Weinig wind, droog, en ik had mijn Champ mee in de auto. Dat betekende dus even vliegen. Was even spannend omdat de laatste keer de motor door een bijna lege accu vlak bij de grond was uitgevallen (LVC) en ik niet meer kon optrekken, dus de motorsteun iets los was gekomen. Dit was de eerste vlucht na die reparatie. Gelukkig alles in orde, alleen een paar extra klikjes op het roer nodig om hem echt recht te laten doorvliegen. Loopings zijn nu ook zuiverder, dus misschien was de trim van het roer al langer en net een paar klikjes naast. Maar op mijn gebruikelijke vliegplek kan ik niet lang genoeg rechtuit vliegen om kleine afwijkingen op te merken. Nu wel, alle ruimte, en alleen wat ganzen en schapen als toeschouwers. Die ganzen waren snel weg, de schapen kwamen juist op het gezoem van de motor af, zo leek het.
Omdat het frisjes is en de lipo onbeschermd in het vliegtuig zit, het niet lang gemaakt per accu. Stel, je krijgt een LVC boven die schapen, en hij ploft midden in de kudde... Een Champ kan veel hebben, maar dat waarschijnlijk net niet...