RC uitstapjes naast je heli's, bespreek ze hier

Haha, yea, de maiden is een feit. Ik ging er vandaag maar eens opuit en na wat rondtaxieen dacht ik, neus in de wind, gas open en knallen met dat ding. Ik was met Minifiets12 en nog een andere gozert naar de club gegaan en moest er toch een keer aan geloven.

Poe, dat was wel ff wat anders dan een propglider maar wat een geweldig ding hee. Echt power te over, ik vloog 50 % throttle hooguit.

Ik was nog een beetje aan het aftasten hoe het toestel reageerde op input maar het vliegt zoals het eruit ziet. Heel soepel en direct en hij doet precies wat je wilt.

De landing lijkt ruwer dan ie is, ik heb na deze maiden nog 3 LiPo's gevlogen en die landingen gingen al stukken beter. Ook heb ik er wat rolls mee gemaakt en een paar ogenblikken wat inverted gedaan. Maar ik moet natuurlijk eerst goed doorhebben hoe het toestel zich houdt en na wat flights alles nalopen om te kijken wat niet stevig of goed zit.

Het probleem was ook dat de wielkasten vrij laag zitten, ook al is het gras kort. Er zit ook weinig ruimte tussen het wiel en de kast aan de achterkant waardoor gras zich makkelijk kan ophopen.

Ik ga er denk ik aan de onderkant een stukje vanaf halen zodat er meer ruimte zit tussen de wielkasten en de grond.

Al met al, wat een ervaring hee. Het was best intimiderend om met voor mijn doen zo'n bakbeest op te laten stijgen maar het is echt een van de leukste dingen om te doen.

Komend weekend ga ik maar eens flink wat oefenen als het weer meezit want dit is gewoon te verslavend, aaah!

Hier een filmpke van de MX2 maiden, nogmaals de landing lijkt ruwer dan dat ie was.

Poe, wat een dag

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey

Geinig filmpje! Volgende keer wat verder inzoomen ;)
Vandaag zelf nog 4 accutjes met de depdart gevlogen, mooier weer kan je bijna niet krijgen!

Groeten

Dacht dat een reddingsboot snel ter plaatse moest zijn :cool:

Dat dacht ik ook, vandaar dat er nu een sterkere motor in zit. Nu was het origineel ook geen speedboot zoals de nieuwste reddingsboten van nu, maar hij was nu wel erg tam. Maar ja, wat verwacht je van 2 Watt maximaal, waarbij een deel van dat vermogen ook nog eens in warmte wordt omgezet, en niet in de voorststuwing gaat zitten. Dat zal met die Speed 280 wel beter zijn. En het iets hogere stroomverbruik is geen probleem, de spanning wordt geleverd door Eneloop 1900 mAh cellen, dus dan kan ik nog meer dan een uur varen.

@Flying Cheese: mooi dat je eerste vlucht zo goed gelukt is. En inderdaad, de volgende keer graag een iets groter vliegtuig in beeld. ;)

Filmpjes van de 2e proefvaart van mijn mini-reddingsboot:

20110925(140921)(2).mpg downloaden (volle snelheid)
20110925(141005)(2).mpg downloaden (meer schaalsnelheid)

Geen water in de romp, en de motor werd nog niet eens handwarm na een kwartiertje afwisselend rustig en wat sneller varen. Op het dak mist nog de schijnwerper (met echt lampje) en de mast met antenne, dummy uitlaat van de motor, en werkende positieverlichting. Die zijn nog in restauratie. Tot slot nog een plaatje.

vegesack2.jpg

Ik heb vandaag nieuwe luidsprekers gehaald, Is een RC uitstapje naast heli's, nougoed indirect dan :) (komt het geluid van de helikopters er tijdens het simmen nog beter uit, maar vooral omdat ik der best wel blij mee ben)

img0511fw.jpg

Hey stef

Mooie electrostaten heb je gekocht man.
Welk merk/type is het ? :rolleyes:

En klinken ze een beetje naar wens?

Ik heb ook nog een electrostaat liggen die nog een beetje opgeknapt moet worden, deze kan ik dan als extra centerspeaker gebruiken.

Het zijn Martin Logan's (Vista) Ze klinken zeker naar wens, ik wist dat ook al, heb eerder ook al een keer electrostaten gehad en wou er zeker weer een setje terug van hebben!

Electrostaten kunnen inderdaad prachtig klinken. Een keer bij de toen hier nog aanwezige HiFi zaak een setje geluisterd, echt prachtig. Vooral de definitie van het geluid, en heel ruimtelijk, maar dan wel natuurlijk aanvoelend, en geen nep surround achtig.

Maar even wat anders, ik wil voor mijn kleinste bootje een soort gereedschapskoffer inrichten om deze met zender en zo te vervoeren. Nu wil ik wat schuim (plukschuim of eierschuim) binnenin plakken, maar zijn er ook winkels waar je dat zo kan halen? Ik kan wel webshops vinden, maar geen winkels waar je ook langs kan gaan.

Stuur maar even een pb voor die beugel kan ik je wel vertellen wat je nodig hebt. (en ook even aangeven of hij moet kunnen draaien bewegen etc)

Console in het kastje bovenste plank ;) voor het gamen, simmen en films kijken doen we het alleen net iets anders:

img0539gv.jpg

@ indoorvlieger; Lijkt me dat je dat bij sommige bouwmarkten wel kan krijgen, ik haal het hier zelf bij een verhuur/koop bedrijf voor podium apparatuur ( bse-pro.nl)

Mooie setup
kwijl.gif
Ik ben wel eens gaan simmen op de 42inch plasma-tv in plaats van de laptop, werkt op zich wel fijner, maar op zo'n groot doek zal wel gaaf zijn :cool: zie je het in ieder geval goed.

Ondertussen wordt ik steeds handiger met de Micro J3 Cub.
Beginnerstand wordt niet meer gebruikt sinds ik die vergat in te schakelen. Loopings kan die ook merkte ik tijdens een reddingsactie en zitten nu in het standaard repertoire. Accu's beginnen een beperkende factor te worden sinds het gas altijd voluit staat. Heb nu 1 originele en 2 mSR accu's, gelukkig zijn er 5 onderweg vanuit China (Turnigy's 160mAh).

Accu's zijn tot het randje te vliegen vanwege de LiPo afslag: rustig terugzweven en waar nodig kan nog even kort gas gegeven worden :rolleyes:

Het meest onnatuurlijk aan RC vliegen vind ik de stickbediening. Stuurstick omhoog is naar beneden. Is wel logisch, maar niet als je heli's gewend bent :cool:

Heli: vooruit / achteruit
Vliegtuig: dalen / stijgen

Affijn na weken schadevrij vliegen vandaag de propelloras krom gevlogen. Nieuwe is in voorraad.

Volgende toestel is ook bekend: Mini Mustang van parkzone :rolleyes:

Is met een heli toch precies hetzelfde? ;)

Die Parkzone HobbyZone kits worden vaak met de zender in mode 1 geleverd. Althans mijn HobbyZone Champ wel. Bij rustig vliegen geen probleem, maar als ik rugvlucht probeer, en het gaat even niet als ik in gedachten had, dan wil je nog wel eens de verkeerde actie uitvoeren, dus elevator naar beneden (zit normaal het gas) en gas terug (is elevator naar achteren bij mijn heli's). Resultaat bij gisteren vliegen was dus 3 keer neus de grond in. Na de 3e keer zat de motorsteun te los om verder te vliegen. Gelukkig is dat, door de ventilatiegaten in de neus, makkelijk om een beetje epoxy op de overgang tussen steun en schuim van de romp aan te brengen, en zit het daarna weer goed vast.

Back