Realflight G2 of Aerofly Professional

Sorry Joost wat ik ook probeer maar die draad komt bij mijn zoek acties niet naar boven. Maar ja daar hebben we jou toch ook voor 8) om ons oude rotten te helpen met die slimme moderne machines

hehe :twisted:

ff wat realflight indoor heli kiekjes:

ik zal ze niet als foto weergeven, dus gewoon ff op de link klikken...

Emile inspecteerd het dak wel heel erg grondig 8)
http://members.lycos.nl/modelbouwupload/afb783.jpg

Emile ondersteboven:
http://members.lycos.nl/modelbouwupload/afb784.jpg

raak! (kijk goed naar de tekst links ;) hehe :twisted: )
http://members.lycos.nl/modelbouwupload/afb785.jpg

en de laatste:
http://members.lycos.nl/modelbouwupload/afb786.jpg

kortom, en gezellig vlieg(d/n)agje :P

Joost zei:
raak! (kijk goed naar de tekst links ;) hehe :twisted: )

Ja, dat zie jij maar al te graag (Emile Crashed). :x

Ik moet toegeven jij bent de betere heli vlieger, zelfs met de limbolat op 2 voet wist jij je heli eronder door te manouvreren. Dat doe ik jou echt niet na!

Ik zit alleen nog steeds te wachten op jou eerste rugvlucht heli talent ... :twisted:

De eerste Online Indoor meeting is nu dus ook een feit, we hebben wel veel moeten stoeien om die indoor flyers "vliegend" te krijgen. Je merkt zo pas echt hoe klein een zaaltje is.

Tot de volgende Fly Inn,

Grtz,
Emile

Emile zei:
Ik zit alleen nog steeds te wachten op jou eerste rugvlucht heli talent ... :twisted:
moet je me toch eens goed uitleggen hoe je ondersteboven vliegt, zodra ik de gasknuppel helemaal 'dicht' trek, gaat mijn motor ook uit (eigenlijk wel logisch ;))
het was iets met flaps ofzo toch? dat zit niet op mijn gamepad... ja, in drukknoppen :x

Emile zei:
De eerste Online Indoor meeting is nu dus ook een feit, we hebben wel veel moeten stoeien om die indoor flyers "vliegend" te krijgen.
ja, een liteflyer achtige vliegt daar standaard met 5 1000mAh cellen 8O

Joost zei:
Emile zei:
........ moet je me toch eens goed uitleggen hoe je ondersteboven vliegt, zodra ik de gasknuppel helemaal 'dicht' trek, gaat mijn motor ook uit (eigenlijk wel logisch ;))

Hoi,

Ik zat ook met dat probleem. Wat je dan moet doen is het heli/vlieg model dat je wilt vliegen even kopieren. Vervolgens moet je dan bij 'aircraft' edit klikken en dan ergens bij mixing de throttle di normaal dan op switch 2 staat ofzo op never zetten. Dan kun je je gas niet meer uitzetten maar met een negative pitch vliegen gaat dan perfect.
Anders voeg me maar toe op msn dan zie ik je daar wel dan an ik het iets noukeuriger uitleggen. Dan heb ik namenlijk ook de sim draaiend bij de hand.

Groeten en veel succes,

Christopher.

@PowerPete
Hoe sluit jij die multiplex aan op de sim? Gewoon met een leerling module? Of wat anders?
Als je hem met een leerling module aansluit moet je eens kijken of je zender met een stereo-signaal of een mono. Met mijn Graupner mc 16/20 had ik dat probleem ook. Als dat zo is moet je een verloopkabeltje maken. Een mono stekker op de sim en een stereo op je zender. Dan moet je alleen nog even kijken welke van de palletjes met elkaar moet doorverbinden. Dit kun je gewoon met de sim en de zender aan doen zonder dat er een risico is dat er iets kapot gaat of doorbrand.

Veel succes,
Christopher.

Hans Meij zei:
Wie kan uit eigen evaring een vergelijking maken tussen het simulatie-realisme van deze twee simulatoren.
De Nijverdalse modelvlieg club heeft voor deze vraag de volgende oplossing; organiseer eens per jaar een simulator dag (1 maart 2003).
De een zorgt voor geluid (1000 Watt) de ander voor een supersnelle computer (pentium 4, 2.4 Giga) weer een ander leent een Beamer en ik zelf zorgde voor de laatste software Afpro+add on.

afb828.jpg

Uitpakken van de spullen.

afb829.jpg

Derk tilt de loodzware boxen voor het geluid. Argh wat zwaar!!!

afb830.jpg

Mariorr installeert Afpro. Hij doet het!!!

afb831.jpg

Torque rollen met een Extra (wauw).

afb832.jpg

Met twee modellen tegelijk torquerollen is op afpro ook mogelijk.

afb833.jpg

Indoor vliegen op afpro met een groot model op de MUZIEK.

afb834.jpg

Merkwaardig genoeg is het altijd mooie weer als er een simulator dag is.
Hier de Extra 300 van Michel ontwaakt uit de winterslaap.

afb835.jpg

Michel met zijn Extra 300. Deze piloot heeft het torquen geleerd en bijgehouden (in de winterslaap) met Aerofly pro.

afb836.jpg

Michel vind dat de Extra op aerofly pro precies hetzelfde vliegt als zijn echte 3 meter Extra.

Vele leden van de Nijverdalse modelvlieg club hebben het simulatie realisme van Afpro kunnen aanvoelen op de simulator alleen Michel kon ook buiten tonen hoe realistisch het is.

Hans Meij zei:
Je moet dus eigenlijk zo'n extra aanschaffen naast deze sim :wink:

ik denk dat je er gratis een sim naar keuze bijkrijgt bij aanschaf van zon heer :wink:

Het is de Aerofly Pro geworden.
Gisteren gehaald bij Q. En het werkt.
Nu nog mijn eigen modellen maken, maar dat dat blijkt een heel ander verhaal te zijn zoals blijkt uit mijn zoektocht op internet.
In ieder geval niet zo makkelijk als bij mijn CSM V10.

hey jongens eindelijk binnen,een vraagje ik had of heb csm gebruikt wat niet meer draait onder win 2000 maar kan ik die interface nog wel gebruiken voor fms flightsim 2.0 beta 7 die vondt ik er ook wel aardig uitzien en ben benieuwd wat hij doet.
ik heb pas geleden de reflex aangeschaft die vliegt perfeckt op wat kleinigheidjes na ik kan bv.niet mijn headinglock stabiel krijgen hij doet een beetje raar met op z'n kop vliegen en die usb interface kan ik helaas niet op fms uitproberen tja jammer
mischien weten jullie wat

Miki

Is het mogelijk om Aerofly pro te gebruiken met een kabel van easyfly?

GRoet,

Patrick

Zo.. je haalt even een 4 jaar oud topic omhoog met een off-topic vraag.. dat moet je wel kunnen hoor ;)

Hoe dan ook; Je MOET bij aerofly ook de kabel van Aerofly hebben om te kunnen vliegen. Die kabel bevat namelijk ook de kopieerbeveiliging.

Los daarvan kun je wel je zender met een andere kabel gebruiken, zolang je je zender maar als joystick in windows kunt gebruiken met die kabel. Of dat met de kabel van Easyfly kan, weet ik niet.

De vraag is alleen waarom je dat zou willen. Als je Aerofly koopt, krijg je er ook een kabel bij die op je zender past.

hezik zei:
Zo.. je haalt even een 4 jaar oud topic omhoog met een off-topic vraag.. dat moet je wel kunnen hoor ;)

Sorry inderdaad niet gezien. Heb ondertussen ook de zoekfunctie gevonden.
Bedankt voor je snelle antwoord.
De software heb ik namelijk al geleend van iemand. Daar wil ik met mijn eigen zender op kunnen vliegen.

Is er iemand die weet of het mogelijk is om met een kabel van easyfly te gebruiken en dan de zender in te stellen als joystick?

Heb je van die iemand van wie je AFPD geleend hebt, ook de dongle erbij gekregen? Zo nee, heb je er niets aan.

Back