RCP-Lightning-Series (Indoor Montfort NL)

M'n aanbod blijft gelden zolang je kan inschrijven Nard, dus laat maar weten of je zin hebt dan zorg ik dat de B44 klaar staat.

Ik schrijf me zsm in, nog even kijken of ik elk weekend kan.

@stroomstrijkijzer : zonder even te spreken voor de organisatie (ik ben wel LID van de organiserende club) denk ik dat er voor gekozen is omdat je dan een opkomst van max 10 man hebt en bij 1:10 is er iets (tot heel veel) meer man die in die klasse rijden.

@cooper : so true ;)

Ja ja, het zet ons aan het denken...

Bij de nitro race op 26 en 27 maart 2011 zouden best 1:8 electro buggy's en truggy's mee kunnen strijden bij voldoende interresse.

Ondergrond is zand met stukken astro tegen te snel de baan kapot rijden.

Waarom bij de nitrorace alleen nitro buggy's?

Heb je weleens nagedacht over tijd gebrek?

Als er rijders uit Duitsland, Nederland en België gaan inschrijven zit het programma al snel vol mbt de tijd, om er 1 of 2 heats electro buggy/truggy bij in te zetten moet lukken.

Alles door elkaar? Bij de BOT rijden ze ook nitro door elkaar. Als de finales langer zijn dan 15min moeten de elektro wagens ook pitten voor een batterij wissel en zijn ze +- 1min kwijt. Als de heats max 15min zijn laat je de elektro een stop and go maken zodat ze niet bevoordeeld zijn op de nitro's.

NO NO nooit niet bij elkaar, maakt het allemaal veel te ingewikkeld, erg onoverzichtelijk en dit gaan veel nitro rijders niet goed vinden.

ALS ze mee rijden met electro buggies/truggy's dan alleen apart, wil je wel meerijden met het hoofdprogramma zul je toch echt een nitro aangedreven buggy mee moeten nemen OF, (een andere oplossing), zorg dat er zoveel electro rijders in gaan schrijven dat dit het hoofdprogramma moet worden...

Apart rijden en apart klasseren is the solution.

Bij de BOT was het allemaal door elkaar. Eind uitslag was E tussen nitro. Bij de blackjack reden nitro en E door elkaar, maar op het einde werden de tijden van nitro en E gescheiden.
Als iemand 1000euro sponsort wil ik best een nitro kopen, maar daarvoor vrees ik dus dan kom ik liever met m'n E buggy.

Waarom zijn die nitro rijders van E? E is zwaarder, harder to control en als je een stop and go laat maken zijn de nitro's niet benadeeld. En als de heats langer dan 15min zijn, zijn de elektro's eerder benadeeld.

Waarom een Nitro rijder liever niet met een E rijders samen rijdt ...... Heel simpel veel E rijders hebben het handje ervan om hun goede rem dan ook goed te gebruiken en dus veel later remmen als een Nitro kan / moet wat dus duw en trekwerk wordt.

Zolang vele E rijders hun rijstijl hier niet op aanpassen zal E samen met Nitro niet echt ge-accepteerd worden. Maar goed daarvoor zijn er ook diverse E only races gelukkig.

Waarom een Nitro rijder liever niet met een E rijders samen rijdt ...... Heel simpel veel E rijders hebben het handje ervan om hun goede rem dan ook goed te gebruiken en dus veel later remmen als een Nitro kan / moet wat dus duw en trekwerk wordt.

Zolang vele E rijders hun rijstijl hier niet op aanpassen zal E samen met Nitro niet echt ge-accepteerd worden. Maar goed daarvoor zijn er ook diverse E only races gelukkig.

Goede rem? Ik vind mech brakes op een nitro beter remmen dan mijn motor rem hoor.

OT: Waarom denk je dat ik mech brakes rij :)

Anyway dit is wel een constatering die wij doen dat veel E rijders de Nitro's eruit proberen te remmen en dus eruit rammen.

True, dat had ik ook in het begin met E. Op het rechte vlamde ik samen met de nitro mee. We remden allemaal gelijktijdig. De nitro's konden de bocht nemen, ik lag er uit. Dat was helemaal in het begin dat ik op tracks reed. Ondertussen kan ik m'n eigen wel inschatten. Mech brakes pfff, ja ze zijn beter, maar ik wil geen er 80g aan besteden. E is al zwaar genoeg. Ondertussen ben ik E brakes al gewoon. Je mag ze gewoon niet te hard zetten, anders breekt de achterkant direct uit.

@ stoomstrijkijzer: nu geven we een vinger en meteen wordt weer een hele hand genomen.:confused:

Ben blij dat we de e-klasse hebben willen toevoegen aan het dagprogramma!!

Indoor Nitrocross op 26 en 27 maart 2011 in Montfort te Nederland.

Extra klasse 1:8 e-buggy en 1:8 e-truggy.
Nitro en electro is en blijft gescheiden rijden!!! ;);)

Laatst bewerkt:
@stroomstrijkijzer : verander je rijstijl en rijd niet als een nitro rijder. ;-) Een goede electro rijder remt met zn gas (o0). Het komt maar zelden voor dat goede rijders meteen *bam* remmen (want ja, dan draai je om je as).

@ stoomstrijkijzer: nu geven we een vinger en meteen wordt weer een hele hand genomen.:confused:

Ben blij dat we de e-klasse hebben willen toevoegen aan het dagprogramma!!

Indoor Nitrocross op 26 en 27 maart 2011 in Montfort te Nederland.

Extra klasse 1:8 e-buggy en 1:8 e-truggy.
Nitro en electro is en blijft gescheiden rijden!!! ;);)

Maak met niet zoveel uit E apart of niet. Het gaat vooral om het kunnen rijden voor me en het plezier. Er zijn al zo weinig wedstrijden deze winter en dan E uitsluiten is niet leuk :(
@stroomstrijkijzer : verander je rijstijl en rijd niet als een nitro rijder. ;-) Een goede electro rijder remt met zn gas (o0). Het komt maar zelden voor dat goede rijders meteen *bam* remmen (want ja, dan draai je om je as).

Dat staat er ook :p In het begin dat ik E reed maakte ik die fout. De rem staat erg zacht ingesteld op m'n buggy zodat ie niet meer omdraait als je de rem volledig indrukt.

23-24 oktober kan je wel met electrobuggy starten bij de NRW-Cup in Essen.
Willkommen beim MAC-ESSEN e.V.
Qualificatie met de nitro samen, maar de finales apart, zo kan je je toch meten met nitros en het geeft toch geen heibel, slim!
En ... er zijn al 9 inschrijvers waaronder Jorn Neuman (toprijder voor LRP).
Let wel! Dit is in Duitsland (niet in Belgie), en dus voor jou wel erg ver rijden SSI.
En helaas geen Truggies (Nard).

Ik verkoop de mijne binnenkort, maar die is te min voor jou, jou kennende.
By de weg het is een LRP S8BXE (RTR versie).

als je dat te min vindt en je wilt persé 1:8 rijden heb ik nog een RC8Be staan die weg mag :rolling: :p

Ik weet nog niet voor welke klasse ik mezelf inschrijf. Of SC of Buggy, even over nadenken nog.

Back