Arjan,
ik reageer even langs deze weg op je PB's. Dan kan iedereen er van profiteren en er op reageren. Misschien heb ik het niet juist en kunnen anderen mij verbeteren.
Of de schroef geschikt is voor de Wiesel kan ik niet zien. Dit zou iemand die speed vaart je beter kunnen vertellen.
Aan de linkerkant van de schroefas zie je de koppeling zitten. Deze kun je op de motor schroeven (mits de motor-as even dik is, of dunner is dan het gat in de koppeling)
De regelaar moet de motor aan kunnen.
De Tamiya 540 is net zo iets als de Mabuchi 540.
Hier op het forum heb ik een verwijzing gevonden van Ernst:
Mabuchi 540
Zoals je kunt zien is de stroom op maximaal rendement tussen 6,5 en 9,5 Ampere (afhankelijk van het type)
De blokkeerstroom daarentegen loopt van 32 tot 57 Ampere. Een regelaar van 8 Ampere kan daar echt niet tegen! (Ook niet tegen een stroom van 9,5 Ampere!)
Deze blokkeerstroom krijg je wanneer er bijvoorbeeld wier in je schroefas komt en deze tegen gehouden wordt. Let op! Dit kan wel degelijk voorkomen!
Wanneer een motor aanloopt (dus wanneer je gas geeft vanaf 0) is de stroom ook hoger dan die 6,5 tot 9,5 Ampere. Veel meer zelfs.
Google even op Mabuchi 540 om wat meer te weten te komen over je motor. Op basis van die gegevens kun je een geschikte regelaar zoeken.
Je roer kun je aan de servo bevestigen met een roerhorn en een asje. Kijk maar eens in de diverse bouwverslagen, er zijn absoluut voorbeelden te vinden. Voor mijn zeilbootje heb ik de bevestiging aan de roeras gemaakt van zo'n busje met schroefjes uit een kroonsteentje. Even open snijden en je kunt er bij. Dan met 2 Komponenten lijm een heveltje er aan maken. Met een stukje ijzerdraad maak je dan de verbinding naar de servo. (Is maar een voorbeeld, er zijn meer mogelijkheden dit op te lossen.)
Wim