RC uitstapjes naast je heli's, bespreek ze hier

Balsa is heel flexibel! Breekt pas bij hele harde klappen!
Wel heb je kans op scheurtjes, goed op blijven letten dus ;)

pfff wat een weer, nogsteeds wachtend op weer voor de maiden!

img0004dda.jpg

Gisteren en vandaag was het prima zeilweer, dus lekker gevaren met de Micro Magic:

mm1u.jpg

mm3l.jpg

En het filmpje waar deze screenshots uit zijn genomen:

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey

Ik heb ook niet stilgezeten ondertussen, ben nog ff met de griffon naar buiten geweest:

Groeten

Filmpje in HD van varen met de Micro Magic. Nog wel van vorig jaar, maar ik moest even wachten tot ik weer "HD-tegoed" had:

Voor HD even met de rechtermuisknop klikken op de video, en "bekijken in HD kiezen".

Het was vandaag weer mooi vliegweer, en daar heb ik gebruik van gemaakt!
Ik heb de Extra in een boom gecrashed en de Depdart verzopen :mrgreen:

Voor het vliegen:
full

Na het vliegen:
full

De Depdart heeft meer geluk gehad, die is nog heel, alleen de regelaar heeft onder water gestaan!
De ontvanger en de lipo lagen gelukkig bovenop en die zijn amper nat geworden!

Hier een filmpje van de Depdart:

1e deel is gefilmd bij t'zand in Alphen, veel te klein veldje maar toch proberen :rolleyes: Het krakend geluid op 1.00min lijkt op depron wat een boom invliegt, maar dat is niet zo! En je ziet hem daarna ook niet tegen de grond klappen :rolleyes:
Op het eind de plons :mrgreen:

Groeten

Als je wilt varen en vliegen tegelijk, moet je een watervliegtuig nemen. :mrgreen:

Of een Hydroplane, staat er zelfs eentje in het te koop gedeelte.

Gelukkig valt de schade aan 1 toestel wel mee.

Hey

Qua watervliegtuig heb ik de polaris nog als bouwtekening liggen ;)

Maar de Extra heeft ondertussen alweer een neuscorrectie gehad en staat alweer te wachten tot ie weer de lucht in mag!

Zometeen de ESC van de Depdart maar eens van de verwarming afhalen en kijken of ie nog werkt!

Groeten

De esc van de Depdart werkt nog :mrgreen:
Lijkt wel of heel dat ding crashproof is ofzo 8)

Alleen nou heb ik mn mond weer voorbij gepraat en heb ik afgesproken om in het donker te gaan vliegen vanavond :rolleyes:
Ben benieuwd hoeveel schade dat weer op gaat leveren :mrgreen:

Groeten

Onroad 1/10 Tamiya M-03 Fiat 500 gekocht.
Geinig voorwielaangedreven karretje om mee te oefenen op de MACH indoorbaan (Haarlem).

Prestaties (100% stock) vallen niet tegen.

Was van plan om er wat race-striping op aan te brengen. Is niet meer nodig, zwarte strepen komen er vanzelf op tijdens aanrijdingen en rollen over de baan.

big_fiat500xb.jpg

Tamiya weet wel hoe een 1:10 wagen te maken, daar heb je wel een goede koop aan. Ziet er (nu nog wel ;) ) leuk uit ook.

Ik ben bezig met een funbootje voor erbij. De Paul Denker vaart fantastisch, maar is met zijn relatief hoge opbouw met diverse antennes ook wat windgevoelig, en relatief kwetsbaar. Dus iets met lagere opbouw uitgekozen, met voldoende power om toch tegen een golfje te kunnen, en ietsje korter en lichter, zodat hij makkelijker mee kan in de auto.

Alleen tot nu toe wat tegenslag gehad, wat ingebouwde onderdelen die al los waren gekomen, en nu een zender waarvan de gasfunctie niet werkt. Gaat wel opgelost worden, maar zo lang dat nog niet helemaal zeker is, nog even geen foto's. Blijft het een verrassing...

Tamiya M-03 zit zeker goed in elkaar, zelfs beter dan verwacht voor deze prijs (€119). Is een XB versie inclusief 27Mhz sprietzender, zendercombi heb ik vervangen door een HK GT2 setje:
HobbyKing R/C Hobby Store : Hobby King GT-2 2.4Ghz 2Ch Tx & Rx

Vergelijkingsmateriaal is een "waterdichte" Traxxas VXL Rustler crossauto. Traxxas electronica mag dan waterproof zijn, het montagemateriaal (schroeven) niet.

En over de geinig voor weinig HK beatle en SCT 1:16 zullen we het maar niet hebben.

Tamiya M-03 chassis is afgemonteerd met RVS bouten itt Traxxas "waterproof" Roestler VXL.

Karretje is een echte baan-auto. Even spelen op een basketbalveld kan ook, maar met een natte drifthoek zit de binnenkant wel in no-time vol met opgeworpen straatrommel. Klinkers zijn no go.

Wat betreft de bootjes. V-shape speedbootjes vind ik leuk, lekker knallen over vlak water. Zijn ook aan te sturen met een HK-GT2 zender, wel even een condoom of ballon om de ontvanger schuiven en de kap aftapen.

Laatst bewerkt:
Weinig wind, droog, en ik had mijn Champ mee in de auto. Dat betekende dus even vliegen. Was even spannend omdat de laatste keer de motor door een bijna lege accu vlak bij de grond was uitgevallen (LVC) en ik niet meer kon optrekken, dus de motorsteun iets los was gekomen. Dit was de eerste vlucht na die reparatie. Gelukkig alles in orde, alleen een paar extra klikjes op het roer nodig om hem echt recht te laten doorvliegen. Loopings zijn nu ook zuiverder, dus misschien was de trim van het roer al langer en net een paar klikjes naast. Maar op mijn gebruikelijke vliegplek kan ik niet lang genoeg rechtuit vliegen om kleine afwijkingen op te merken. Nu wel, alle ruimte, en alleen wat ganzen en schapen als toeschouwers. Die ganzen waren snel weg, de schapen kwamen juist op het gezoem van de motor af, zo leek het.

Omdat het frisjes is en de lipo onbeschermd in het vliegtuig zit, het niet lang gemaakt per accu. Stel, je krijgt een LVC boven die schapen, en hij ploft midden in de kudde... Een Champ kan veel hebben, maar dat waarschijnlijk net niet...

Vandaag de maiden met dit bootje:

Was RTR, wat zoals bekend staat voor "Ready To Repair" bij dit soort boten. Maar ik denk dat die "repair" toch aardig is gelukt.

Voor bekijken in HD even met de rechtermuisknop erop klikken, en de optie uit het menu kiezen.

Hey

Met de sneeuw heb ik niet stil gezeten!
Gisteren met de tank door de sneeuw gescheurt en vandaag heb ik de Griffon op het ijs uitgelaten!
Heb er natuurlijk ook gelijk wat filmpjes van gemaakt!

Filmpje van de tank:

En van de Griffon:

Groeten

@markjuhh, ziet er leuk uit. Had te tank ook wel zien rijden.
Is de griffon soort hoovercraft? Ziet er ook echt leuk uit op het ijs.

Een paar dagen terug wezen varen in de gracht, met mijn nieuw aanwinst:

Ging wel lekker:

scaled.php

Back