RcRallyCup, winter rally seizoen 2014/2015
De RcRallyCup is en FUN competitie voor echte liefhebbers, met een zeer lange historie, voor piloten/rijders die zich niet zo snel laten afschrikken door winterse omstandigheden, en het leuk vinden deze uitdaging samen met andere piloten/rijders aan te gaan in een competitie vorm, onder omstandigheden die er voor zorgen dat modelauto’s een stuk moeilijker te controleren zijn!!!
In principe gaan de wedstrijden altijd door, ongeacht de weersgesteldheid, muv “overmacht” zoals bv “negatief reisadvies”, of het circuit kan niet afdoende geprepareerd worden, door bv overmatige sneeuwval/wateroverlast oid. enz..!!
U kunt ons altijd blijven volgen op het MBF of FB voor de laatste updates, vragen enz..
Voor het volgen op MBF of FB heeft U geen account nodig, tenzij U daar wil reageren: https://www.facebook.com/pages/RC-Rallycup/100194620086752
Agenda seizoen 2014/2015
2 november, HFCC Den Haag
30 november, ERCE Eindhoven
??? nader berichtgeving volgt!!!
1 februari, ERCE Eindhoven
1 maart, HFCC Den Haag
Inschrijven: vooraf inschrijven verplicht en zal hoofdzakelijk via MyRCM verlopen!!!
Met welke modellen kan je zo al meedoen binnen de RcRallyCup!!!
Rallycars:
Alle 2 of 4wd 1:10 chassis gebaseerd/gelijkend zijn aan; een touring/rally chassis, die normaal gesproken, binnen een Nederlands 1:10 Electro TC wedstrijd reglement zou vallen, met als enkele uitzondering: breedte tot een maximaal 200mm.
Dus al heb je nog een oude touring staan:…iets meer bodemspeling aanbrengen, een rally body erop, Tamiya Rally-blocks eronder (gereglementeerd), vochtbestendige elektronica, plus een gereglementeerde motor erin, en U bent klaar voor een portie winter-fun-competitie, vol actie!!!
Rallycars:
Auto: 1/10 2 of 4WD indirect aangedreven, merk en type vrij, max 200mm width.
Banden: Tamiya Rally Block (50476), M-chassis Tamiya Rally Block D60 (51427) 1*.
Motor: “Officiële wedstrijdmotoren”: 17,5T brushless of 27T brushed (EFRA-spec) 2*, of met de “kennismaking/introductie-motor” 3*
ESC: brushed vrij, brushless vrij (blinky setting aub) advies voor de esc: “vochtbestendig”.
FDR (Final Drive Ratio): maximale FDR: 4.85:1.
Accu: 6 cellen 7,2 Volt nominaal, 2 cel LiPo 7.4 Volt nominaal.
Min.gewicht: Geen beperking.
Body: Rally body (rally uitstraling, geen high performance TC body).
1* het gebruik van bandenwarmers en het BEHANDELEN/REINIGEN van de banden met welk chemisch cq grip verhogend middel of wat dan ook, zowel thuis als op de track, is NIET toegestaan, reinigen enkel doormiddel van een droge doek/borstel!!!
2* (EFRA) specificatie die betrekking heeft op: machine gewonden anker, vaste 24 graden timing, kogellagers en demontabel ten behoeve van onderhoud, is toegestaan.
3* In de Rally klasse mag er ook evt gereden worden met een “low budget”, introductie/kennismaking motor: de Carson Cupmachine (906052) of de Mabuchi/Johnson 27T motor (standaardmotor uit de bouwdoos), deze zijn wel iets langzamer dan de officiële wedstrijdmotoren!
Unlimited
Dit zijn eigenlijk bijna alle 2 of 4wd 1:10 Trucks, SC Trucks, Desert Terra/Racer Trucks/Buggy’s, en Rallycars zoals bv HPI WR8, Traxxas Rally 1:10 die qua maatvoering ongeveer gelijk zijn aan bv een Traxxas Slash, en dus niet voldoen aan de maatvoering van de “rallycars” (max 200mm width). Deze voertuigen moeten natuurlijk wel aan het accu en het banden reglement van de Unlimited voldoen!!! Ben je er niet zeker van of jouw model wel of niet binnen dit reglement valt, laat het ons even weten, dan wordt het voorgelegen aan de technische commissie!!
Unlimited:
Auto: 1/10 2 of 4WD indirect aangedreven, merk en type vrij.
Banden: Rubber, merk en type vrij, minimaal 87 mm diameter.
Motor: Vrij.
Accu: Max 7 cellen 8,4 Volt nominaal, 2 cel LiPo 7.4 Volt nominaal.
Min.gewicht: Vrij.
Body: Vrij.
LADEN:
LET OP!!!!...Het laden van een LiPo accu dient enkel en alleen te plaats te vinden, in daarvoor bestemde LiPo-bag…NIET laden in een LiPo-bag, is vanaf nu NIET meer rijden/starten...!!!
TIJDSINDELING.
Standaard tijdsindeling volgens een doorsnee Electro rc wedstrijddag, dus ook de RcRallyCup!!
Aanwezig zijn om: 09:00
Aanmelden dat U present bent/betaling inschrijfgeld (7,50euro ??), etc!!
Rijderbriefing: nog steeds een verplicht onderdeel trouwens, dus ook voor U geen uitzondering!!
Aanvang wedstrijd gepland om: 10:00
Alles wat er later begonnen wordt, komt hoofdzakelijk door “te late inschrijvingen”, die alsnog “effe” door de wedstrijdleiding op de wedstrijddag zelf, dient ingevoerd te worden!!!
Heats/finales
We rijden 3 kwalificaties van elk 7min, en 2 finales van ieder 7min (tenzij het systeem ons langer laat rijden )
Over het algemeen: 01:00 tussen de heats/finales
Wedstrijdsysteem volgens EFRA 1:10 Electro TC (zie handboek EFRA)
Baaninzetten: “verplicht onderdeel bij wedstrijd deelname”, dus ook voor U!!
Sluiting is gepland: 16:00 – 16:30 *
We streven er naar om de dag zo kort mogelijk te houden (later liever niet ivm de lange reistijden van sommige deelnemers, en het verminderd zicht, dit mbt de snelle daglicht afname in de wintermaanden)
De RcRallyCup is en FUN competitie voor echte liefhebbers, met een zeer lange historie, voor piloten/rijders die zich niet zo snel laten afschrikken door winterse omstandigheden, en het leuk vinden deze uitdaging samen met andere piloten/rijders aan te gaan in een competitie vorm, onder omstandigheden die er voor zorgen dat modelauto’s een stuk moeilijker te controleren zijn!!!
In principe gaan de wedstrijden altijd door, ongeacht de weersgesteldheid, muv “overmacht” zoals bv “negatief reisadvies”, of het circuit kan niet afdoende geprepareerd worden, door bv overmatige sneeuwval/wateroverlast oid. enz..!!
U kunt ons altijd blijven volgen op het MBF of FB voor de laatste updates, vragen enz..
Voor het volgen op MBF of FB heeft U geen account nodig, tenzij U daar wil reageren: https://www.facebook.com/pages/RC-Rallycup/100194620086752
Agenda seizoen 2014/2015
2 november, HFCC Den Haag
30 november, ERCE Eindhoven
??? nader berichtgeving volgt!!!
1 februari, ERCE Eindhoven
1 maart, HFCC Den Haag
Inschrijven: vooraf inschrijven verplicht en zal hoofdzakelijk via MyRCM verlopen!!!
Met welke modellen kan je zo al meedoen binnen de RcRallyCup!!!
Rallycars:
Alle 2 of 4wd 1:10 chassis gebaseerd/gelijkend zijn aan; een touring/rally chassis, die normaal gesproken, binnen een Nederlands 1:10 Electro TC wedstrijd reglement zou vallen, met als enkele uitzondering: breedte tot een maximaal 200mm.
Dus al heb je nog een oude touring staan:…iets meer bodemspeling aanbrengen, een rally body erop, Tamiya Rally-blocks eronder (gereglementeerd), vochtbestendige elektronica, plus een gereglementeerde motor erin, en U bent klaar voor een portie winter-fun-competitie, vol actie!!!
Rallycars:
Auto: 1/10 2 of 4WD indirect aangedreven, merk en type vrij, max 200mm width.
Banden: Tamiya Rally Block (50476), M-chassis Tamiya Rally Block D60 (51427) 1*.
Motor: “Officiële wedstrijdmotoren”: 17,5T brushless of 27T brushed (EFRA-spec) 2*, of met de “kennismaking/introductie-motor” 3*
ESC: brushed vrij, brushless vrij (blinky setting aub) advies voor de esc: “vochtbestendig”.
FDR (Final Drive Ratio): maximale FDR: 4.85:1.
Accu: 6 cellen 7,2 Volt nominaal, 2 cel LiPo 7.4 Volt nominaal.
Min.gewicht: Geen beperking.
Body: Rally body (rally uitstraling, geen high performance TC body).
1* het gebruik van bandenwarmers en het BEHANDELEN/REINIGEN van de banden met welk chemisch cq grip verhogend middel of wat dan ook, zowel thuis als op de track, is NIET toegestaan, reinigen enkel doormiddel van een droge doek/borstel!!!
2* (EFRA) specificatie die betrekking heeft op: machine gewonden anker, vaste 24 graden timing, kogellagers en demontabel ten behoeve van onderhoud, is toegestaan.
3* In de Rally klasse mag er ook evt gereden worden met een “low budget”, introductie/kennismaking motor: de Carson Cupmachine (906052) of de Mabuchi/Johnson 27T motor (standaardmotor uit de bouwdoos), deze zijn wel iets langzamer dan de officiële wedstrijdmotoren!
Unlimited
Dit zijn eigenlijk bijna alle 2 of 4wd 1:10 Trucks, SC Trucks, Desert Terra/Racer Trucks/Buggy’s, en Rallycars zoals bv HPI WR8, Traxxas Rally 1:10 die qua maatvoering ongeveer gelijk zijn aan bv een Traxxas Slash, en dus niet voldoen aan de maatvoering van de “rallycars” (max 200mm width). Deze voertuigen moeten natuurlijk wel aan het accu en het banden reglement van de Unlimited voldoen!!! Ben je er niet zeker van of jouw model wel of niet binnen dit reglement valt, laat het ons even weten, dan wordt het voorgelegen aan de technische commissie!!
Unlimited:
Auto: 1/10 2 of 4WD indirect aangedreven, merk en type vrij.
Banden: Rubber, merk en type vrij, minimaal 87 mm diameter.
Motor: Vrij.
Accu: Max 7 cellen 8,4 Volt nominaal, 2 cel LiPo 7.4 Volt nominaal.
Min.gewicht: Vrij.
Body: Vrij.
LADEN:
LET OP!!!!...Het laden van een LiPo accu dient enkel en alleen te plaats te vinden, in daarvoor bestemde LiPo-bag…NIET laden in een LiPo-bag, is vanaf nu NIET meer rijden/starten...!!!
TIJDSINDELING.
Standaard tijdsindeling volgens een doorsnee Electro rc wedstrijddag, dus ook de RcRallyCup!!
Aanwezig zijn om: 09:00
Aanmelden dat U present bent/betaling inschrijfgeld (7,50euro ??), etc!!
Rijderbriefing: nog steeds een verplicht onderdeel trouwens, dus ook voor U geen uitzondering!!
Aanvang wedstrijd gepland om: 10:00
Alles wat er later begonnen wordt, komt hoofdzakelijk door “te late inschrijvingen”, die alsnog “effe” door de wedstrijdleiding op de wedstrijddag zelf, dient ingevoerd te worden!!!
Heats/finales
We rijden 3 kwalificaties van elk 7min, en 2 finales van ieder 7min (tenzij het systeem ons langer laat rijden )
Over het algemeen: 01:00 tussen de heats/finales
Wedstrijdsysteem volgens EFRA 1:10 Electro TC (zie handboek EFRA)
Baaninzetten: “verplicht onderdeel bij wedstrijd deelname”, dus ook voor U!!
Sluiting is gepland: 16:00 – 16:30 *
We streven er naar om de dag zo kort mogelijk te houden (later liever niet ivm de lange reistijden van sommige deelnemers, en het verminderd zicht, dit mbt de snelle daglicht afname in de wintermaanden)




Laatst bewerkt: