Record-cup en Stadskanaalster Cocktailwedstrijd 16 juni a.s.

Misschien een kratjes race voor Herbert organiseren.
Het was echt een top reparatie.
Ik had hem in de vuilnis bak gemikt maar Herbert vloog binnen 30 minuten weer.

Herbert zei:
alleen klemt de tuimelaar of de stuurstang nu ergens ,ik hou echt van dat kistje :wink:

Hoe je haar tegen de grond vloog tijdens ballon rammen zag er uit als echte liefde.
Ik zou haar zeker weer opknappen.

Ik mis een stuk van mijn roer dan zie je maar dat je beter op het veld reparaties kan uitvoeren dan kan je meteen op zoek naar missende onderdelen.
ik heb het roertje er weer op nu maar met een matje hij bleef er maar "afvallen" tijdens de landingen.

als ik alle brokstukken zo mee naar huis gad genomen,dan had ik nu een verschrikkelijke puzzle gehad,daarom daar te plekke gerepareerd en weer gevlogen 8)

Shit, weer de uitslagen vergeten, maar ze komen!
Inderdaad top hoe Herbert dat kistje weer heeft gerepareerd en een half uur later weer vloog. Jammer dat er wat kistjes schade hebben opgelopen en chappeau voor de vliegers die het desondanks geprobeerd hebben.
Ballonrammen hoeft er niet per se in te zitten, maar het is wel een leuk onderdeel. Henk had voorgesteld de ballonnen op balsa stokjes te monteren, maar dan woeien ze plat en waren ze misschien moeilijk te raken. Hij gaf wel aan dat als we ze bovenwinds plaatsten, dat ze dan naar het model toe plat lagen, dus dat zou alsnog kunnen. Ik ga dat denk ik de volgende keer proberen, dan zit je niet zo dicht bij de grond. Van de andere kant hebben meerdere mensen laten zien dat het ook met de ballon op de grond goed te doen is. Ik ga verder denk ik enkele meters vóór de ballon die kapot moet een ballon plaatsen die heel moet blijven, zodat je niet strak als een streep op de ballon kunt afvliegen. Als de voorste ballon kapot gaat krijg je strafpunten, dus dan moet je daar overheen duiken. Je verdere suggesties zijn zeer welkom Robert-Jan, maar een le mans start kan ik denk ik niet invoeren zonder mensen in gezondheidsproblemen te brengen.

De uitslagen van de wedstrijden van 16 juni in Stadskanaal:

De Recordcup. Er waren maximaal 600 luchtseconden haalbaar.
1e plaats Frits Kraaij en Robert-Jan van Poppelen met 494 seconden
2e plaats Sander en Bert van der Meij met 442 seconden
3e plaats John Steffers en PP van der Meer met 409 seconden
4e plaats Robert-Jan van Poppelen en Frits Kraaij met 218 seconden.

De Cocktailwedstrijd. Er waren maximaal 50 punten te behalen.
Ex aequo 1e plaats Sander van der Meij en Henk de Jong met 44 punten
3e plaats Robert-Jan van Poppelen met 38 punten
4e plaats Frits Kraaij met 34 punten
5e plaats Gerben Wassenaar met 25 punten
6e plaats John Steffers met 20 punten
7e plaats Bert van der Meij met 17 punten
8e plaats Herbert Garritsen met 14 punten

PP,
ik kan me uit de tijd van de Haarlemse cocktail nog herinneren dat er toen ook een snelheidskomponent in zat. Iets van van de gemeten tijd over vijf ronden of zo. Die zou voor het ballonrammen geplaatst kunnen worden met het oog op een eventueel iets andere setting voor de kunstvluchtfiguren tijdens de eerste vlucht en het crashgevaar bij het ballonrammen tijdens de tweede vlucht. Ik denk dat er zo wie zo minder brokken gemaakt worden als de ballon wat hoger gezet wordt. Gelukkig is mijn 40 jaar oude Paecemaker tijdens het 'grasmaaien' heel gebleven.
Frits.

Hoi Frits, In het oorspronkelijke recept voor de Haarlemse cocktail zat dat inderdaad in, daarover hebben vader en zoon van der meij me geinformeerd. het probleem met snelheid is dat het een vreselijk rekenwerk wordt doordat iedereen verschillende lijnlengten gebruikt, en het vervelende is dat grotere motoren worden bevoordeeld als je geen handicapsysteem introduceert. Zo'n handicapsysteem betekent weer veel rekenwerk, en ik wil mensen met 'simpel spul' (trainertjes en dergelijke) liever eerder bevoordelen dan benadelen ten opzichte van groter en professioneler spul. Misschien dat we het anders moeten doen, en juist, net als bij carrier, moeten bereiken dat mensen juist zo langzaam mogelijk over een rondje moeten doen! Ik houd het in ieder geval in gedachten. De ballonnen omhoog zal inderdaad mogelijk minder schade tot gevolg hebben, maar het probleem is de ballon 'omhoog' te houden in de wind. Ik kan ze op een balsa stokje in de grondprikken aan de bovenwindse kant, dan hangt de ballon door de wind aan de goede kant van het stokje, maar vliegt het model nadat de ballon is geknapt wel tegen het stokje aan. Nog geen ervaring hoe goed kleine motortjes daar tegen kunnen.

Back