REELY Core buggy 1:10 draagarm opnieuw afgebroken

Voor mijn zoon van 7 jaar heb ik via Conrad de REELY core buggy 1:10 verkregen.
Nu is voor de tweede keer de draagarm bij het chassis afgebroken; deze is van plastic..
De onderdelen zijn niet erg duur, voor het vervangen betaal je ongeveer een tientje misschien en de levering is vrij snel, maar toch.
Als de draagarm al licht belast wordt in rijrichting in plaats van de demprichting, breekt de koppeling van draagarm aan chassis, al snel af.
Het zou mooi zijn als er een steviger (bijv Carbon of aluminium) vervangend onderdeel beschikbaar zou zijn, maar dat heb ik nog niet kunnen vinden helaas. Ook ben ik aan het nagaan of ik niet zelf een andere ophanging op het chassis zou kunnen maken.

Heeft iemand ervaring met deze buggy? Zijn er naast vervangende onderdelen ook tuning delen beschikbaar?

Waardoor zijn de draagarmen afgebroken?
Na een sprong of door een aanvaring met een stoeprand bijvoorbeeld?

Als je aluminium armen er op zou zetten zorg je voor een verplaatsing van het zwakke punt.
Draagarmen zijn zoals je zegt niet zo duur om te vervangen.
Als je aluminium er op gaat zetten dan zullen de kosten alleen maar hoger worden als er iets kapot gaat.
Persoonlijk zou ik een voorraadje armen in huis halen en het zo goedkoop mogelijk houden.

Hey caretaker! Dankjewel voor je bericht. Het is gebeurd na een sprong en de eerste keer was het de voet van zijn broertje..
De draagarm is sterk genoeg. De aanhechting aan het chassis; aan het tandwielhuis helaas, is afgebroken. Dus helaas is het dus het chassis waar het aan ligt. Het betreft de bovenarm en mijn idee is nu om met twee 'ball-links' en en een staaldraad een nieuwe bovenarm te maken zodat ik deze aan de demperhouder kan bevestigen. Dat kwam ik tegen bij de benzine buggy's.Deze houder is van dikker plastic gemaakt en deze zou ik zelfs van aluminium na kunnen maken mocht deze breken. Want ik ben het met je eens datbhetbeen verplaatsing van de krachten is.

Dat is een vreemd probleem inderdaad.
Normaal is het de onderste arm die het begeeft en ook echt de arm.

Probeer het inderdaad eens op de manier die je hebt bedacht. Kan zomaar de oplossing voor jou zijn.
Maar het lijkt me een ontwerpfout.. Misschien garantie claimen? Ik denk dat je weinig kans hebt maar je weet nooit..

Oude situatie (deze zijde niet afgebroken)
Foto%2022-01-17%2016%2052%2015_zpsi28yisgr.jpg

Nieuwe situatie:
Foto%2022-01-17%2016%2052%2005_zpsrwywppdq.jpg
Foto%2022-01-17%2018%2042%2051_zpsrmltwofr.jpg

@Ruud: ik denk niet dat het temperatuur gerelateerd is. De eerste keer was het in oktober dat het plastic afbrak. Ik hou het op een ontwerpfout.

Probleem voor nu verholpen!

Back