Red Bull vliegtuig

Nee, Johan, alles moet op vandaag zwaar overpowered en snel zijn.

Een toestel bouwen en vliegen zoals het bedoelt is door de ontwerper zit er niet meer in, 80% kan nog niet eens meer vliegen met een charter met 4 ccm motor of met een easystar met originele speed 400 setup met 6 of 7 Nimh cellen.

wie vliegt er überhaupt nog nimh?
en charter met 4cc? dat is zoooo 2010

Je zal ze de kost maar moeten geven . :mrgreen:

En jij hebt in geen 1 model meer iets aan NiMh ?

Ik denk dat 90% van de modelvliegers nog een NiMh paket op de ontvanger hebben zitten als ze iets aan brandstof modellen vliegen . :D

Mvg Johan

Klopt Johan, en dan gaan ze vliegen op 2,4 Ghz onder het moto dat ze geen storing meer kunnen krijgen, maar dan zetten ze ineens 8 ontvangers in hun model
SPEKTRUM-AR-12100-receiver-powerbox-094SPMAR12100_b_0.JPG

Lijkt wel alsof ze helemaal geen vertrouwen meer hebben in de apperatuur. Toen ze nog met 35Mhz vlogen waren dat hooguit 2 ontvangers..............

In onze tijd werd het modelvliegen en bouwen nog geleert door instrukteurs van de modelvliegclub.

Dat is tegenwoordig niet meer in .:D

Maar dat is niet meer zo erg.
Ik zorg wel voor genoeg nieuwe modellen .:proost:

Mvg Johan

Ja, maar Johan, die toestellen die jij levert kunnen niet meer kapot, dat is niet leuk meer en neemt eens tukje van de spanning weg.
Geef mij maar liever een leuk balsa model dat uit losse stokjes is opgebouwd en bij een iets te harde landing direct schade oploopt, dan moet je tenminste netjes starten en landen en soms ook heel netjes vliegen.

terug even on-topic...
Kennis van mij vliegt het "red-bull-vliegtuig" :)
Met een os max .55 ax

Vliegt echt perfect met aanbevolen setup...
Je hebt echt niet meer power nodig.
Is zeker geen speedkist... maar gaat toch wel aan een behoorlijke snelheid.
Ideaal om de gekste stunts mee te doen.

En inderdaad... zo licht mogelijk houden... niet zozeer omdat je anders power te kort hebt.
Maar omdat dit gewoon heel lekker vliegt.
os max .55 ax is dan ook ideaal... veel kracht in een heel lichte compacte behuizing.

Ach Johan en TC, ik hoor schijnbaar ook al bij de dinosauriers. Heb geen enkel lipo pakket als ontvangeraccu (allemaal NiMH), vlieg nog puur en alleen op 35mHz met corona synth ontvangers (ook op de speedkisten etc) en heb nog nooit 2 ontvangers in een kist gehad, zal ook niet weten hoe dat moet, hahaha. Maar goed, had/heb TC ook als grote voorbeeld en raadgever dus ben zoiezo beinvloed :p.

En ontopic. Met gft eens, de 55AX is een mooi powerhousje. Heb er zelf ook een. Loopt altijd goed, start goed en heeft mooie powers. En als je meer wilt haal dan de originele demper eraf en gooi er een throttle pipe op van Just Engines, geeft een kick in de ballen :)

Je zal ze de kost maar moeten geven . :mrgreen:

En jij hebt in geen 1 model meer iets aan NiMh ?

Ik denk dat 90% van de modelvliegers nog een NiMh paket op de ontvanger hebben zitten als ze iets aan brandstof modellen vliegen . :D

Mvg Johan

ik heb in al mijn modellen nimh accu's, ik heb een hekel aan lipo.

maar TC stelde dat je de nimh als aandrijf accu gebruikt, en dat is totaal niet meer van deze tijd,
gelijk het gebruik van een 4cc op een charter, dat zal ik nooit iemand aanraden, toegegeven marchinaal vliegen is goed om te leren, maar extra power is wel net zo veilig en daarbij een volgend model zal ook zeker geen 4cc kistje zijn, maar minimaal 6.5 cc. tenzij je een holbewoner bent...

Nee, Johan, alles moet op vandaag zwaar overpowered en snel zijn.

Een toestel bouwen en vliegen zoals het bedoelt is door de ontwerper zit er niet meer in, 80% kan nog niet eens meer vliegen met een charter met 4 ccm motor of met een easystar met originele speed 400 setup met 6 of 7 Nimh cellen.

indertijd dat men met dat soort setupjes vloog was dat ook vreselijk snel, maar gelukkig staat de tijd niet stil, vroeger mocht je woensdag middag naar de TV kijken bij een vriend die hadden zo'n ding "Ren je rot" met martin brossius....

tegenwoordig doet mijn zoon van 6 zelf zijn wii games van het internet downloaden en installeren op zijn harde schijf....wat zal zijn zoon later doen?

mischien wel een model bouwen met een lichtgestuurde trekstraal aandrijving...

Nimh als aandrijf accu is nog steeds in gebruik. Er zijn nog steeds modellen waar het soms makkelijker is om Nimh cellen te gebruiken. Daarnaast wordtd e easystar RTF verkocht met een Nimh pakketje van 6 cellen en dan vliegt het perfect.

Als jij de mensen bij een charter een sterkere mnotor aanraadt, geef je hun dan ook door dat ze onder de vleugel een wig moeten maken zodat de achterlijst ongeveer 6 mm hoger komt te liggen dan standaard.

Of een overpowered model wel zo veilig is betwijfel ik. Een Charter standaard uit de doos heeft balsa liggers en geen matje om de vleugelwortel.

Maar ach, who cares, zo zijn er ook nog hele volksstammen die zich met bestuurlijke zaken bemoeien van een club waar ze geen lid zijn............. en de leden van die club verkeerde adviezen geven.

Maar ach, who cares, zo zijn er ook nog hele volksstammen die zich met bestuurlijke zaken bemoeien van een club waar ze geen lid zijn............. en de leden van die club verkeerde adviezen geven.

wat is dat nu weer voor onnozele opmerking?

op een charter hoort een 4cc, zwaarder is absoluut niet nodig.
waneer moet je dan leren dat landingsbaan ook voor het opstijgen bedoeldt is :wink:
laat de beginners ook maar de beginselen van het vliegen leren.

Back