RC Vrijheid

hallo modelbouwers ,

het gaat voorspoedig met de bouw van de vrijheid en heb foto,s geplaatst in mijn fotoalbum.Ik heb elke dag 2 latten gelijmd en ben nu 28 latten verder aan iedere kant het begint al wat te lijken .De romp bestaat aan iedere zijde uit 43 latten ,dus het schiet al aardig op en ben dan ook reuze tevreden over het resultaat.Even aegir_2 aanklikken en mijn fotoalbum openen om de plaatjes te bekijken ,

groet aegir_2

Je foto album bekeken, ziet er goed uit blijf ik zeker volgen. Niet de snelste methode klasieke bouw maar wel nog altijd de mooiste ;).
Ben zelf ook aan nieuwe romp voor mijn RC zeilboot bezig, verslag hier op forum .

Je foto album bekeken, ziet er goed uit blijf ik zeker volgen. Niet de snelste methode klasieke bouw maar wel nog altijd de mooiste ;).
Ben zelf ook aan nieuwe romp voor mijn RC zeilboot bezig, verslag hier op forum .
hallo isola waar staat je rc boot kan hem nog niet vinden aegir_2

Aegir 2, mijn naam is roel wiggers en ik ben nieuw op dit forum. Ik heb deze vrijheidromp bewonderd . De verkleining is 1 op 5 dwz dat hij gezien de stoeptegels ongeveer 1,50 m lang is ? Zelf wil ik ook 1 : 5 bouwen als oefening om een werkelijke boot te bouwen . Deze vrijheid lijkt me uitstekend geschikt voor amateur bouw . Als het in model gaat moet het ook in het echt goed gaan . Hoe dik zijn de mahonielatjes en hoe breed ? Hol bol of vlakke zijkanten ?

Aegir 2, mijn naam is roel wiggers en ik ben nieuw op dit forum. Ik heb deze vrijheidromp bewonderd . De verkleining is 1 op 5 dwz dat hij gezien de stoeptegels ongeveer 1,50 m lang is ? Zelf wil ik ook 1 : 5 bouwen als oefening om een werkelijke boot te bouwen . Deze vrijheid lijkt me uitstekend geschikt voor amateur bouw . Als het in model gaat moet het ook in het echt goed gaan . Hoe dik zijn de mahonielatjes en hoe breed ? Hol bol of vlakke zijkanten ?

Hallo Roel ,

bij de echte vrijheid zijn de latten 20x14mm dus bij het model 4x2,8mm en de romp 5,40 dus het model is 1,08 lang en als je kijkt in mijn fotoalbum kun je de bouw zien ,

groet Aegir_2

Back