Reddingsboot nh1816 knrm

Ziet er geweldig uit Jan. Ramen mooi geslaagd en prachtige details. Proefvaart nadert met rasse schreden.
 
De twee zusterschepen naast elkaar, nh1816 van Jan Kraak en de "Joke Dijkstra " van Karel schut.
Nog even en ze varen gebroederlijk naast elkaar
.
P1040642.JPG
P1040640.JPG

P1040639.JPG
P1040638.JPG

P1040635.JPG
P1040633.JPG

P1040626.JPG
P1040625.JPG
 
De eerste proefvaart.
Even kijken wat er aan de aandrijving gewijzigd moet worden.
Als je haar ziet varen, wordt je steeds enthousiaster.
vaarbeeld is met lipo 3S, er is zelfs nog ruimte voor een extra accu, zodat het straks 3S-12 Amp wordt.
De Humphfree's moeten er nog op, zodat de neus nog iets zakt.
Het vaarbeeld is erg mooi.
Nu verder met het antennepark en de verlichting.
Hierna de zender nog aanpassen en enkele printjes maken om alles netjes te laten werken.
IMG_3754.JPG
IMG_3756.JPG

IMG_3749.JPG
IMG_3760.JPG
IMG_3763.JPG
IMG_3745.JPG

IMG_3765.JPG
IMG_3751.JPG

IMG_3743.JPG
IMG_3764.JPG

IMG_3769.JPG
 
Wat een vaarbeeld, geen wonder dat je hier enthousiast over bent. Geweldig stuk modelbouw, proficiat.
 
Heel mooi Jan! Die gefreesde roosters zijn echt briljant, en de tube trouwens ook! Echt gaaf.
Mocht je nog zoeken naar opties voor verlichting, ik heb wat succes met een arduino multiswitch, welke in mijn boot moet komen en daar ook meer aandacht krijgt, maar je bouwt wat sneller :).

Halmar
 
even een kleine update.

Bezig geweest met de besturing van de zwaarden en redding bak te volmaken.
Ze worden nu door een microprocessor 16f628a aangestuurd.
Als de bak en de zwaarden nu op de uiterste stand staan, komt er geen puls meer naar de servo en staat de servo niet meer te jitteren.
Ze gaan nu niet meer stuk ( er was er al een defect), ook de snelheid kan worden geregeld.
een mooi gezicht.
de filmpjes zijn te zien op:
http://kraakmodelbouw.com/NH1816-model/00002 (2).wmv

http://kraakmodelbouw.com/NH1816-model/00003 (2).wmv

P1040661%20%282%29.JPG
 
hier een videootje van de NH1816
Hij loopt nu nog wel te hard, maar dat is op te lossen en de trimplaten zijn hier verwijderd.
Dit omdat ze bij 2mm uitsteken te veel buiswater gaven en de boeg te diep drukte.
Hierdoor staat de boeg te hoog boven water,
Dus deze worden straks 1mm onderuit het schip.
vaargedrag is nu met 2 lipo's 3S 5000 mAh.
 
Mooi hoor! Gaat als een raket! Wat extra vermogen is altijd goed als je er een van een zandplaat moet vlot trekken. Ben benieuwd naar de keerkleppen.
 
Back
Top