen....

Op deze zender heeft de schakelaar 3 standen, als je de handleiding erop naleest zie je, dat je indien je hier een servo zou op aansluiten, je 3 mogelijkheden hebt:

schakelaar in middenstand = servo in middenstand
schakelaar omhoog = servo volledig linksom
schakelaar omlaag = servo volledig rechtsom

Nu werk een servo natuurlijk via een sinus-signaal (dat gele of witte 3° draadje) dus voor een gewone schakeling aan/uit voor verlichting, komt het erop aan om dit sinus-signaal om te zetten naar een simpel aan/uit signaal waar je lampjes kan aanhangen.

Hiervoor zal je een module nodig hebben die je op het 3° kanaal van je ontvanger plugt, bvb de conrad "2 KANAALS SCHAKELAAR MODULE (art.nr. 227390)" en die deze omzetting maakt....

Back