Redelijke budget motor/esc voor 450

Niet echt, Stevo zal waarschijnlijk meer energie verbruiken door verschillende factoren: Snaarspanning, toerental, ..
 
Inderdaad,

Heli is voorlopig met de natte vinger afgeregeld en vliegt verder ook gewoon goed alleen kan ik hier en daar wat puzelen om het wat efficienter te doen lopen.

Stevo
 
Oke duidelijk!

Dus de 2215 aan de Plush 40A zou een goede keus zijn.

Ik ga maar eens een account aanmaken bij HK.de :oops:
 
De efficiëntste motoren zijn Neu en Lehner, Plettenberg. Laten dat ook de duurdere motoren zijn, helaas. Nog efficiënter: zelf wikkelen met dikkere koperdraad:
Scorpion HK3026, HK4225, HK4020, HK4025, HK4035 buitenloper wikkelen

Te lui om mijn eigen tekst te vertalen
Efficiency governs power
Higher efficiency does not only mean that the motor makes better use of the batteries' power, it also means the motor is able to handle a higher power input before hitting its maximum temperature mark i.e. a the power/weight ratio will be higher.

An example
Say the motor has an efficiency of 70% and it can handle 50Watt input. That means it can get rid off 30%*50=15Watt excess heat. Now, by cramming in thicker wire (and/or using better stator-iron, segmented magnets), efficiency increases to say 75% (I'm a bit optimistic here). The motor's ability to loose those 15Watts has not changed (by radiation, convection and conduction). This means the motor now can handle 60Watt before it hits the 15Watt (25%*60Watt) losses mark. An efficiency increase of 5% gives an increase in the power to weight ratio of 20% (from 50Watt to 60Watt). That's why efficiency plays such an important role, in any motor design: efficiency governs maximum power. The motors weight may have increased a bit due to more copper.
A rather extreme example, just for calculation's sake/fun: going from 80% to 90% efficiency would increase power by a factor two.
 
Back
Top