jef
PH-SAM
Ik heb me eens gewaagd aan een Peanut "scale" , één ding , eigenlijk twee , is me al direct duidelijk geworden, niet echt iets voor mij , te fragiel , en respect voor de bouwers die er soms echt kleine kunstwerkjes van maken .
Hier wat foto's van de bouw , romp opbouwen uit latjes van 1,2 mm in 't vierkant , pffff
Soms lijken die latjes spontaan te breken
maar 't is me toch gelukt om een romp bij elkaar te krijgen
De vleugel moest ook volledig uit latjes opgebouwd worden maar dat heb ik maar achterwege gelaten en ribjes gesneden uit 1 mm plaat en ook de tippen zouden eigenlijk uit gelamineerde latjes moeten opgebouwd worden , kreeg ik niet voor mekaar , geprobeerd boven stoom of volledig ondergedompeld in water ging wel tot een bepaalde radius maar als ik nog kleiner wilde buigen braken ze telkens weer
, dan maar uit 0,8 mm lichte balsa gesneden
Uiteindelijk is het me toch gelukt om een vliegtuigje in elkaar te friemelen
Op deze zou hij moeten gaan lijken
Groeten Jef
Hier wat foto's van de bouw , romp opbouwen uit latjes van 1,2 mm in 't vierkant , pffff
Soms lijken die latjes spontaan te breken

De vleugel moest ook volledig uit latjes opgebouwd worden maar dat heb ik maar achterwege gelaten en ribjes gesneden uit 1 mm plaat en ook de tippen zouden eigenlijk uit gelamineerde latjes moeten opgebouwd worden , kreeg ik niet voor mekaar , geprobeerd boven stoom of volledig ondergedompeld in water ging wel tot een bepaalde radius maar als ik nog kleiner wilde buigen braken ze telkens weer

Uiteindelijk is het me toch gelukt om een vliegtuigje in elkaar te friemelen

Op deze zou hij moeten gaan lijken
Groeten Jef
Laatst bewerkt: