RC8T, vernieuwen, kuisen, ...

laatst ben ik begonnen met mijn RC8T eens helemaal onder handen te nemen.

helemaal uiteengedraaid, ontvet, gekuist,...
nu, voor ik hem terug ineenzet wil ik enkele zaken duidelijk weten.

lagers, bouten en onderdelen die stuk, versleten of te veel speling hebben, wil ik vervangen.

ten eerste wil ik weten wat voor bouten dit zijn in deze wagen, "metrisch" of "inches"? ik wil dit weten zodat ik het juiste gereedschap kan kopen.

ten tweede, ik keek al eens op de site van associated om te kijken wat me dit gaat kosten. als ik bijvoorbeeld de bouten bekijk die ik nodig heb staat er op de site vb: "unit prize: 5.99", met een prentje van 20 vijsjes.
gaat het hier dan om 1 vijsje, of 20? (want 5.99 dollar voor 1 lijkt met bijzonder veel?)

raden jullie me aan om via associated zelf, of via de lokale modelbouwer te bestellen?

1. Hoe heb je de auto uit elkaar kunnen draaien als je het gereedschap nog niet hebt?
Het is voor zover ik weet metrisch.

2. Wat denk je zelf?
2.1 Koop een goede schroeven set van Tony Screwz.

3. Als je lagers kapot hebt bestellen van/bij Avid RC.

4. Bestellen bij AmainHobbies oid.

Ik heb het uit elkaar geschroefd met metrisch materiaal maar vroeg het voor de zekerheid.

schroefjes zullen per set van 10 of 20 zijn
zijn de schroeven van "tony screws" origineel dan? en ook metrisch? is in elk geval goedkoper.

bedankt

Yup, schroefjes zijn per 10 of 20 of hoeveel er dan ook aangegeven is.

Tony Screws zijn niet originele schroeven, hence de naam. Hun verkopen schroef setjes voor een auto zodat je alle standaard schroeven kunt vervangen door Tony schroeven. Hun schroeven zijn van betere kwaliteit en zullen niet zo snel "dol/rond" worden.

No problem. Geniet van je wagen, heb ook een RC8T gehad en het was een tank!

Laatst bewerkt:
Ik heb gezien dat de "tony screwz kit" metrisch zijn.
Ik heb op Amain ook dit gevonden
RCScrewz Associated RC8Te Stainless Steel Screw Kit

blijkbaar zelfde principe maar wel nog een heel pak goedkoper. ken je deze set?

Yes, ik heb over de RCScrewz gelezen een hele tijd terug. Destijds, als ik het me goed herinner, was niet iedereen zo lovend over RCScrewz. Heb zelf ook een Tony Screw set op mijn "wish list" staan. Als je dan toch geld uitgeeft zou ik het meteen goed doen.

Ik raad je echter aan om nu even op internet te zoeken naar reviews / gebruiks ervaringen over beide, en wellicht nog andere, soorten schroeven setjes.

Back