Reely bigfox - Zo stabiel smaakt (terug ) naar meer.

Mijn ncpx , mcpx en Gaui3 staan al jaren aan de kant, toch wel uit onkunde of crash angst. Maar ik kocht dit speeltje van reely.
Ook al is het speelgoed...Deze FP-heli is zoooo stabiel . Eindelijk kan ik hiermee doen wat ik wil. Dat smaakt echt naar meer.

De vraag is zijn de hedendaagse blade CP heli's allemaal zo stabiel, en beperkt de safe mode ook de banking ? Wat deze ze makkelijk vliegen maakt, is de beperking van de hellingshoek. De heli gaat nooit echt schuin hangen waardoor de snelheid beperkt blijft. Mss hoogstens 5° heel tam je mag stick input blijven geven hij gaat niet verder dan die 5° .

Of kan ik een vbar ( de kleine ) ook instellen dat deze nooit harder gaan banken of voorwaards pitchen.

De mcpx etc heeft naar mijn weten geen echt actieve leerling modus
dus in zoverre klopt dat wel ;)
Die dingen zijn wel wat te temmen, maar zijn niet "rustig" te noemen...
voor een gevorderd vlieger wel.. maar om te leren

Met blade heb ik geen rechtstreekse ervaring op het moment..
ik weet wel dat OMP dit wel doet en heeft. die heeft een banking modus etc.

Vbar kun je dit naar mijn weten niet instellen. tegelijk kun je die wel heel erg tam afstellen.
maar te tam is ook niet goed..

Maar, in de basis is een FP zoals wat je nu hebt goed.
toerental is lager, is in de basis al rustig.
Dus gewoon lekker doorgaan met deze..

Wat je qua voortgang wel moet bedenken, is dat als je nu een tik wind krijgt, de heli reddeloos verloren is.
hij is super tam, maar daardoor heeft hij geen enkel overwicht tegen wind of turbulentie.
Jij hebt dus duidelijk een goede ruimte om in te oefenen.
wil je op een punt verder, groter, sterker, buiten, zul je langzaamaan jezelf wel moeten laten wennen aan de volle bewegingsvrijheid van het ding.
ik zeg niet dat je morgen meteen los moet, maar probeer te wennen aan een meer gevoelige heli.

Weet trouwens, je hebt ook stabilisaties met reddingsfuncties.
die hangen het ding stil, kunnen zelfs vanaf inverted het ding recht hangen en stil zetten.

kijk eens naar goosky of omp , dat zijn helis geschikt voor binnen en buiten met reddiings functie en stablisatie , in 3d mode vligen ze als de grote jongens

Back