RCHeliparts Schaalmeeting 2011

• Topicstarter Topicstarter RHMCREW
  • Startdatum Startdatum
Update.

We tellen ondertussen maar liefst 22 turbineheli's onder de inschrijvers en we hebben nog een week te gaan. Zoveel kerosinedampen bij elkaar is toch wel uniek voor Nederlandse begrippen.

Interessant is de opkomst van de electro-aandrijving op de meeting. Wellicht is het een tip om goed te kijken naar de Vario- en Heim ombouwsets die Bruteforce en Han van Beek op dit moment op de markt brengen. Zij hebben een relatief goedkoop maar professioneel concept bedacht dat gebruik maakt van de T-Rex 700M of -MX motor. De eerste productiesets zullen op de meeting static en vliegend te zien zijn.

Er zijn een paar officiële demo's die solo gevlogen worden. Fred Coenen vliegt een demo met de Alouette III en Matthias Strupf zal zijn indrukwekkende MI-24 Hind weer demonstreren. Sander Peeters vliegt een aantal 3D-demo's om het publiek ook te laten kennismaken met het betere gooi en smijtwerk.

Toch zal dit alles geen beperking behoeven te zijn voor de andere deelnemers om het luchtruim te kiezen. Sterker nog, we nodigen iedereen uit om maximaal te vliegen. Om dit te stimuleren is er weer een tombola (in goed Nederlands een loterij) georganiseerd voor de vliegende deelnemers. RCHeliparts heeft hiervoor een mooi prijzenpakket samengesteld. Daarnaast is er voor iedere deelnemer die inschrijft (static of vliegend) een leuke attentie. ZORG ER DUS VOOR DAT JE BIJ AANKOMST METEEN INSCHRIJFT BIJ DE ZENDERBEWAKING!!!
We hopen ook al die mooie projecten in aanbouw bij elkaar te mogen zien op de static show. Een unieke kans om ervaringen uit te wisselen en forumleden te leren kennen!

De schaalmeeting is inmiddels een begrip aan het worden en we verwachten daarom nogal wat publiek. Handig om als deelnemer daar rekening mee te houden door ruim op tijd te komen. Vanwege de groei van het evenement zijn er extra baancommisarissen ingehuurd die het vliegprogramma zullen begeleiden en de vliegveiligheid bewaken. De pers zal er zijn, er is parkeerbegeleiding, muziek en een speaker. De organisatie houdt een streng oogje in het zeil zodat niemand spullen onbedoeld kwijt kan raken. Er zijn EHBO-ers op het veld en er worden professionele foto's en video-opnames (en zelfs luchtopnames) gemaakt van het evenement. Niet op de laatste plaats; gastheer BLC verzorgt de catering.

See you all at the 19th.

De crew

Laatst bewerkt door een moderator:
inschrijving meeting

Ik zou mij ook graag willen inschrijven met een airwolf met een T-rex 600 mechaniek. is het wat om mijn andere project ook mee te nemen ( onderstel stoomloc ) GR JP

Ik zou mij ook graag willen inschrijven met een airwolf met een T-rex 600 mechaniek. is het wat om mijn andere project ook mee te nemen ( onderstel stoomloc ) GR JP

Sommige vliegers brengen zelfs hun schoonmoeder mee dus och, waarom niet.:p

Mijn Bell 47 kan van de lijst die is gister in Harsewinkel zwaar gecrashed en krijg ik niet op tijd meer gerepareerd :-(

Parkeren

Hallo allemaal,

Omdat we een verplichting hebben de bereikbaarheid te garanderen nog even een paar regeltjes:

Het zandpad richting het clubgebouw is bedoeld om te parkeren. Echter, de hulpdiensten moeten het evenement wel kunnen bereiken. Daarom kun je doorrijden tot aan het clubgebouw om je spullen uit te laden waarna je de auto parkeert op het zandpad. Er mag alleen aan de linkerzijde van het pad geparkeerd worden. Volg svp de aanwijzingen van de parkeerwachter op.

full

Grz. De crew

Slecht weer weer

Goede Dag
Men voorspeld slecht weer voor zondag,maar ik wil toch zeker komen kijken.Ik moet toch zo'n 130 km rijden(enkel)
Zal het de moeite waart zijn of zouden velen afhaken wegens slecht weer?
Ik heb op foto's van vorig jaar gezien dat er overdekte stand was waar de heli's te zien waren.Is dit ook voor plubliek?

Groeten
Raymond

raymond, wij komen zondag ook van richting peer, weer of geen weer wij zullen er iig zijn !! (desnoods met de paraplu bove de kop)

Als het echt baggerweer gaat worden en we kunnen dat vantevoren redelijk inschatten dan zullen we wellicht overwegen om te cancellen. Echter, vooralsnog gaat het gewoon door en ook een beetje regen zal ons niet tegenhouden (vorig jaar werd het na 12 uur prachtig weer en konden we de hele middag vliegen). Er staan tenten opgesteld waar heli's onder kunnen en ja, het publiek kan er dicht bijkomen.

Tip is om dit draadje goed in de gaten te houden:p

Grz.

Crew RCHeliparts schaalmeeting

Weerupdate

De verwachtingen voor zondag zijn wisselend maar het lijkt iets beter te worden dan men aanvankelijk opgaf. Na overleg besloten om de meeting ONDER ALLE OMSTANDIGHEDEN door te laten gaan. Er zijn ruim voldoende tenten om de heli's droog weg te zetten. Mocht je zelf over een (party)tent beschikken dan kun je die natuurlijk meebrengen. Als het weer echt slecht is dan biedt het BLC-clubgebouw genoeg ruimte om bij te praten. De ervaring leert dat er ook bij slecht weer ruimte is om te vliegen.

So, hope to see you at sunday :p

Crew RCHeliparts schaalmeeting

Fijn om te horen dat het zeker doorgaat.:D
Ik kom als toeschouwer,wanneer zou ik dan het best komen,vanaf namiddag tot zo laat mogelijk lijkt mij het best,maar blijven alle (piloten)vliegers ook tot s'avonds?
In de deelnemers lijst zie ik geen (Hirobo)Schweizer 300 staan,vind ik wel jammer daar dit model mij geweldig aanspreekt .
Maar de rest zal ook wel de moeite zijn.;)

Gr Raymond

Fijn om te horen dat het zeker doorgaat.:D
Ik kom als toeschouwer,wanneer zou ik dan het best komen,vanaf namiddag tot zo laat mogelijk lijkt mij het best,maar blijven alle (piloten)vliegers ook tot s'avonds?
In de deelnemers lijst zie ik geen (Hirobo)Schweizer 300 staan,vind ik wel jammer daar dit model mij geweldig aanspreekt .
Maar de rest zal ook wel de moeite zijn.;)

Gr Raymond

O ja, als het weer gunstig is zullen de piloten wel blijven tot aan het einde van de dag. Vaak gaat dan de wind ook wat liggen. Stuur een mailtje naar info@rcheliparts.nl en vraag Albertino of hij de Schweizer 300 van Hirobo meebrengt. Hij heeft er ééntje gebouwd staan, met 3-blads rotorkop.

Tombola

In tegenstelling tot eerdere berichten doet iedere inschrijver mee aan de loterij, dus ook de vliegers die voor de static show inschrijven.:p:p:p:yes:

Ph-rpx

Hallo allemaal,

De BO staat helemaal in elkaar maar ik durf het niet aan om aan het vlieprogramma mee te doen. De 2 mm staaldraad die de heckrotor aandrijft is een te zwakke schakel. Staat dus static opgesteld. Er is overigens ruimte genoeg in de tenten dus breng vooral static kisten mee en projecten in aanbouw.

Grz. Bone

full

full

O ja, als het weer gunstig is zullen de piloten wel blijven tot aan het einde van de dag. Vaak gaat dan de wind ook wat liggen. Stuur een mailtje naar info@rcheliparts.nl en vraag Albertino of hij de Schweizer 300 van Hirobo meebrengt. Hij heeft er ééntje gebouwd staan, met 3-blads rotorkop.

Dank voor de Info,dan zal ik zeker een mailtje sturen naar het gegeven mail adres.Zou SUPER zijn als men dat zou willen doen.:yes::worship::thumbsup:

Gr Raymond

Update: zoals het er nu uitziet kan ik waarschijnlijk wel komen.

Met een vliegklare trex 450 Pro MD 500 en als static mijn huidige project: Schluter junior 50 II ( bouwjaar 1992 ) met Magnum pi MD 500 body :)

Laatst bewerkt:
Zal er dus zoals gezegd bij zijn met de in aanbouw zijnde Kiowa.. helaas pas in de namiddag, dus als er een plaatsje vrij kan gehouden worden ergens ..Blue bird?...

Didier

Ik kom zondag ook langs dus bij deze schrijf ik mij in, heb wel geen schaalmodel maar wel mijn eigenbouw heli "Pegase", met een mekaniek die zeer interresant is voor schaalmodellen. kom en bewonder op deze meeting.

groeten

Jos

Back