Reflex XTR en multiplex 3010 zender

• Topicstarter Topicstarter Delcam
  • Startdatum Startdatum
D

Delcam

Guest
Wie heeft ervaring met Reflex XTR en een MPX3010 zender? De PC blijft melden "put your transmitter on" terwijl de zender aanstaat, de kabels aangesloten zijn en een 3030 geen enkel probleem geeft.....

Hans Delemarre

Raar, fysiek zijn het impulsdeel van MC3010 en MC3030 volledig aan elkaar gelijk. Alleen de software is aangepast aan het 2- of 3-regelig display. Alles zou dus probleemloos moeten werken.

Als de MC3010 op ppm 7 of ppm 9 staat en de doorverbinding in de Din-plug aanwezig is, moet alles dus functioneren. Als dit niet zo is, zal de zender wel een defekt hebben. Het komt zo af en toe voor, dat de aparte processoruitgang, die de pulstrein op de Dinplug zet, het niet meer doet.

Jan,

...als leerling zender werkt de 3010 zonder enig probleem. Ik neem dus aan dat de pulstrein gewoon op de pin aanwezig is.
Het is overigens een probleem bij een zender van een kennis die nu in het buitenland zit en mij deze vraag stelde via het Internet.
Dank voot je weer zeer snelle reactie!

Hans Delemarre

Als 't ie het als leerling-zender wel doet is de pulstrein inderdaad aanwezig. Uitsluitend de overige voorwaarden (ppm én doorverbinding in de Din-plug) kunnen dan het probleem leveren.

Overigens hebben meerdere vliegsimulatoren problemen met de frame-rate van 25 ms van de vorige generatie MPX zenders. Onwaarschijnlijk, maar misschien heeft de MC3010 door exemplaarstrooiingen een net wat langere frametijd dan gemiddeld.

Hij kan ook eens een andere USB-poort proberen. Op de een of andere manier wilde dat bij mij ook wel eens helpen. Ik gebruik ook een 3010 voor Reflex heb eigenlijk zeer weinig problemen met de interface. Werkt ie wel met een andere zender?

Rick

Back