Reely Ice Land

• Topicstarter Topicstarter Blight
  • Startdatum Startdatum
Mischien heeft Reely wel een wheeliebar gemaakt, maar moet je hem er los bij kopen (net zoals bij een savage).

RJ

Volgens mij is dit inderdaad het geval. Ik zag op het eerder genoemde duitse topic ook een verhaal over een wheelie bar met een foto erbij. Die wheelie bar zag er niet zelfgemaakt uit. Ik ga de conrad site wel even doorspitten later, kijken of ik iets kan vinden.

er is een hele hoop lol te beleven met een MT zonde wheelie's vind ik, of ben ik daar een uitzondering in?

ja natuurlijk kun je een hoop andere lol beleven met een MT,maar een wheelie hoort er ook bij vind ik.een Monster-Truck straalt power uit.en een wheelie vanuit stilstand bewijst dat...

Tja, nou mijn savage doet t ook niet, ligt hoogstwaarschijnlijk aan de loodzware GT-1 wielen, de spacers die ik van de schokdempers heb gehaald om m wat lager te hebben, mijn 'afsteltalenten' hoewel die laatste steeds beter worden :), en de kleinere (4.1) motor... uiteindelijk had ik mss beter een truggy (of n Revo) gekocht, maar daar wist ik nog niks van 2 jaar geleden, en dan nog zouden ze me te duur geweest zijn. De Savage 25 liep toen op zijn einde (de X kwam op) en deze heb ik dus nieuw op de kop kunnen tikken voor €400 op eBay duitsland. Nu steekt er wel al iets meer geld in, maja, dat zal altijd wel zo zijn, ongeacht welke auto je koopt...

De auto is wel zwaarder aan de achterkant, ik denk dat wheelies wel moeten lukken. Maar niet dat ik ze ga proberen want ik wil me kap wel heel houden. Heb ook geen wheeliebar kunnen vinden op de website maar ik kan conrad wel mailen als ik hem nodig heb. Kunnen ze meestal wel mee helpen.
Ik was net nog even aan het sleutelen en ik merkte op dat er zoveel speling zat in de achterwielen. Ik dus alles langs gaan, en ik kom er achter dat de achterwielen en nauwelijks meer opzaten. De moer zat nog maar met 1 slag vast. Snel even aangedraaid dus.

Tja, nou mijn savage doet t ook niet, ligt hoogstwaarschijnlijk aan de loodzware GT-1 wielen, de spacers die ik van de schokdempers heb gehaald om m wat lager te hebben, mijn 'afsteltalenten' hoewel die laatste steeds beter worden :), en de kleinere (4.1) motor...

wheelies maken met je savage 4.1cc moet volgens mij wel lukken.

bij mijn mta4 heb ik succes geboekt om de accu helemaal achterin te leggen.ik heb hem ingebouwd in de wheeliebar.en ook nog de spacers van de schokdempers verwijderd om het zwaartepunt te verlagen en een wheelie vanuit stilstand lukt nog ook..vandaag getest naar tevredenheid...

Mijn eerste savage 25 maakte standaard ook wel wheelies hoor, even miniem gas, even rem, weer volgas, en hoppa.... (tornado 10% car brandstof)
En dan in het wilde rijden ook zo af en toe, een onbedoelde wheelie....

tja, dan moet ik de spacers er mss eens terug inzetten, en als ik m dan nog eens mooi afgesteld krijg, kijken wat ie dan doet... Maar missen doe ik het niet (maja, het zal verslavend werken denk ik) De kap is nu toch al om zeep, want als ik eens overkop ga perforeren de 'ijzerdraden' waar mijn uitlaat aan hangt de achterkant, die zit dus al vol met gaatjes, wat krassen meer of minder kan dan geen kwaad :)

Vandaag was het einde van de inloopfase van mijn auto en ik heb hem nu op 60% van vol gas staan. Ik ben niet hoger gegaan omdat ik hier op zand rij en als ik dat wel doe de auto volledig onbestuurbaar word. Ik had nooit gedacht dat zo'n klein motortje zoveel kracht kon hebben :)
Ik heb nog wel een paar vragen.
Ik heb de auto nu 3 tankjes in het losse zand gereden en het luchtfilter is lichtelijk gespikkeld met zand.
Moet ik het filter al schoonmaken of is dat meer voor eens in de tientallen tankjes?
En hoeveel van die luchtfilterolie moet ik op het luchtfilter doen. Ik heb namelijk een klein flesje waar ik het gevoel van heb dat ik er maar 3 of 4 keer een luchtfilter mee kan schoonmaken.
Ook daalt het toerental van mijn motor steeds meer tot hij afslaat als hij stationair draait maar aangezien ik hem nog steeds veel te rijk heb staan denk ik dat dat daar aan ligt.
Wat ik wel interessant vind is dat als ik de stick volledig naarvoren duw(dus 60% gas). Hij dan eerst één seconde flink vooruit rijd. Daarna stijgt het toerental explosief en gaat hij veel harder. Ligt dit ook aan de instelling?
En als laatste, als ik mijn auto wegzet haal ik eerst alle brandstof uit de tank. Ik start de motor weer en laat hem doodpruttelen. Dan doe ik afterrun in de carb en draai mijn motor rutig een flink aantal slagen. Ik deed eerst ook afterrun in de glowplugopening maar er ligt nu allemaal zand om de glowplug waarvan ik bang ben dat het erin komt.

Dit zijn eigenlijk allemaal interesse vragen aangezien geen van deze problemen mij tegenhoud te rijden :)

Als ik gereden heb haal ik het luchtfilter er altijd af om schoon te maken. Of het nu 1 tankje is of 10 tankjes, elke keer. Beter safe than sorry.
Gewoon goed uitsoppen met warm water en dreft en dan met een paar flinke druppen olie opnieuw invetten. Is dus niet om hem mee schoon te maken maar om te zorgen dat er niet alsnog iets opkomt. Ik doe altijd een streep olie op 1/3e en 2/3 van de lengte van het filter en smeer dat goed uit. Zo doe je jaren met een flesje olie ;)

Afterrun doe ik altijd in luchtfilter opening en de gloeiplug opening. Even met een beetje perslucht het zand eruit blazen en dan de plug losmaken. Hoe moet je anders ook je plug vervangen? Goed blazen wil ook wel helpen, of desnoods met een kwastje het zand wegvegen en dan op zn kop houden zodat het eruit valt.
Niet teveel aan je starter trekken, dan trek je de afterrun er weer uit. Gewoon heel rustig 1 of 2 rondjes laten draaien. Ik heb zelf een rotostart, daarmee is het wat lastiger, ik probeer het meestal door het vliegwiel te draaien, 3 of 4 keer helemaal rond, dan moet het goed door je blokje verspreid zijn.

Dat je auto zo gek reageert zal inderdaad de afstelling zijn, probeer die eerst goed te zetten, is het dan nog hetzelfde loop dan alles qua afstelling even na, misschien dat je stationair schroef wat te laag staat.

Ik zou je filter wel eerder schoonmaken dan na tientallen tankjes.

Gewoon zorgen dat je de olie overal op smeert zodat het overal kleverig wordt. Te-veel kan natuurlijk ook,maar dat lijkt me wel te doseren. Vooral met offroad rijden zou ik hem bijna na elke rit ff lekker afspoelen en met beetje dreft schoonmaken. Volgens mij was het ook zo dat als je het niet schoonmaakt de olie opdroogt en dan daarna wat aan kleefkracht verliest.

Als je het in de carb gooit is goed. Niet te zuinig hoor. Voor met offroad is het hinderlijk om de plug er uit te halen. Of op zijn zij of onderste boven om de plug er uit te halen en met perslucht of iets anders het zand wegblazen. Als je het in de pluggat gooit heeft het niet zo'n goede werking als bij de carb. Daar zitten immers je 2 hoofdlagers en je krukas die kunnen roesten....

Snowmansion, ik zou wel EERST de boel schoonblazen en pas DAN de plug eruit halen, anders heb je alsnog je hele blok vol met zand zitten.

Als je het in de carb gooit is goed. Niet te zuinig hoor. Voor met offroad is het hinderlijk om de plug er uit te halen. Of op zijn zij of onderste boven om de plug er uit te halen en met perslucht of iets anders het zand wegblazen. Als je het in de pluggat gooit heeft het niet zo'n goede werking als bij de carb. Daar zitten immers je 2 hoofdlagers en je krukas die kunnen roesten....

daar doel ik op ;) als je de plug eruit haalt en dan met perslucht aan de gang gaat heb je er alsnog veel troep in

Ja oke beetje ongelukkig in de volgorde. Als ik had gezegd eerst blazen met perslucht dan de plug eruit zou het beter zijn geweest. Maar goed...

Bedankt iedereen. Ik denk dat ik de glowplug er gewoon op laat zitten en extra veel afterrun in de carb. Ik vind het immer het risico niet waard. Ik doe wel eerst 5 druppels in de carb dan draai ik hem goed rond. Nog 5 druppels en dan maar 2-3 keer rond draaien.

Je zal de plug er toch ooit uit moeten halen om hem te vervangen, maak gewoon iedere keer als je gereden hebt het plug-gat goed schoon, dan komt heb je nooit problemen.

Alleen morgen rijd ik de auto nog in het zand, daarna ga ik hem eens goed aanvallen met een kwast, tandenborstel en perslucht (en misschien wat WD-40). Dan verschoon ik ook het luchtfilter en kijk ik wel of ik de plughole schoon genoeg kan krijgen zodat ik veilig de plug eruit kan draaien.

Met perslucht komt het helemaal goed.
Ik doe het zelfs met zo'n grote plantenspuit die je op druk moet brengen, gaar krijg ik het prima mee voor elkaar :)
Het makkelijkste vind ik altijd om na het rijden het meeste vuil eraf te halen, dus inderdaad met een kwastje of een borsteltje en perslucht, dan even de body afnemen met een vochtige doek.
Een keer in de maand maak ik wat grondiger schoon, grote delen eraf enzo, en als ik veel gereden heb gaat hij eens in de 2 maanden volledig uit elkaar.

[
Das voor de schokdempers om ze te beschermen :p
Maja ik heb ook een reely iceland ben er tevreden over heb hem sinds gisteren ingereden al wat armer gezet tis egt een pittig motortje ik denk dat ik de 70 al wel haal :D

mjaa greets M

Back