RCX 450 helikopters?

• Topicstarter Topicstarter Spaniard
  • Startdatum Startdatum
S

Spaniard

Guest
Wie is er bekend met de RCX 450 helikopters? Ik kwam ze tegen op www.myrcmart.com , ze zijn naar mijn inziens een kloon van de Storm 450. Alleen zijn van de RCX de spare parts meer dan 50 % goedkoper. Alles ziet er goed uit op de foto’s. Als ik de onderdelen langs elkaar hou zie ik geen verschillen…
Ik kan alleen helemaal geen reviews vinden van mensen die hem hebben gekocht. Wat denken jullie ervan? Goedkoop duurkoop?

Directe link:
http://www.myrcmart.com/rcx-450-spo...edition-7channels-lcd-transmitter-p-3715.html

Laatst bewerkt door een moderator:
Goh als je er weinig feedback van vindt.... Kan best een heel goed product zijn maar je hebt geen flauw idee hoe de kwaliteit is van het toestel, of spares vlot te krijgen zijn...

Klonen durven vaak nogal wat steekjes laten vallen bij kwaliteitscontroles.
Denk dat een Esky Belt CPX een beter alternatief is voor die prijs.

Beste optie voor jou, als je de prijs wil drukken, is een KDS450.
Daar lees ik heel weinig slechte dingen over. (Wist in het begin zelfs niet dat dat een kloon was) Zijn toch wel wat mensen hier op het forum die vrolijk met een KDS rondvliegen :)

Ik ben ook aan het twijfelen tussen de KDS en RCX. De KDS was mijn eerste keus, maar de verkoper van de site rade mij de RCX aan. Volgens hem is het net zo’n goede heli en voor een stuk minder euro’s. Hij is opzoek naar mensen die reviews willen geven voor de RCX en geeft daar een beloning voor. Op de site staan wel een paar korte positieve reviews, maar wie weet wat daarvan klopt… Zover in ieder geval geen slechte dingen over het merk tegen gekomen. Vind het eigenlijk wel een uitdaging om deze heli te testen…

Ik ben ook aan het twijfelen tussen de KDS en RCX. De KDS was mijn eerste keus, maar de verkoper van de site rade mij de RCX aan. Volgens hem is het net zo’n goede heli en voor een stuk minder euro’s. Hij is opzoek naar mensen die reviews willen geven voor de RCX en geeft daar een beloning voor. Op de site staan wel een paar korte positieve reviews, maar wie weet wat daarvan klopt… Zover in ieder geval geen slechte dingen over het merk tegen gekomen. Vind het eigenlijk wel een uitdaging om deze heli te testen…

voor dat geld hoef je het niet te laten;)

Ik heb de RCX besteld, met veel extra reserve onderdelen. Nu maar afwachten wat de kwaliteit is...

Hi,

Ik heb er ook een gekocht nadat ik mijn HK 450 in de sloot heb geland.
De verwachtingen waren niet hooggespannen, maar inmiddels ben ik aan het bouwen.
Ik heb al een aantal kits gebouwd en dus ook al een vooraadje spullen liggen.
Mijn heli's zijn echte Frankenstein Choppers met cheapo parts waar het kan en A merk parts waar het nodig is.

Frameplaten van de RCX kit zijn een fractie dunner dan van ALign en iets minder netjes uitgezaagd. De framespacers zijn plastic ipv alu.
De main shaft bearings zaten vast, meteen vervangen.
Main gear wobbelde , ook vervangen.
Main shaft was recht maar niet gepolijst als bij Align.
Tailhub is wat grof maar past wel, ik had een spare waar ze vergeten waren schroefdraad te tappen en de bladegrips pasten niet.
Rotor head was ok, maar die heb ik compleet opnieuw gemonteerd.
De swashplate heeft ballinks waar geen sleuteltje in past, vervangen
De helft van de boutjes had geen loctite en de druklagers waren niet ingevet, is niet erg ik haal toch alles los.
Het tailgear asje is een raar ontwerp, met een borgring onder het asje. Align asje past gewoon.
De meeste lagertjes zijn open, ik zie wel hoe lang ze mee gaan.
De boutjes waren wel weer bruikbaar.

Conclusie: met enig werk is kun je er een goed vliegende heli van maken.
De kwaliteitscontrole van RCX zuigt. De kwaliteit van de kit is vergelijkbaar met de eerste HK kits. De HK450-GT kits zijn duidelijk beter.

Mijn setup:

Tpro MG90 op de swash
Turnigy 2218 motor
Turnigy Plush 40 regelaar
Align GP750 gyro
Hyperion DS11 tailservo

Gr, Harry

Ik verwacht eind volgende week de RCX CF V2 450 kit binnen.
Op onze site zal daar een review van worden gemaakt, de kit zal bestaan uit een volledige RCX setup.
Harry had de Sport kit besteld, wellicht is de CF V2 wel beter, even afwachten dus. ;-)

Gr Gerard

Harry, dat klinkt niet zo best! Ik zal de onderdelen dus goed moeten controleren. Ik heb wel extra besteld maar of die dan wel goed zijn... Maar ja het prijs verschil is dan ook wel erg groot met Align... We zullen zien hoe erg het is :wink:

Gerard, jammer dat ik niet nog even had gewacht, maar ja nu krijgt hij gelijk 2 reviews. Ik ben benieuwd wat we krijgen...

Had voor dat geld (iets minder dan) denk ik de Black-Angel gekocht bij Ehirobo.

Black-Angel ziet er vet uit, maar is toch wel wat duurder als de RCX. Maar ja als die kwalitatief better is, dan is het zeker het verschil waard.
Ik wacht eerst maar af wat de kwaliteit is van de RCX, misschien valt het mee... :???:

Black-Angel ziet er vet uit, maar is toch wel wat duurder als de RCX. Maar ja als die kwalitatief better is, dan is het zeker het verschil waard.
Ik wacht eerst maar af wat de kwaliteit is van de RCX, misschien valt het mee... :???:

Black Angel RTF 199USD (en evt 48USD shipping) dus zelfde categorie.
En hij lijkt me inderdaad ook wel VET

Maar ben wel benieuwd naar jullie ervaring met RCX , zijn deze ook compatible met align spullen of alleen met hun eigen spullen?

Is toch wel een groot verschil mbt de zenders, heb jij bij die CopterX zo'n standaard zender gekregen zonder display?
Of heb je een link waar je hem vandaan hebt gehaald?

Volgens mij wordt deze bedoeld:
CopterX CX 450 Black Angel 2.4GHz RTF (Cartoned) eHIROBO Store
Deze ligt inderdaad in dezelfde prijsklasse, maar de spare parts zijn wel duurder.

Ik weet niet of alle onderdelen uitgewisseld kunnen worden met Align. Ik heb dan ook nog nooit eerder een RCX gehad, het wordt trouwens mijn eerste RC Helikopter. Ik zal daarom ook nog veel moeten studeren en oefen op de sim om echt mee te kunnen praten…

Is toch wel een groot verschil mbt de zenders, heb jij bij die CopterX zo'n standaard zender gekregen zonder display?
Of heb je een link waar je hem vandaan hebt gehaald?

Ik had al een redelijke goedkope 9 kanaals losse zender+ontvanger gekocht (FS-th9x) welke compatible is met de ontvangers van Copterx(omdat copterx dezelfde zender ook heeft) en tot nu toe zeer tevreden en veel instel mogelijkheden. Dus de standaard zender is spare.

Back