rechtlijnige servo

Hallo iedereen,

voor het bewegen van blusmonitoren op mijn sleper ben ik op zoek naar een aparte servo.

Vroeger waren die gewoon bij Robbe te krijgen maar ik zie ze op hun site niet meer staan. Het gaat hier om een versie waar geen draai arm op zit maar twee schuifjes.
Het grote voordeel is dat hier al een rechtlijnige beweging hebt en een kleinere inbouwhoogte.

Mijn vragen:
Zijn deze nu nog steeds te koop en zoja waar ?
Hebben deze ook nog een aparte naam ?

André

DREBO, Dit zijn zogeheten lineaire servo's. Wegens de complexere bouw, trage loop en grotere kwetsbaarheid dan "normale" servo's is het principe niet meer algemeen toegepast. Enige uitzondering is bij mijn weten de servo van de firma WES maar deze is bedoeld voor ultra kleine en lichte vliegtuigconstructies en het te betwijfelen of de servo genoeg kracht levert voor jouw toepassing...

Ik heb er zo eentje gehad. Ik zal eens zoeken of ik hem nog heb. Is wel van Multiplex.

alvast bedankt voor de snelle reacties.

De servo's van WES zijn inderdaad aan de kleine kant. Dat digitaal van die servo is dat dan wel nog te gebruiken met een normale ontvanger of moet dit een andere uitvoering zijn?

Theo, als die van Multiplex 50 x 46 x 23 mm is dan heb ik die ook, helaas is die weer te groot.

Het probleem is dat hij boven op het kajuitdek moet komen en dus niet te hoog mag zijn. Daarvoor zocht ik dus een uitvoering in het klein.

Zal dus waarschijnlijk zelf bouwen worden met een motortje en draadstang.

André

MPX heeft vroeger maar 2 soorten gemaakt en de bouw grote was toen gelijk. Dus zal dan wel dezelfde zijn mijn lineare servo is zwart van kleur zoals de oude mini servo's de rode waren de profi servo's.

Graupner had ook zo'n ding.
In de oude varioprop spul met neg puls.

Ga eens kijken op de 3e za bij de Tacu Utrecht, daar is een mannetje wat antieke RC verkoopt..

André
Ik heb nog een bijna puntgave Robbe S11 liggen, precies wat je bedoeld.
Geen flauw idee van de waarde, 15 euro ex porto? Er zit zelfs een Futaba stekker aan meen ik, ooit laten ombouwen.
Hij krijgt bijna antieke waarde....

Back