Red Bull Airrace: héél veel mazzel

PH_AJH

In Memoriam
Forum veteraan
Oordeelt u zelf....

(Ik kan dit filmpje zo gauw niet ergens anders vinden, mocht het al ergens staan; excuses)

Laatst bewerkt door een moderator:
Mazzel.... :? High speed stall en door de zeeeeeeeeer goede ervaringen van deze piloot goed gecorrigeerd. Als ex-jet fighter pilot heef-ie al heel wat uurtjes doorgebracht in (gesimuleerde) combats. Hij zal best wel trillende handjes gehad hebben achteraf. ;)

hmmm merkwaardig,

als je goed kijkt tussen de 8 en 12 seconde zie je duidelijk dat hij nog steeds een rechtse rol stuurt aan de rechter rolroer. en pas als hij het water raakt stuurd hij weer links door de klap waarschijnlijk.

het is al een oud filmje maar leuk om te zien, het is tenslotte wel de F1 van het race vliegen..

Vraag me af wat er had gebeurt als ie 10 cm lager had gezeten.

10cm? denk dat minder al genoeg zou geweest zijn voor een snorkel cursus
vraag me af hoe snel hij op dat moment gevlogen heeft
want het blijft een feit water is harder als beton

sta trouwens ervan te kijken dat enkelt zijn wiel pant eraf is en zijn landings gestel er nog onder zit

grtz lip

De vlieger heeft de race na dit incident uiteraard afgebroken. Het eerste wat je doet na zoiets is zorgen dat je wings level gaat vliegen en kijken of alle controls nog werken. Reken maar dat de vlieger een flinke impact gevoeld heeft, je hebt dan geen idee wat voor schade je opgelopen hebt. Het eerste wat je dan doet is kijken of alle stuurinputs nog het normale effect hebben. Je gaat zeker je vliegtuig niet meer belasten dan noodzakelijk is. Geen enkele van de vliegers die meedoen zou na zo'n incident de race afgemaakt hebben.

Back