Reflex op laptop

• Topicstarter Topicstarter Ha-eM Helifun
  • Startdatum Startdatum
H

Ha-eM Helifun

Guest
Hallo forumisten,

is er iemand, die Reflex gebruikt op een laptop???
Zo ja, dan zou ik graag de specificaties van die laptop weten (grafische kaart?, shared memory of niet en dergelijke)

Bedankt.

vr.gr.

Joyce

Op de nieuwste generatie laptops moet het toch wel probleemloos kunnen draaien. Met mijn shared memory draait het bij mij helaas ook niet goed genoeg, is al wel een wat oudere laptop, amd xp2000, 512 mb en shared video memory dus.

Draait het dus niet dan kan je het eigenlijk wel vergeten, ga er maar vanuit dat de videokaart en het shared geheugen de bottleneck is.

zolang je een goede videokaart hebt (ati of nvidea) moet het goed gaan, ook met shared memory. Het beste is een videokaart met eigen geheugen en laptop van maximaal 2 jaar oud. Met een intel ingebakken ding hoef je het niet te proberen ben ik bang, dat niet super soepel lopen......

Misschien wat off topic, maar aangezien Phoenix RC een degelijke concurent is voor reflex is het misschien best zinvol om mijn ervaring met phoenix op een laptop te delen.
Anyway, ik heb deze gedraaid op een P3-800Mhz laptop met 364Mb geheugen op XP en geforce 2go kaart (64mb) en moet zeggen, WOW, draait allemaal lekker soepel.

De nieuwe gen laptops moet het inderdaad makkelijk aankunnen, 1 gb mem, snelle videokaart en voila, moet lukken.

dat valt me mee maar op welke res? Ik draai afpd op 1620x1080 (oid) en dat loopt met 90fps erg lekker op een 1.89 centrino met ati x600. Reflex was merkbaar trager en realflight G3 was traag...... erg gek.

Tadango zei:
dat valt me mee maar op welke res? Ik draai afpd op 1620x1080 (oid) en dat loopt met 90fps erg lekker op een 1.89 centrino met ati x600. Reflex was merkbaar trager en realflight G3 was traag...... erg gek.

goeie vraag, in iedergeval 800x600, maar volgens mij had ik 1024x768 ook geprobeerd en aantal frames weet ik niet, volgens mij heeft phoenix die optie niet om dat te laten zien

Ik draai Realflight G3.5 op een Centrino 1.73, 1.2Gb met ati X300 (geen shared mem) op 1440x1050 (Dell Latitude D610). Geen exact idee van FPS maar alles loopt vloeiend.
Slechts een maal Reflex gedraaid en dat zag er ook prima uit.

Ik had Reflex op een Asus W2V 19" laptop met Ati Mobility Radeon X700 en werd er knettergek van. alleen met de originele Asus drivers liep het stabiel, maar dan alleen als alle achtergrondprocessen gestopt waren.

Toen ik een half dozijn emails naar Reflex had gestuurd zonder dat er maar 1 antwoord retour kwam heb ik Phoenix aangeschaft. Dat had ik dus beter meteen kunnen doen.

Geweldige sim. Vergeet Reflex, Phoenix gaat het helemaal maken........

hommer zei:
Ik draai Realflight G3.5 op een Centrino 1.73, 1.2Gb met ati X300 (geen shared mem) op 1440x1050 (Dell Latitude D610). Geen exact idee van FPS maar alles loopt vloeiend.

op een gelijke laptop kreeg ik XTR niet vloeiend draaien.

Gerard_nl zei:
hommer zei:

op een gelijke laptop kreeg ik XTR niet vloeiend draaien.

Nou ik moet toegeven dat deze laptop niet geheel zonder nukken is, ik heb soms nog wel eens aardig ruzie met 'em en dat gaat dan vaak over de video.

Ik kan Reflex goed en soepel draaien op mijn HP Pavilion ZD8000 met P4 3.0Ghz met ATI Mobility X600 128MB.

Back