Rebuild Ford Aeromax

zo is niet te zien of een prof of u het gespoten heeft
totaal ziet de truck er gelikt uit

Dank u dank u.....
Het is ook op een prof manier gespoten en bestaat uit verschillende lagen om zo'n hoge glans te bereiken dat richting de chrome op gaat.
Zal het even verklappen hoe ik het gedaan heb.
-2 lagen primer
-3 lagen hoogglans zwart
-2 lagen blankelak
-3 lagen metallic zilver
-2 lagen blankelak

Maar ik moet toegeven dat hij mooie en meer op chrome leek toen ik de blankelak nog niet had gespoten.
toen was het echt heel glimmend maar goed volgende keer beter.
Daarbij had deze bumper flinke schade na een aanrijding en was de linker zijde bijna afgebroken maar hier zie je bijna niks meer van op een klein hobbeltje na.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Boi,

wat ben je van plan om te gaan kopen/bouwen dan als je de aeromax hebt verkocht.

Gr Randy

Ik heb een oogje op een MAN 4x2 maar ik zou ook graag een King Hauler ombouwen naar Peterbilt
Kortom ik wil eigenlijk te veel er zijn namelijk zoveel mooie modellen.
Een nieuwer type Volvo heb ik altijd ook wel mooi gevonden maar een Knight Hauler mag er ook wezen.
Dus wat het worden gaat is voor mij ook nog de vraag.
Maar ik ga vandaag maar eens kijken of ik een film kan maken van de Aeromax.
Wil dit topic nog wel afmaken

Video is goed geslaagd. Keurig gefilmd vanaf statief
zodat er een stabiel beeld is :D

Ja knap gedaan he, ik zit op mijn hurken en leun tegen de muur en heb vervolgends mijn mobiel tussen de knieen geklemt om te filmen.
En daarbij moet ik ook nog de zender besturen, ik lijk wel een vrouw die kan multitasken. :D
Zal de volgende keer eens iets vinden waar ik mijn mobiel in kan plaatsen voor een vast beeld.

@youtube reacties
Jongens bedankt voor jullie reacties

bouw gaat door!

Beste lezers,

De truck is van mp En word niet verkocht.
Zo ben ik verder gegaan met het maken van de naafdoppen.

full

De draaibank is niet helemaal gemaakt om stukjes van 2mm vast te houden maar het is toch gelukt.

En nog even een avond foto

full

De volgende morgen scheen de zon heel mooi naar binnen en vond dit een foto waard

full

Update achterzijde

Beste lezers,

Na lang denken en nog eens alles bekijken heb ik een oplossing gevonden om toch knipperlichten op de achterkant te krijgen.
Ik vond vanaf begin af aan al de achterverlichting niks en al helemaal die grote knipperlichten.
Nu heb ik onderdelen van de MFC-01 bewaard die bedoelt zijn voor andere trucks en heb daar mooie stukken straanplaat uit kunnen halen.
Vervolgends heb ik mijn optische kabel van 10mtr aan stukken geknipt.
Aan iedere kant 5 kleine gaatjes geboord en de viber draden er door heen gestoken.
Vervolgends aan iedere kant de knipperlicht bevestigd en in het midden de achteruitrijverlichting.
Op deze manier heb ik toch knipperlichten maar ze vallen bijna niet op als ze uit zijn.

uit

full

aan

full

Moet zeggen geslaagd plan.

Ben ook verder gegaan met de spatborden aan de voorzijde op de bumper.
Moet alleen nog de spatlappen er aan bevestigen.

full

Nu ga ik verder met de viberdraden voor de windgelijders zodat ik aan iedere kant 5 lampen krijg.
Dit ga ik doen doormiddel van 4 vibers aan elkaar te lijmen zodat je kleine led idee krijgt.
Maar dit in een later update.

Nog even een kijkersvraag: Wat is mooier?
Kentekenplaat houden zoals hij nu is in het midden?
Of deze hier weg halen en linksachter op de spatlap bevestigen?

tot zover deze update

Heet Boi,

alleen de striping nog en dan is hij af!

Gr Randy

Ja dat hoop ik ook,
Eerst ga ik nog even een proto maken van de stickers dmv op de foto's te plakken om te kijken wat ik het mooiste vind.

Maar ben nog opzoek naar die pen van jou voor de deurnaadjes alleen die kon ik niet vinden in de winkel.

Ja dat hoop ik ook,
Eerst ga ik nog even een proto maken van de stickers dmv op de foto's te plakken om te kijken wat ik het mooiste vind.

Maar ben nog opzoek naar die pen van jou voor de deurnaadjes alleen die kon ik niet vinden in de winkel.

Airbrush service almere, die heeft zon beetje alles op dat gebied.

klein datail

Beste lezers,

Het is me bij de meeste ford aeromax bouwers opgevallen dat ze geen klem voor de motorkap hebben.
Nu heb ik de ophanging van een dieseltank afgezaagd op maat gemaakt en in vorm gevijd.
Hier het resultaat.

full

full

Veranderen???

Beste lezers,

Ik ben niet tevreden over mijn truck,
En dat heeft niks te maken met wat ik heb gemaakt maar over wat de spuiter met mijn cabine heeft gedaan.:mad:
Ik ben verschillende manieren aan het vinden om de verklote dakspoiler er als nog goed uit te laten zien maar het is naar mijn idee niet meer te redden.
Ik heb last van kleurverschil, spoiler is krom, wind gelijders zijn krom en zacht geworden, lak is gescheurd, enz.
Kortom erg jammer.
Ik zal er 20 Jan. wel mee komen rijden zodat ik toch plezier heb en dat jullie het kunnen zien.
Na een tijdje te hebben gekeken op het net vond ik deze combi en wil graag jullie mening weten.

DSCF6751.jpg

[media=youtube]GjXd4D6sXJw[/media]

Ik zaag de slaap cabine er af repaint de truck en gooi er een bak achter op.

wat denken jullie er van??

Back