Reddingsboot Joke Dijkstra "Arie Visser klasse"

Goedenavond modelbouwers,

Ik ga starten met de bouw van de Joke Dijkstra. schaal 1:20
Ik ga beginnen met het maken van een plug, om een mooie strakke mal te maken, waaruit ik dan een romp haal van polyester.
Heb inmiddels de kiel en de spanten gefreesd.

[/IMG]
r93odd.jpg

[/IMG]
9gdjsm.jpg

groet Buddy

Laatst bewerkt door een moderator:
De plug van de romp is gereed, en ga dan ook beginnen om hier een mal van te maken.
16k8huu.jpg
sn1i10.jpg

Momenteel ook bezig om een plug te maken van het dek compleet met de ronding voor de tube.

wcgzf9.jpg
2qm0pxc.jpg

2hz72tt.jpg

gr. Buddy

Beste Buddy,

Ik zat naar je romp te kijken en het viel mij op dat de spiegel doorloopt in de ondersteuning van het achterdek. Op deze foto kun je hopelijk zien wat ik bedoel.

JokeDijkstra2.jpg

Bij de pray-rail zie je dat er een soort step zit. Misschien heb je dit er natuurlijk wel in zitten, maar is het door de foto net niet te zien. Maar als je het nog moet/wil aanpassen zou het zonde zijn als je er pas veel later achter komt.

Groet Halmar

Halmar je hebt gelijk, maar is teruggerekend zo klein dat ik er voor heb gekozen om het gelijk te houden.
De sprayrails zet ik er later op.

Gr. Buddy

Check. Ik heb het bij mijn boot wel gedaan, varieert iets tussen de 2 en 4 mm. Lijkt me vooral dat het water daar los laat bij hogere snelheden, maar een echt probleem verwacht ik in elk geval niet. Maar je hebt er over nagedacht, en daar ging het me eigenlijk om :).

Groet Halmar

De plug van het dek was gereed en heb hiervan een mal gemaakt.

9k46fn.jpg

2wqyb03.jpg

1z6t5ol.jpg

6opklh.jpg

Nu nog een plug maken voor het stuurhuis en binnenkort de romp en dek in de mallen maken.

gr.Buddy

De mallen voorzien van polyester en de volgende dag een mooie romp en dek uit de mallen gehaald.
o6zpfd.jpg

3169its.jpg
xqkwmb.jpg
294qnpi.jpg
rhirgo.jpg

ik heb besloten om de stuurhuis van triplex te maken i.p.v. polyester en ben daar momenteel mee bezig.

gr. Buddy

Hallo buddy,

Leuk project

Ik wil graag in de toekomst ook een reddingsboot maken van dit model ongeveer 100 cm lang.
Is schaal 1: 20 ongeveer die lengte?
Op de foto zag ik een tekening.Waar heb je die vandaan ?

Groeten Zoetwatermatroos 75

Goedenavond modelbouwers,

Ik ga starten met de bouw van de Joke Dijkstra. schaal 1:20
Ik ga beginnen met het maken van een plug, om een mooie strakke mal te maken, waaruit ik dan een romp haal van polyester.
Heb inmiddels de kiel en de spanten gefreesd.

9gdjsm.jpg
r93odd.jpg

r93odd.jpg
9gdjsm.jpg

groet Buddy

Hallo buddy,

Leuk project

Ik wil graag in de toekomst ook een reddingsboot maken van dit model ongeveer 100 cm lang.
Is schaal 1: 20 ongeveer die lengte?
Op de foto zag ik een tekening.Waar heb je die vandaan ?

Groeten Zoetwatermatroos 75
De tekeningen heb ik gekocht bij de reddingsmaatschappij.
De boot wordt ongeveer een meter

Gr. Buddy

Goedenavond,

even een update.
de jets en motoren zijn geplaatst.
2hduxdx.jpg

heb inmiddels de stuurhut gefreesd en in elkaar gelijmd.
Nu bezig om onderdelen te, frezen zoals raamlijsten enz.
5be52c.jpg

otes1h.jpg
9ux73l.jpg

gr. Buddy

Back