RCP-Racing Threadlock Rood & Groen

Deze morgen ben ik langgeweest bij de lokale hobbywinkel omdat ik threadlock nodig had om de boutjes van m'n HK450GT te borgen.

Er was enkel keuze tussen RCP-Racing threadlock ROOD (extra sterk) of GROEN (standaard).

Ik heb ze allebei gekocht. De vraag is nu alleen welke threadlock je voor wat mag gebruiken. Kan je die rode überhaubt wel gebruiken? Want ik wil de boutjes wel nog makkelijk loskrijgen zonder verwarmen.

Heeft iemand ervaring met dit merk?

beide absollut niet gebruiken.. Blauw, of Blauw, als iets echt vast moet wil ik nog wel eens groen gebruiken, maar dat is alleen bij onderdelen die voorgoed aan elkaar vastmoeten, want los krijg je het niet..

Beste die ik momenteel heb gebruikt:

Locktite 243 (in flesje)
Locktite 248 (in pritstick like ding, erg handig voor kleine boutjes voor 450 bv!!)
Tamiya Nutfixer

weet niet waar je woont, maar meeste modelbouwwinkels moeten toch wel gewoon blauw op voorraad hebben..

Bison heeft ook een threadlocker, tekoop bij elke bouwmarkt.. die werkt ook prima, anders gewoon even naar de lokale ijzerwaren boer.. die heeft t vaak ook wel.

groen is toch geen standaard? gewoon blauw als het nie los mag trillen maar wel los moet kunnen met de schroevendraaier.
groen is alweer wat vaster en rood.. tja.. goed verwarmen en heel veel kracht op steken ;-)

Even de info volgens RCP-Racing: groen (standaard sterkte) en rood (extra sterk).
Dat lijkt me dus een andere kleurenvolgorde dan bij Loctite.

Hoedanook, ik heb deze namiddag nog even met de winkel gebeld: blijkbaar hebben ze dan toch 'blauwe loctite' van medium sterkte. Dinsdag ga ik gewoon de rode wisselen voor de blauwe.

Nog een extra vraagje. Bij Align hebben ze het over groene threadlock R48 voor de kogellagers (of bearings). Welke soort loctite is dat dan precies? Extreem sterke threadlock? Moeten die kogellagers niet terug verwijderd kunnen worden? En welke hoeveelheid breng je juist aan op welke plaats?
Weet iemand het fijne hiervan?

Deze is ontwikkeld voor as bus verbindingen (o.a. Lagers).
En heeft meer vullende werking.
Kan ook goed tegen trillingen.
Ik gebruik het ook op de bouten van mijn uitlaat (nitro motor).
Het is goed los te krijgen trouwens.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back