Rear Exhaust of Side Exhaust Hpi R40

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door MobFigure, 18 aug 2003.

  1. MobFigure

    MobFigure Guest

    Ik heb weten wat voor motortjes er allemaal op de Hpi r40 kunnen, ik zie zoveel motoren allemaal en ik zie echt door de bomen het bos niet meer.
    Ik wil dus de r40 kopen maar die is zonder motor, dus moet ik er een motor bij kopen maar welke? er is gewoon zoveel.
    Moet ik bepaalde een maat aanhouden ofzo?
    Ook kan je bijvooorbeeld bij de serpent kiezen voor side of rear exhaust.
    Kan bij je iedere auto kiezen of je achter of zij uitlaat wil of moet je auto daar ook op gebouwd zijn?

    Een hoop vragen maar ik hoop dat ik vele duidelijke antwoorden krijg, alvast bedankt.
     
  2. Op de R40 kun je alleen maar een motor met een achteruitlaat zetten.
    Dus geen motoren met trekstarters.
    Je zult dus ook persee een startbox nodig hebben.
    Koop een O.S. motor, deze zijn misschien niet goedkoop, maar wel heeeel goed!
    Kijk ook eens bij www.pkracing.nl en dan bij Tuning/diversen, daar staan verschillende motoren o.a. van R&B.
     
  3. P@trick

    P@trick Guest

    euhh das niet geheel waar.
    ik zal ff een foto zoeken.
    het moet wel een achter uitlaat zijn maar die is er ook met trekstarter
    [​IMG]
     
  4. Oh, kom ik nu pas achter.
    Ik dacht dat er geen motoren met achteruitlaat en trekstarter bestonden...
     
  5. MobFigure

    MobFigure Guest

    Ik dacht dat rear exhaust echt betekendedat de uitlaat aan de achterkant van de wagen zat?
    Maar op plaatjes van de r40 zit hij aan de zijkant.
    Heb ik het nu verkeerd begrepen?
     
  6. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    rear exhaust is denk ik dat je uitlaat poort aan de achterkant van je motor zit en je dan via een bocht van de achterkant tot naast je motor komt...

    denk ik, correct me if i'm wrong :wink:
     
  7. P@trick

    P@trick Guest

    overigens is dus een rear exhaust zonder trekstarter veel krachtiger dan 1 met trekstarter ik geloof dat een trekstarter zo een 25% verlies geeft
     
  8. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    een motor met een rechthoekige uitlaatpoort heeft ook minder vermogen als een met een ronde uitlaat poort :lol:
     
  9. MobFigure

    MobFigure Guest

    Ik had een belgische winkel gemaild omdat die de r40 al op zijn site had staan dus gevraagd of hij hem al had maar hij had hem niet op voorraad maar hij kon wel besteld worden.
    Hij vertelde me dat er een motor op kon met trek start en zonder trekstart.
    Ik wil dus een motor zonder trekstart die je met een startbox moet starten.
    Maar nogmaals ik zie zoveel motoren moet ik op een bepaalde maat letten ?
    Ik wil een redelijk snelle motor die ook goed is enzo.
     
  10. MobFigure

    MobFigure Guest

    Ook mailde die winkel me dit: Al deze motoren worden geleverd ZONDER uitlaat,clutchbell,clutch
    shoes,vliegwiel,en bevestigingsmoer. Dit alles extra kost ongeveer 120
    euro.

    Ik wil dus wel een motor die helemaal compleet is!
     
  11. Dat is altijd zo, alleen de koppelingsklok, koppeling, vliegwiel enz...horen gewoon bij de R40 als pakket te zitten.
    Ik zou wel even navragen bij hpi zelf of dit allemaal bij de R40 inbegrepen zit.
    Das namelijk wel belangrijk.
    Een uitlaat+uitlaatbocht zit niet bij de kit, deze moet je dus gewoon loskopen.
     
  12. Kijk anders ook eens bij conrad.nl.
    Zij bieden ook mooie motoren aan.
    Je moet trouwens zoeken naar een .15(2,5cc) motor, want volgens mij past er geen .21(3,5cc) op.
     
  13. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Als hij wedstrijden wil doen met de R40 kan hij beter een .12 nemen die mogen op een 1/10 .15 mag je geen wedstrijden mee doen geloof ik!!!
     
  14. MobFigure

    MobFigure Guest

    Ik wil wel wedstrijden gaan doen ja.
    en dat mag ook nog met een 2,5 cc.
    dus ik kan gewoon elke motor nemen die .12 of.15 is?
    verder hoef ik nergens op te letten?
     
  15. Als de motor maar een achteruitlaat heeft, voor de rest moet je kijken wat voorn koppeling erbij de R40 zit, eentje voor een OS as of een SG as.
    Dat moet je maar gewoon afwachten en dan zie je het wel.
     
  16. P@trick

    P@trick Guest

    wel is heel verschillend maar soms is de krakas te lang dan moet je er een stukje afslijpen maar in het gereel past het altijd.

    de uitlaat word volgens mijn bij de hpi geleverd.

    maar ik zal voor dit gaan


    NOVA MEGA MOTOREN
    Deze motoren worden geleverd met uitlaat, carburateur en luchtfilter. Dit zijn zeer snelle motoren die bedoeld zijn voor gebruik met o.a. Serpent auto's. Niet voorzien van een trekstarter, kunnen dus alleen gebruikt worden in combinatie met een startbox.


    http://www.pkracing.nl/novamegapage.jsp

    dit zijn echt bere goede motoren
     
  17. MobFigure

    MobFigure Guest

    ja dan zou ik die van 220 nemen denk ik.
    Hoe hard zou hij dan lopen?
     
  18. LouD

    LouD Guest

    De R40 wordt zonder motor, uitlaat, uitlaatbocht, luchtfilter en kap geleverd :)
    Het beste is om een motor met Rear exhaust er op te zetten, en dan zonder trekstart als je het meeste vermogen er uit wilt halen :D Dan moet je dus nog een starterbox en de andere dingen die niet er bij geleverd worden kopen :)
     
  19. MobFigure

    MobFigure Guest

    tja je moet er wat voor over hebben he
     

Deel Deze Pagina