Rechtzaak Racing club roeselare tegen de gemeente?

atari een beetje positiever mag he .
in charleroi is geen probleem das offroad dat daar probrlemen
heeft en dat zijn twee verschillende piste .
en toen roeselare werd aangelegd was alles in orde zoals het
moest om lang te kunnen blijven bestaan .
daar heeft de noens mee voor gezorgd en die kon het wel weten .
maar door 1 kl..z is heel de zever daar begonne .
en geen enkele andere reden .
ik vind het in elk geval zonde dat het zo moet gaan .
ik blijf rijden of het nu naft of electro is maakt me niet uit.
groeten.

Als het maar door 1 vervelende persoon komt dan wist ik wel een andere oplossing :)
Het is erg belangrijk om in zoiets niet zelf in de fout te gaan, maar het slim te spelen tegen zo'n persoon. Het is bekend dat er een klacht binnen was van hem terwijl hij daar toen niet eens aanwezig was, zo'n dingen moet je gebruiken en eventueel andere, vergelijkbare bewijzen zoeken, dan kan zo iemand het zwijgen worden opgelegd (dus niet door een paardenhoofd in zijn bed te leggen :) ).

re

je bedoelt dat ze wat tijd nodig hebben om dat akkefietje met de wetgevende macht uit te onderhan.....ehhh....aan het uitpraten zijn? :D

Slechter is nog, dat wegens jurisprudentie, deze uitspraak nog weleens het doodsvonnis kan worden voor andere clubs in Belgie!

Ergens in september of oktober was ik aan het babbelen met iemand van die club en hij vertelde dat Roeselare de club eigenlijk volledig weg zou willen maar dat dit door die erfpacht niet zomaar kon. En dat de burgemeester dan ook allerlei extra beperkingen oplegt om het de club zo lastig mogelijk te maken. Hij vertelde dan ook dat men de club probeert te "pakken" op andere vlakken die niets met geluid of vergunningen te maken hebben. Maar dan met zaken als erkenning van de vzw en zo.

Kan Roeselare dan bij bevoorbeeld ongelijk nog in beroep gaan? Zo ja, dan kan de zaak weer lang aanslepen. En wie heeft er het meeste geld hiervoor? Ik denk ook dat de club niet zo veel naar buiten zal brengen over de rechtzaak zolang niks officieel op papier staat. Om maar niks verkeerd te zeggen.

Zij die Roeselare een beetje kennen of af en toe het roeselaarse nieuws volgen weten dat de huidige burgemeester niet zo geliefd is. Ikzelf ben niet van Roeselare maar ik heb er wel familie wonen.

Ik vernam ook nog dat de sportsubsidies in Roeselare veranderd zouden worden. Enkel de clubs met sporten waar een fisieke inspanning voor nodig is, worden als sport beschouwd en krijgen een deel van de subsidies. De andere clubs "zonder fisieke inspanning" krijgen een deeltje van een kleine nevenpot. Die andere clubs zijn ondere andere de rally-vereniging die een lokale rally inrichten. Als zij buiten de subsidies gaan vallen dan zal RCR er ook wel buiten vallen.

Ergens in september of oktober was ik aan het babbelen met iemand van die club en hij vertelde dat Roeselare de club eigenlijk volledig weg zou willen maar dat dit door die erfpacht niet zomaar kon. En dat de burgemeester dan ook allerlei extra beperkingen oplegt om het de club zo lastig mogelijk te maken. Hij vertelde dan ook dat men de club probeert te "pakken" op andere vlakken die niets met geluid of vergunningen te maken hebben. Maar dan met zaken als erkenning van de vzw en zo.

Kan Roeselare dan bij bevoorbeeld ongelijk nog in beroep gaan? Zo ja, dan kan de zaak weer lang aanslepen. En wie heeft er het meeste geld hiervoor? Ik denk ook dat de club niet zo veel naar buiten zal brengen over de rechtzaak zolang niks officieel op papier staat. Om maar niks verkeerd te zeggen.

Zij die Roeselare een beetje kennen of af en toe het roeselaarse nieuws volgen weten dat de huidige burgemeester niet zo geliefd is. Ikzelf ben niet van Roeselare maar ik heb er wel familie wonen.

Zou in principe via de normale rechtsgang nog 2 maal in hoger beroep kunnen gaan, waarin de laatste fase in cassatie is en bindend, daarna is het einde verhaal.

Ik vernam ook nog dat de sportsubsidies in Roeselare veranderd zouden worden. Enkel de clubs met sporten waar een fisieke inspanning voor nodig is, worden als sport beschouwd en krijgen een deel van de subsidies. De andere clubs "zonder fisieke inspanning" krijgen een deeltje van een kleine nevenpot. Die andere clubs zijn ondere andere de rally-vereniging die een lokale rally inrichten. Als zij buiten de subsidies gaan vallen dan zal RCR er ook wel buiten vallen.

De visclub, biljartclub, kaartclub, dartsclub, de jommekesclub .... zullen ook niet tevreden zijn ;-)

En is het probléém nu opgelost ? Want als lid van RCR hebben we zelfs nog géén uitnodiging verkregen voor vergaderingen 2009 (nogthans anders verkrijgen we dit wel)
Hoe komt dit nu ??? Misschien besparen op verzending brieven !!! Aan éne kant gelijk maar andere kant hoe kun je uw leden dan informeren.

Misschien een vraag die je beter direct aan je bestuur kunt vragen?

Gisteren onze ledenvergadering uitnodiging ontvangen,ze hopen ons ook tegen a.s. 18 januari bericht te geven over het verder bestaan van deze prachtige club in het west vlaamse Roeselare. Waarom moeten ze onze club weg ??? Erg toch hier in de belgische politiek. Zo geinvesteerd,zo'n mooi circuit met alle afwerking en nu wéér dit.
Laat ons duimen om dit mooi circuit te kunnen behouden,ook voor de wedstrijdrijders. Omduur géén pistes en races méér in ons Belgie.

En is het probléém nu opgelost ? Want als lid van RCR hebben we zelfs nog géén uitnodiging verkregen voor vergaderingen 2009 (nogthans anders verkrijgen we dit wel)
Hoe komt dit nu ??? Misschien besparen op verzending brieven !!! Aan éne kant gelijk maar andere kant hoe kun je uw leden dan informeren.

Ik hoorde enige tijd geleden van een kennis dat de club niet veel wil vertellen over de rechtzaak op aanraden van hun advocaat. Alles wat gezegd of geschreven wordt kan immers ook in verkeerde handen vallen of verkeerd overgenomen worden. En volgens mij zou dit wel daarom kunnen dat er weinig over gezegd wordt of bekend is. In een andere zaak van een kennis was dit precies net zo.

PS. Ik zie dat de uitnodiging wel reeds een tijdje op de site staat. Maar naar iedereen een brief sturen kan misschien wel kostelijk zijn: 0.50 euro (iets meer dacht ik) x 100 leden (ik zeg maar iets) = 50 euro.

Uitspraak is weer uitgesteld.
Deze wordt nu verwacht tegen einde van de maand denk ik.

Dat zier er niet al te best uit voor RCR, er staat wel in dat en ik citeer " gaat slechts om een voorlopig vonnis. In oktober wordt de hele zaak pas ten gronde gepleit', reageert wedstrijdcommissaris Nico Vandewynckel van RCR. "
Maar dat betekend dat het dan al weer winter is en er niet te veel van buitenrijden meer in huis komt.
Ik zie dit als alweer een tegenslag voor RCR en dat blijft zo maar geld kosten dat anders beter kon gebruikt worden te voordeele van de club.

Idd ,ziet er niet goed uit. Enige kans misschien om verder te gaan met deze prachtige piste met alles erop en eraan. Iederéén naar electro overstappen,géén lawaai en zo de toekomst van Racing Club Roeselare redden. Ook zo kan dan deze club verder bestaan.

Back