Reflex XTR 5.05

Hallo,

Heeft iemand toevallig al ervaring met deze simulator?
Ik heb hem een week geleden ontvangen geïnstalleerd maar helaas niet werkend gekregen van alles geprobeerd maar het lijkt er toch echt op dat de nieuwe hardware key kapot is. Helaas was de nieuwe vertegenwoordiger van Reflex (Herr Küsel) deze week afwezig vanwege zijn bezoek aan de Nürnberg toyfair. Vanaf morgen is ie weer bereikbaar, hopelijk wordt mijn probleem dan snel opgelost.

Ik was benieuwd of iemand anders al ervaringen heeft en anders nog even geduld dan zal ik mijn ervaringen hier posten.

Groeten,

Michiel.

Iki heb deze sofware en het wrkt prima. Wat werkt er niet voor kouw? Installatie of aansluiten van de zender/dongle?

Wat voor kabel zit er bij jouw bij Michel?
Heb je een compleet pakket gekocht of enkel versie 5.05?

Ik heb net even op de site van Reflex gekeken en nou is mijn Duits niet zo goed,maar ik begrijp dat als je een oude versie van XTR hebt( wat ik dus heb),dat je voor de 5.05 versie dus een andere kabel nodig hebt en dat kost dan 100 euro extra.
Toen Reflex net uit was heb ik die gekocht,na een tijd moest ik een andere kabel aanschaffen omdat ik van een FF8 overging op een FF9,dat heb ik toen in Dortmund op de beurs gedaan bij Reflex,kosten waren daarvan al 40 euro.
Dan zou ik nu weer 100 euro kwijt zijn aan een andere kabel?
De software is al duur genoeg,dan verwacht je toch niet dat je aan kabels en updates etc... ook nog een hoop geld kwijt bent?Dat zou belachelijk zijn.

Ik ga zowieso eens een m ailtje sturen naar Reflex.

Groeten,
Marcel

Hoi,

Ik heb dus de hardware update gekocht, maar het lukte me dus niet na een succesvolle installatie de sim aan de gang te krijgen. Althans tot gisteren!

Na een tip van de heer Küsel (van Simwerk/Reflex) heb ik mijn interface gereset (dit doe je door 15sec het knopje in te houden zonder de kabel aan te sluiten en vervolgens de interface uit de PC te trekken en vervolgens er weer in te stoppen). Daarna werkte het perfect en heb ik gisteravond heel de avond gesimd :-)

En wat zijn mijn bevindingen? Tja het is leuk dat blad geluid bij helivliegen (waar het bij mij om gaat) en ook de verbeterde dynamica kan je goed merken tijdens het vliegen. De simulatie van de rook is ook erg goed maar kost je wel veel grafisch vermogen. Ook kan je het verschil met de oude interface goed merken, deze lijkt nauwkeuriger en vooral sneller. Het is dus zeker een verbetering alleen of het nu 115 Euro (incl verzenden) waard is, dat weet ik (nog) niet.

Voor datzelfde geld koop je een helemaal nieuwe Phoenix sim en die is met de nieuwe versie 2 ook erg mooi. De vliegeigenschappen van deze sim kan ik niet beoordelen, ik heb ooit met een versie 1 gevlogen en vond het ivm Reflex traag reageren en dat zou nu alleen maar erger zijn met de nieuwe interface van Reflex die echt beter aanvoelt.

Ik blijf iig bij Reflex, want hij werkt nu nog beter dan voorheen, met dus een kleine kanttekening dat de prijs voor deze update wel erg hoog is.

Groeten,

Michiel.

Update,

In eerste instantie kon je een slim-stick interface (vanaf versie 5.04) met een nummer hoger dan X8000 de nieuwe 5.05 update niet gebruiken. Dat hebben ze nu aangepast, dus als je al een slim-stick interface hebt (de oudere types zijn meestal rood) kan je voor 20 Euro een CDtje kopen. Je moet dan wel even de online update (die er nu dus in zit, dus hopelijk nooit meer betalen) draaien die dus de X8000 limiet er uit haald.

Groeten,

Michiel.

Back