Reflex vraag

• Topicstarter Topicstarter peter verhulst
  • Startdatum Startdatum
P

peter verhulst

Guest
goedenmiddag lieden,

ik weet niet of dit onderwerp hier thuis hoort, maar ik weet zo gauw niets anders.

Ik ben in het bezit van het sim. programma Reflex. Ik oefen hierop heli-vliegen met mijn FC28, gaat prima.

Nu heb ik een JR9303 2.4GHz en wil met deze op Reflex gaan oefenen. Inmiddels een correcte kabel ontvangen van Reflex maar ik krijg de handel niet aan de praat.
Het calibreren lukt niet.

Wat doe ik niet goed. waar moet ik rekening mee houden?

Tips etc. van harte welkom.

groet
Peter

bedankt Jeroen,

heb ik al ingesteld, werkt nog steeds niet.

De oplossing schijnt te zijn - volgens Reflex - dat er een weerstand tussen moet omdat sommige JR zenders teveel ???? afgeven. Wordt naar mij opgestuurd door Reflex.

Moderator: svp naar forum software verplaatsen.

txs

Dongle????? wat is dat?

Ik heb Reflex met zo´n blauw kunststof dingetje met een usb-aansluiting, wat ik in mijn computer moet steken. Aan de andere kant gaat er dan weer een snoer in met een soort telefoonaansluiting, naar mijn zender.

- met de FC28 is dit snoer met een meerpolige ronde stekker aan de tx-zijde

- met de JR een bananenplug (stereo) aan tx-zijde (art. nr 9106). Hier krijg ik dus nog iets voor met/van 5,6 KOhm

Peter

Dongle????? wat is dat?

zo´n blauw kunststof dingetje met een usb-aansluiting

Een dongle is een hardwarematige beveiliging om het gebruik van illegale kopieen tegen te gaan. Simpel gezegd; software is eenvoudig te kopieren, voor hardware (o.a. zo'n blauw kunstof dingetje) moet meer moeite gedaan worden. Reflex controleert (continue) of de dongle aanwezig is en alleen bij een positieve bevestiging werkt Reflex.

Geen antwoord op je initiele vraag maar hopelijk wel weer wat wijzer geworden...

Mogelijk domme opmerking maar bij Futaba zenders moet je voor reflex wel de PPM mode kiezen; PCM werkt niet. Mogelijk dat je dat ook nog moet doen voor het 'Reflex model' in jouw JR ?

Laatste redding.... je hebt zelf al aangegeven dat Reflex hieraan refereerde... http://www.reflex-sim.de/reflex-sim/shop/catalog/faqdesk_index.php?faqPath=15_35_71&language=en

Groet, vincent

Laatst bewerkt:
Back