Reely Cross Tiger

• Topicstarter Topicstarter Benji
  • Startdatum Startdatum
De cups heb ik enkele tiendes moeten afvijlen. Ze bleven eerts soms wat haperen, maar nu draaien zo perfect.

Mark-013 zei:
Kunnen we al een Reely Cross Tiger cup gaan organiseren? :P

*legt geld opzij voor brushless motor en regelaar, een zooitje lipo's en een alu frame* bijna :D

:P:P:P

ik denk dat die auto(tandwielen) dat niet zo luek vinden en dat ze dan kapot gaan

licht er aan wel welke je er in stopt

ik denk dat hij een 19turns motor nog wel aan kan
ik zou dat er in stoppen dat gaat ook wel aardig hard
mvg mike

t was ook een geintje hoor mike ;)

Ik ga straks mn Tamiya Sportstuned erin gooien en eens kijken wat hij dan doet.
Zal denk ik morgen worden voor ik daar iets te vertellen heb, vanavond stargate avond en dat gaat voor modelbouw ;)

en heb je hem er al in gegooit..? (moet je trouwens wel goed mikken om hem er echt goed passend in te gooien maarja ik zou hem er zelf gewoon in leggen haha 8) )

Doordat het weer gisteravond niet zo fijn was heb ik nog niet kunnen testen hoe hij zich ermee gedraagt, zodra het weer het toelaat laat ik weten hoe het werkt natuurlijk ;)

*grom* sportstuned motor heeft een 13t pinion, standaard motor heeft een 19t pinion.. en heb uiteraard geen inbusje om dit om te zetten, dus gaat het even niet lukken.
Vandeweek maar eens even een nieuw setje inbusjes halen, dan kan ik het gaan regelen en kan ik gaan scheuren :D

let wel op dat je een hele hele hele hele kleine inbus nodigt hebt he ;) die kan je waarschijnlijk wel bij een modelbouwzaak kopen.. zijn er trouwens ook reserve onderdelen te krijgen voor de auto?

Het is gewoon een TL-01B chassis, dus dat kan je gebruiken, en Conrad heeft zelf ook een heel scala aan spares, dus zit helemaal goed :)

leuk verslag benji, nu weet ik dat reely ook goed spul maakt.
en laat nog ff horen wat er verder venaderd word en rijimpressies.

Greetz,
Joram

Inderdaad, Reely is alleen bij conrad.nl verkrijgbaar :)
Als je erachter komt waar ze het chassis van gekopieerd hebben dan kan je ook de originele onderdelen gebruiken :)

Reely kopieeert veel van tamiya, carson, XTM Racing, etc... de Rex-X, X Factor, Mammoth zijn origineel van XTM racing.

Greetz,
Joram

Vanavond weer even goed kunnen scheuren, ging perfect.
Ging ja, want dat even is heel letterlijk ;) mn eerste acculading was er nog niet door of er komt een hond enthousiast aangerend, springt over het kruistijgertje heen, knalt er met zn achterpoten tegenaan, ding schiet weg en knalt tegen een boom aan.
Ik was bang dat er weinig vanover zou zijn gezien ik nogal rap ging, maar het valt mee.
Er is een ballhead uit de servosaver geknalt, dus moet denk ik een nieuwe saver hebben inclusief ballheads. De tap zal er wel goed uitgetrokken zijn.
Ga morgen maar een nieuwe servosaver halen en nieuwe ballheads, dan komt het allemaal wel weer goei ;)

Maar, hij rijdt nogsteeds subliem. Zal dan meteen een sleuteltje regelen om de pinion over te zetten op mn sportstuned motor, dan heeft ie weer wat meer power.
Report follows asap

ja ik ken die honden, ik heb ze ook liever uit de buurt van m'n savage, ze zijn iets té nieuwsgierig!

Hoe staat het me je nitro Benji?
heb je em al?
ik heb nu de kleinst mogelijke vertanding erop voor acceleratie en trekkracht 14/52.

Greetz,
Joram

Nitrobak ga ik zondag over een week ophalen, dacht dat ik niet zou kunnen maar nu blijkt wel.
als ik nog kan regelen ga ik zondag ;) volgende week vakantie dus lekker scheuren.

Maar eerst morgen ga ik mn crosstiger weer 'zeewaardig' maken ;)

Hallo allemaal, ik ben ook van plan om een cross-tiger te gaan kopen. Ben alleen erg benieuwd welke accu ik er dan bij moet kopen, heb namelijk uit diverse berichten begrepen dat de standaard accu snel leeg is. Moet ik nog op bepaalde maatgeving letten en kan ik dan een standaard lader kopen? Ik heb al op het forum gezocht maar kon hier niet echt een duidelijk antwoord uit krijgen.

Alvast bedankt,

jasper

Je kunt elk stickpack van 7.2 volt erin doen, nicd of nimh, kan allemaal.
Hoe ager het amperage, hoe langer je rijdt. Met een 2300mah nicd racingpack van carson rijd ik ongeveer 20 minuten met de standaard motor. Doe je er bijv. een 4000mah pack in dan zal je het half uur makkelijk halen.

Het mooiste is natuurlijk een snellader maar een standaard lader is ook geen probleem. Let er even op of je een nicd lader of nimd lader heb. Wat ik heb begrepen kan nicd wel op nimh maar andersom gaat niet.

Hee Benji, ik zie dat je je nitrobak hebt.
ik heb gisteren nog ff met me savvy gereden, zalige bak, wanneer rij jij met je bak, kun je miss morgen nog met mij rijden? ik heb hier in almelo een crossbaan die wordt afgebroken (heel erg jammer) waar je mooi kan rijden, ook is er in de stad een mini crossbaantje aangelegd voor zomerfestiviteiten.

Greetz,
Joram

Back