Reddingvlet Cornelia Clasina

Waarschijnlijk laat ik de boel op 6 of 7,2 volt draaien.
Hieronder een plaatje van de schroef die ik bedoel.

raboesch162.png

Maar het word me nu nog niet echt duidelijk wat voor motor te plaatsen.
Ik ben een beetje bang dat als de motor te snel draait dat ik dan een slagroomklopper creeer:(:(.
Groeten Norwin

op 6 volt wordt die 500E geen slagroomklopper, daar hoef je niet bang voor te zijn. Was het nu een 600 ECO geweest, die draait op 6V al erg rap, dan misschien.

Hallo Justin de gegevens van de HMBC zijn me bekend daar had ik ook al naar gekeken.
Maar omdat dit enkel specifieke gegevens van de motoren zijn vind ik dit niet echt een goed antwoord geven op mijn specifieke vraag.
Maar bedankt voor het meedenken.
Groeten Norwin

Zo, weer een beetje aan het knutselen geweest, en heb nu een begin gemaakt met het dek.
Deze grof uitgezaagd zodat ik nog een beetje vlees heb om de stootrand te monteren.
Maar eerst van onder en van boven in de epoxy om de vorm erin te krijgen.
Voor de zekerheid heb ik wel de romp in folie ingepakt.

dscf1972y.jpg

dscf1973e.jpg

Zo nu een begin maken voor het stuurhuisje.
Groeten Norwin

Laatst bewerkt:
Het gaat lekker tot nog toe, het begin van het stuurhuis is er.
De eerste spantjes zijn gesneden uit polystyreen net als de zijkanten van het
stuurhuisje.
Dit is de eerste keer dat ik styreen gebruik voor het stuurhuis en tot nog toe
valt het me niet tegen.
Eerdere modellen heb ik altijd uit triplex opgebouwd en ook een keer uit messingplaat
Leuk om af en toe een keer wat nieuws uit te proberen nietwaar.
Hieronder wat plaatjes van het stuurhuisje in wording.

dscf1974f.jpg

dscf1975n.jpg

dscf1976.jpg

Tot zover maar weer.
Groeten Norwin

Dat word wel mooi Norwin, styreen plaat ken ik niet. Of is dat twee lagen kunstof met hard schuim er tussen? Wat veel in de reclame industrie wordt gebruikt?

Hoi Brandweerboot, styreen is inderdaad gewoon polystyreen.
Is simpel verkrijgbaar in iedere hobbywinkel.
Dus niets exotisch aan zou ik zo zeggen:rolleyes:
Groeten Norwin

Hoi Brandweerboot, styreen is inderdaad gewoon polystyreen.
Is simpel verkrijgbaar in iedere hobbywinkel.
Dus niets exotisch aan zou ik zo zeggen:rolleyes:
Groeten Norwin
En niet te vergeten: Het verwerkt op zich best lekker. Goed te zagen, dunnere platen kan je zelfs makkelijk knippen en snijden... Vijlen gaat ook heerlijk zacht, en verlijmen doe je bijv. met Chloroform (lost het plastic een beetje op, en als het dan verdampt zit het muurvast) of secondelijm.

Polystyreen

Oke, Morgen eens naar Hobby-in kijken of ze dat hebben.
Heb even gegoogled, piepschuim is dus ook polystyreen, ook koffiebekers bij de automaat is polystyreen.
Ik ga een plaatje halen om er eens wat mee te proberen, voor mijn Polar trawler

Laatst bewerkt:
Piepschuim (de goedkope variant) is inderdaad ook polystyreen, maar dan met wat additieven zodat het onder invloed van stoom, gaat uitzetten. Dat wordt dus ook EPS genoemd, Expanded PolyStyrene.
Het verschil is, dat je piepschuim niet kunt lijmen met chloroform, aceton etc. (omdat dat gelijk een enorm gat vreet) en die plaat juist wél, en heel mooi zelfs (omdat het, door dezelfde eigenschap, een beetje oplost).

Maar goed, dat stukje achtergrondinfo is natuurlijk verder compleet offtopic, dus bij deze ga ik weer lekker afwachten op foto's van Norwin :)

Mwaa, echt :offtopic: wil ik het niet noemen.
Het zou jammer zijn als een mede modelbouwer gaat experimenteren met piepschuim terwijl hij of zij denkt met het styreen bezig te zijn waar we in de modelbouw over spreken nietwaar:rolleyes:.
Groeten Norwin

Tis effe stil geweest maar toch ben ik nog wel eens rustig bezig.
Ondertussen heb ik de slingerkielen gemaakt voor het rompje en ik ben best tevreden over het resultaat.

dscf1933m.jpg

dscf1936w.jpg

dscf1941s.jpg

dscf1943o.jpg

Vandaag ben ik verder gegaan met de roosters aan de zijkanten van het stuurhuis wat een monnikkenwerk:confused:.
Maar hopelijk kan ik daar snel ook een plaatje van posten.

Groeten Norwin

heb je dat uit hout gemaakt?

zou ik persoonlijk niet doen :vorm is zodanig dat de kans wel bijzonder groot is dat je het hout niet overal perfect dicht kunt krijgen ,gaat dan zwellen

zou ze uit kunststof gemaakt hebben ; PS of Pvc...als je dan een stukje niet geschilderd hebt is het nog geen ramp
ik gebruik ook wel eens hout of triplex maar nooit voor iets dat constant met water in aanraking komt

mvg

Ik begrijp je punt.
Maar het zit volledig in de epoxy dus dat probleem heb ik al opgelost:p.
Kunststof was inderdaad ook wel een goed idee geweest maar daar had ik zo snel niet aan gedacht.
Groeten Norwin

Back