Real Flight G4

beste mensen,

ik heb RealFlight G4 en wil helivliegen maar heb een vraag over de controls. ik kan hier echter niks van vinden op internet of dit forum.
als ik aan mijn rechter stick zit dan gaat de heli rollen naar rechts of links, voor of achter. mijn linkerstick draait de heli om zijn as maar als ik hem omhoog doe stel ik alleen de pitch in ik weet dus niet hoe ik het toerental van de motor moet regelen ik heb dan links bovenin nog een schakelaar zitten en rechtsbovenin een draai knop.
hieronder een afbeelding van mijn controller. p.s. ik heb ook de orginele G4 besturing maar wil hem ook met deze aan de praat krijgen zodat ik dan mischien met 2 personen kan vliegen. ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen dus wat elke stick moet doen.
sku_15580_2.jpg

groeten bob

Hoi Bob,

je zult in Realflight G4 eerst de controller moeten aankiezen, dan calibreren en dan de kanalen toewijzen.

Controller aankiezen:
Menu: Controller > Select controller > kies een van de controllers

Daarna calibreren, dat kan je vinden in hetzelfde controller menu.

Kanalen toewijzen:
menu: Controller . Channel mapping

Succes !

Grtz,
Menno

hoi rceflyer,

ja dat wist ik wel maar wat doet nu elke stick rechts is volgens mij toch voor de rolbewegingen em links weet ik niet en dan die schakelaar en draaiknop rechts boven in ook niet.

groeten,
bob

rechts: stick naar voor en achter=heli naar voor en achter
stick naar linksen rechts=rol naar links en recht
linker: stick naar voor en achter is pitch en gas (gemixed zonder idle up standart leerstand) stick naar links rechts=om de as links en rechts

DIT IS ALLES iIN MODE 2

mvg Hans

oke maar bij mij is de linker dus alleen pitch en heb ik een constant toerental.
hoe verander ik dit. en waar is dan die schakelaar links boven voor en draai knop rechts.

groeten bob

ja dat wist ik wel maar wat doet nu elke stick rechts is volgens mij toch voor de rolbewegingen em links weet ik niet en dan die schakelaar en draaiknop rechts boven in ook niet.

Hoi Bob,

tja, dan had je wat duidelijker moeten zijn met je vraagstelling ;)

Volgens mij is het handig als je eerst even bepaalt welke mode je vliegt !
Hier een handig overzicht:

stickmodeku3.jpg

Nu je weet welke functie elke stick heeft, kan je de kanalen toewijzen in "channel mapping" :yes:

Grtz,
Menno

ik vlieg mode 2 alles doet ook wel ik kan al vliegen met een heli
maar weet niet of ik alles dus goed heb staan want strak leer ik het mij verkeerd aan.
ik geef nu gas door de flap 100% te zetten en dan linker omhoog dan stijgt hij op maar dit komt volgens mij door de stand van de bladen want toerental blijft zelfde

groeten bob

Back