Iedereen al bedankt voor de hulp ivm met de servo's, heb al veel bijgeleerd op het zeilgebied.
Nu een tweede moeilijk punt voor mij :
Een zender.

Ik had eerst (2j geleden) een zebra zender gekocht (3 kanaals) maar dit ding voldoet totaal niet.
Ben nu op zoek naar een goede betaalbare zender.(+/- 220 euro)
1. Eerst gedacht aan de Robbe F14 maar daarmee kan ik de servo's niet in een bepaalde positie laten stoppen. Hij is wel om te bouw naar 2.4 Ghz(volgens bepaalde topics hier op het forum)
2. Futuba "Boat & truck zender"
De servo's zijn in een bepaalde positie instelbaar via de computer maar kan niet omgebouwd worden naar de 2.4Ghz.(Wil ik varen en moet ik de kristallen veranderen , dan moet ik een 16 tal kanonnen verwijderen, dek wegnemen alles terugplaatsen)((ik vermoed dat dan al mijn goesting voorbij is)).
3. (????)
Wat moet de zender kunnen.
1. De middelste mast : (samen met de achterste mast)
Een nulpositie waarbij de ra haaks staat op het schip.
Zowel naar beide draairichtingen moet de eindpositie van de servo instelbaar zijn.
2. De voorste mast :
Zowel naar beide draairichtingen moet de eindpositie van de servo instelbaar zijn.
3. De 3 voorste driehoekige zeilen boven de boegspriet.
Deze zeilen moet ik naar links of naar rechts laten gaan dus gewoon een eindpositie van de servo maar geen middenpositie nodig (denk ik)
Ga dit uitvoeren met dezelfde soort servo als de 2 masten
4. De bezaansmast :
Hierop hangt een zeil dat mee zal dien om de boot te besturen.
Deze zeilen moet ik naar links of naar rechts laten gaan dus gewoon een eindpositie van de servo maar geen middenpositie nodig (denk ik)
Is zo'n zeil te vergelijken als het achterste zeil bij een MM.
Ik vermoed dat ik hier een servoarm ga gebruiken.
5. Servo voor het roer
6.Servo voor de pomp te starten.
Nu gebeurt dit gewoon door een kleinne servo die aan een schakelaar trekt.
7. Aansteken van de verlichting (dit hoeft niet echt,zal ik alleen maar doen als er nog kanalen over zijn)
Opmerkingen :
Punt 1 en 2 moeten constant regelbaar zijn. laat ik de sticks los dan zou hij naar de middenpositie's moeten gaan.
Punt 3,4 en 5 : als ik die verander zou hij zo moeten blijven staan
punt 6 en 7 gewoon aan/uit.
Alvast vriendelijk bedankt voor de hulp, ben hierin echt een leek
Nu een tweede moeilijk punt voor mij :
Een zender.

Ik had eerst (2j geleden) een zebra zender gekocht (3 kanaals) maar dit ding voldoet totaal niet.
Ben nu op zoek naar een goede betaalbare zender.(+/- 220 euro)
1. Eerst gedacht aan de Robbe F14 maar daarmee kan ik de servo's niet in een bepaalde positie laten stoppen. Hij is wel om te bouw naar 2.4 Ghz(volgens bepaalde topics hier op het forum)
2. Futuba "Boat & truck zender"
De servo's zijn in een bepaalde positie instelbaar via de computer maar kan niet omgebouwd worden naar de 2.4Ghz.(Wil ik varen en moet ik de kristallen veranderen , dan moet ik een 16 tal kanonnen verwijderen, dek wegnemen alles terugplaatsen)((ik vermoed dat dan al mijn goesting voorbij is)).
3. (????)
Wat moet de zender kunnen.
1. De middelste mast : (samen met de achterste mast)
2. De voorste mast :
3. De 3 voorste driehoekige zeilen boven de boegspriet.
Ga dit uitvoeren met dezelfde soort servo als de 2 masten
4. De bezaansmast :
Hierop hangt een zeil dat mee zal dien om de boot te besturen.
Is zo'n zeil te vergelijken als het achterste zeil bij een MM.
Ik vermoed dat ik hier een servoarm ga gebruiken.
5. Servo voor het roer
6.Servo voor de pomp te starten.
Nu gebeurt dit gewoon door een kleinne servo die aan een schakelaar trekt.
7. Aansteken van de verlichting (dit hoeft niet echt,zal ik alleen maar doen als er nog kanalen over zijn)
Opmerkingen :
Punt 1 en 2 moeten constant regelbaar zijn. laat ik de sticks los dan zou hij naar de middenpositie's moeten gaan.
Punt 3,4 en 5 : als ik die verander zou hij zo moeten blijven staan
punt 6 en 7 gewoon aan/uit.
Alvast vriendelijk bedankt voor de hulp, ben hierin echt een leek