Na veel plezier te hebben gehad van mijn Tamiya highlift was het weer eens tijd voor een nieuwe build. Om in de scale hoek te blijven was mijn oog gevallen op een Boyer Chasis van RC4WD. (Wat een mooie spullen hebben ze daar in "Amerika" <---lees China)
Sommige delen heb ik van mijn highlift kunnen hergebruiken de rest heb ik nieuw moeten bestellen.
Dus dat wordt wachten bij de brieven bus...
Gelukkig is alles al binnen dus jullie hoeven niet te wachten op foto's
Het Chasis is binnen..
Ziet er netjes uit en alles is goed afgewerkt. Had misschien alleen verwacht dat de Chasis balken wat steviger zou zijn. Dit is namelijk plaat materiaal van een paar mm dik.
Het volgende..
D40 aluminium assen yeah...
Punisher Shaft
De assen in combinatie met de Punisher Shafts en 4-link opbouw
De Beadlock velgen...Torque Force 2.2 Beadlock Wheel
Na montage van de banden op de velgen kwam ik er achter dat er geen ontluchtings gaatjes in de velgen zaten.. Dus weer alle inbusschroefjes er weer uit en een gaatje geboord in de velg..
Dus na een tijdje knutselen (ongeveer 2 maanden overgedaan) is het volgende eruit komen rollen..
In plaats van de standaard R2 transmissie heb ik gekozen voor de 3-bak van mijn highlift. Heb het hierdoor wel moeilijker voor mezelf gemaakt omdat de 3-bak veel meer ruimte in beslag neemt dan een simpele R2. Maar het resultaat mag er best zijn al zeg ik het zelf.
Nu rest alleen nog de afwerking met wat kleine dingen..
Sommige delen heb ik van mijn highlift kunnen hergebruiken de rest heb ik nieuw moeten bestellen.
Dus dat wordt wachten bij de brieven bus...
Gelukkig is alles al binnen dus jullie hoeven niet te wachten op foto's


Het Chasis is binnen..

Ziet er netjes uit en alles is goed afgewerkt. Had misschien alleen verwacht dat de Chasis balken wat steviger zou zijn. Dit is namelijk plaat materiaal van een paar mm dik.
Het volgende..

D40 aluminium assen yeah...


Punisher Shaft


De assen in combinatie met de Punisher Shafts en 4-link opbouw
De Beadlock velgen...Torque Force 2.2 Beadlock Wheel


Na montage van de banden op de velgen kwam ik er achter dat er geen ontluchtings gaatjes in de velgen zaten.. Dus weer alle inbusschroefjes er weer uit en een gaatje geboord in de velg..


Dus na een tijdje knutselen (ongeveer 2 maanden overgedaan) is het volgende eruit komen rollen..

In plaats van de standaard R2 transmissie heb ik gekozen voor de 3-bak van mijn highlift. Heb het hierdoor wel moeilijker voor mezelf gemaakt omdat de 3-bak veel meer ruimte in beslag neemt dan een simpele R2. Maar het resultaat mag er best zijn al zeg ik het zelf.



Nu rest alleen nog de afwerking met wat kleine dingen..