Red Bull RB7 nitro ombouwen naar elektro... mogelijk?

Discussie in 'Electro onroad' gestart door mater47, 9 nov 2015.

  1. mater47

    mater47

    Lid geworden:
    9 nov 2015
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Antwerpen, BE
    Hallo,

    Ik heb vorig jaar zo'n magazine gekocht waarmee je dan een modelauto in elkaar kon steken. Het in elkaar steken was zeer plezant en het eindresultaat mag er zeker zijn... alleen rijden doet hij niet.
    Het gaan om een Red Bull RB7 van DeAgostini (http://www.model-space.be/be/auto/rb7-home/index.php) op nitro. Na heel wat afstelwerk blijft de motor niet deftig draaien. Momenteel staat de auto dus stil.

    Graag had ik willen weten of het mogelijk is om deze auto om te bouwen naar een elektromotor? Ik heb al wat zitten zoeken op het internet naar zogenaamde conversion kits, maar de meeste zijn blijkbaar merkgebonden.

    Ikzelf ken er niet veel van. Als het ombouwen niet mogelijk is of wat te kostelijk is, zet ik de RB7 te koop.
    Hieronder enkele foto's van de RB7 zijn huidige motor.

    IMG_1458.JPG
    IMG_1458.JPG
    IMG_1456.JPG

    Alvast bedankt.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Dat is je probleem, er zijn niet zomaar standaard conversie kits voor alle auto's en eigenlijk zijn alle conversiekits ontstaan uit eigen bouw conversies. Je zult dus zelf moeten gaan bouwen.... Gezien je reactie zal dat dus op niets uitdraaien.

    Dus als je deze rijdend krijgt ben je ook tevreden? Misschien moeten we daar eerst eens mee beginnen.
     
  3. mater47

    mater47

    Lid geworden:
    9 nov 2015
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Antwerpen, BE
    Ik ken er inderdaad niet veel van... als het teveel werk is of teveel kost ga ik er dan ook geen tijd insteken.
    Indien we deze rijdende krijgen zou dat ideaal zijn. Ik heb alles geprobeerd om de motor draaiende te houden, maar telkens je dan wilt vertrekken, ook al geef je maar een klein beetje gas valt hij weer stil. Soms wil hij ook gewoon niet starten. Een vriend van me heeft net dezelfde en bij hem ging alles wel goed.
     
  4. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Als ik het zo lees is het "gewoon" een kwestie van een afstelling.
    Misschien een gloeiplug..

    Helaas woon je iets te ver weg om even langs te komen zodat we samen kunnen kijken.
    Er is vast wel een MBF gebruiker in de buurt van Antwerpen die je even zou willen helpen.
    Kan je vriend je niet verder helpen?
     
  5. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Dat is echt een goede instelling als het gaat om een hobby als deze :thumbsup::thumbsup:
    Met die instelling kan je hem net zo goed gelijk te koop gaan zetten , om zo'n motor goed draaiende te krijgen gaat er nou eenmaal een paar uur in het inrijden en afstellen zitten.

    Alles wat je daarover moet weten staat in een aantal topics die bovenaan in de lijst staan hier in het "brandstofauto" gedeelte van het forum waar deze eigenlijk ook thuis hoort...

    Zo ff snel gekeken is ombouw naar electro een plan wat je snel moet vergeten , veelste weinig ruimte om daar de benodigde spullen in kwijt te kunnen.
     
  6. mater47

    mater47

    Lid geworden:
    9 nov 2015
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Antwerpen, BE
    Dus ombouwen zal er niet inzitten?
    Het is dan ook geen hobby van mij. Ik heb die gekocht omdat het in elkaar steken ervan mij wel interesseerde, maar het is dan ook de eerst RC die ik ooit gehad heb. Ik zal nog eens kijken naar die topics van brandstofauto's... maar ik heb er al uren ingestoken om af te stellen, mijn vriend heeft er ook al naar gekeken... maar het lukt niet. Anders gaat hij te koop. Iemand met meer ervaring en geduld zal hem dan wel aan de praat krijgen.

    Toch bedankt voor de reacties.
     
  7. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Laatst bewerkt: 11 nov 2015
  8. mater47

    mater47

    Lid geworden:
    9 nov 2015
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Antwerpen, BE
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Uitteraard. We hebben ook niet gezegd dat het niet kan maar je wilde het goedkoop en zonder enige vorm van kennis....

    Kijk, een accu, motor, regelaar en een fatsoenlijke lader brengt je al richting een 150 euro en dan je eigenbouw motorsteun....
     

Deel Deze Pagina