Reddingoperatie!

Wie ziet het zitten om geld te verdienen met z'n Heli?

Ik heb dit weekend een Graupner Sky-surfer op een metertje of 15 in een boom gevlogen. Ik ben op zoek naar iemand die met z'n heli een lijn in die boom kan droppen zodat ik hem er uit kan schudden\trekken. Hij hangt op het terrein van een boer in de regio Hilversum. Geen idee of dat lukt, 20 meter lijn onder een Micro-Heli, maar dat weten jullie zelf vast wel.

De beloning is sowieso 50 euro + nog eens 50 euro als we hem er daadwerkelijk uit krijgen! Op verzoek heb ik een paar foto's van de huidige situatie.

gr,

Steven

Ben bang dat je voor die 50 euro, honderd euro schade maakt.
Bel de brandweer die leven voor dat soort dingen :D, als je ze voor die 50 euro een kratje bier aanbied hebben ze weer een leuke oefening.

Succes

gr Remco

Wat voor vliegtuigen in bomen ook wel werkt is een stevige wephengel met een sterke lijn met een tennisbal eraan. Door de tennisbal kan je gerichter in de boom gooien.

Andere mogelijkheid: ladder, de boom beklimmen en met een "lengte" PVC-pijp de Sky-surfer uit de boom te drukken.

Veel succes met de berging.

Hans

er bestaat geeneen boom die met een 3delige ladder niet te bedwingen valt.

het idee met de micro heli en de lijn is op zijn zachtst uitgedrukt "een niet zo slim plan" :wink:

Hmmm dat van die hengel is ook wel een goeie ja! Maar een ladder is echt onmogelijk, hij hangt helemaal in de buitenste takjes van die boom. Zelf als je een ladder tegen een redelijk dikke tak zet zit je er nog een meter of 5 vandaan, is een lang stuk voor een pvc pijp. Misschien dat het met een koperen pijp wel lukt trouwens.

Maar wat zou het gevaar zijn van een vislijn onder een heli? Die heli blaast die lijn toch netjes naar beneden zodat ie nooit in de rotor kan komen? Is in ieder geval een stuk spectaculairder dan een ladder :-).

...iemand in de boom laten klimmen, op de desbetreffende tak gaan staan en die flink op en neer bewegen. Dan zal het model er aan het uiteinde van de tak wel uitvallen.

bijl.gif

:mrgreen:

Potdomme krijg net een telefoontje van de boer dat ie hem er uit heeft! Hij heeft een paar planken op een grote graafmachine vastgebonden en daarmee kon hij er net bijkomen. YES! :celebrate:

Maarrree...iemand enig idee wat twee nachten in dit weer doet met een ontvanger, accu en elektromotor?

Ik zou die boer maar ff een kratje sturen. Kan je de volgende keer weer op de beste man rekenen.

Als je lipo's gebruikte heb je nu wel kans (met twee dagen aanstaan) dat je onder de spanning zit en de cellen defect zijn.
Wat de rest betref zal het wel meevallen. Het heeft droog gevroren en voor zover ik weet niet geregend.

Krijgen we nog wel te horen of je geen schade hebt

gr Remco

Er zat gewoon een NiCd accu in, maar daar heb ik nog wel een reserve van. Ik ga hem vanavond oppikken - met kratje bier inderdaad 8). Maak wel effe wat fotootjes en zal ze hier posten.

Alvast dank voor alle tips in ieder geval...[/quote]

Wat een aardige boer :D Accu gewoon opladen en gaan ! maak even een rampenplan 8) glazenwasser, brandweer(uiterste geval), telescoopstok (10 meter ) en dat kratje bier werkt meestal goed !

Nou ik heb hem vanavond opgehaald, ziet er allemaal goed uit. Alle elektronica werkt nog als een zonnetje, ongelofelijk! Schade:

1 * gebroken servo arm (is al de tweede die breekt, beetje suf van Graupner)
2 * gat in de matras
2 * vleugeltip afgescheurd

Niks wat niet te repareren is. Heb vooral veel lol gehad in het ontwarren van de lijnen, zie verder wat fijne foto's op:

http://www.xs4all.nl/~loespop/skysurfer

Hoi,

geluk dat je hem eruit gekregen heb :lol:

heb je de boer al een kratje met bier gegeven? :proost:

gr. Kelvin

Back