RedEagle E-zwever eigenontwerp

Echt wel. Die res-eagle is machtig interessant. Ben al weer aan het tekenen geslagen haha. Inspiratie! Al kan ik qua tijd gewoon beter een kitje kopen., maarja.. Zelf tekenen en frezen blijft toch t leukst!

Vraagje he.. kan aardig uit de voeten met autocad, maar 1 ding blijf ik moeilijk vinden.

Hoe teken je een mooie rompneus vorm? Ik laad nu altijd een pdf tekening in als achtergrond en trek maar wat over met lines. Dat moet toch anders kunnen... blijf dat moeilijk vinden bij een ontwerp vanaf 0... Wil geen overtrek werk in mijn eigen ontwerp hebben zitten..

Dat is een lastige vraag want doe zelf eigenlijk ontwerpen uit de losse pols, bedoel zet wat lijnen op en kijk dan of ik die lijnen mooi vind vloeien.
Gaat mij niet direct om de prestatie, reken er ook niet aan, heb wel wat ervaring zodat ik ongeveer weet waar ik naartoe moet, maar verder is alles op gevoel.
Het is eigenlijk een beetje als kunst, je moet in hetgeen dat je tekent al een gevoel krijgen van dat het klopt.
Een vorm die je mooi vind kunnen je niet bereken, of van een ander overnemen je moet er een klik mee hebben.
Grappig was bijvoorbeeld dat van de RES-Eagle de romp met cockpit (folie) in eerste instantie het uiterlijk totaal niet deed kloppen en
met een paar cm meer folie was het een totaal ander uiterlijk en klopte het weer wel.
Kijk wel wat naar andere modellen maar doen daar weinig meer, teken dus wat ik mooi vind, vliegt het niet god gaat het gewoon weer onder het mes.
Of spring er bovenop en gaat het de container in, gelukkig komt dat niet zo vaak voor.

Ton

Bedankt voor je antwoord! Bedoel eigenlijk meer technisch! Teken je lines? Of van die splines? Van die lijnen die vloeiend de 'bocht om' gaan?

Oeps sorry even verkeerd begrepen , gebruik Rhino en neem daarvoor de volgende lijn optie.
interpcrv.png
InterpCrv
Fit a curve through picked locations.

Gebruik geen autocad wel ooit met R14 begonnen maar toen snel over gegaan naar Rhino.

Ton

Door de Conoraperikelen is er stiekem toch iets meer vrije tijd dan normaal. En om dochterlief (7 jaar) wat aanvullende lesstof te bieden heeft ze deze week les gehad met de Red Eagle.

En toen moest papa laten zien hoe je moet landen... Nu is dat niet eenvoudig. Om weer terug in de tuin te landen moet ik altijd wat zigzaggen tussen bomen door. Even een windvlaag en daar hing de RE op 5-6m hoogte. Uiteindelijk met wat kleine scheurtjes in de folie de RE weer beneden gekregen.

Hier mijn 'walk of shame':

Ton wat heb je een fantastisch leuke kit ontworpen! :thumbsup:
265EF507-9440-4BC0-82B6-53841F169855.jpeg

49BDAEE0-823B-4934-86AB-851DA4C665AB.jpeg

Bouwt makkelijk samen
387F9F96-9CB0-4C05-AA18-4CB1FCA7AFAD.jpeg

AD35B598-BAAE-4CA2-920A-0B9D6C3E27BA.jpeg

F4EF657A-84D6-4462-AC69-E5E1917A7BDF.jpeg

Dit weekend de vleugels van folie voorzien :yes:

Deze Red Eagle wordt oranje :D

Groeten Ralf

Wow Ralf dat vind ik toch wel heel erg leuk dat jij de RedEagle aan het bouwen bent.
Daar ga je echt heel veel vliegplezier aan beleven.
Met zwaartepunt op 90mm vliegt dat heel leuk en is 60min vliegduur op 3S 2200 mAh zonder thermiek prima haalbaar.
Moet bekennen dat ik het toch wel een eer vind dat jij als meesterbouwer dit zo'n leuke kit vind.

Aanvankelijk wilde ik een ‘70’s zwever van tekening bouwen. Dädalus stond nog hoog op mijn lijstje. Liefst wil je er toch een aandrijving op. Dus waarom niet een moderne goed vliegende kist zoeken waar dat allemaal al uitgedokterd is?
RedEagle heb ik altijd al een heel leuk ontwerp gevonden (toch een beetje vintage uitstraling met die vleugeltips :))
dus bij Rob RBC de kit besteld.
Om deze nog meer een vintage uitstraling te geven ga ik hem de kleuren van de Dädalus geven :yes:

53BB1786-5301-423E-8762-9ABBFB60917E.png

Hoop dat dit weer wat lol in het bouwen (is reeds gelukt :yes:) en het vliegen te geven,
Dat gevoel was even weg
Dus de eer behoort volledig aan jou toe Ton :thumbsup: Dank :thumbsup:

Groeten Ralf

Back